JÓ HATÁSSAL LENNÉNEK A JÁTÉKOK A GYEREK TANULMÁNYAIRA?
Biztos hallottáták már azokat az elrettentésnek szánt, már kicsit unalmas szövegeket, hogy a számítógépes játékok csak agressziót váltanak ki a gyerekből, és abszolút rossz hatással vannak a fejlődésükre. Azonban, ha egy kicsit is utána járunk ennek a dolognak, rájövünk, hogy mindez talán alaptalan feltételezés.
Az NCB (National Children's Bureau) kísérletet végzett ebben a témában. A kísérlet célja az volt, hogy megvizsgálja, pontosan hogyan hat a sok számítógépes játék, illetve az internet-hozzáférés a fiatalok tanulmányaira és eredményeire. Az eredmény hihetetlen!
|
Az izgalmas kísérletben Észak-Írország 611 diákja, 41 szülője és 18 tanárja vett részt, miközben természetesen a gazdasági és társadalmi hátterüket is figyelembe vették. A végeredmény szerint azok a diákok, akik jártasak a témában, vagyis értenek a szoftverekhez, szövegszerkesztéshez és a prezentációs programok használatához, magasabb végzettségre tettek szert, vagy jobban teljesítettek, mint azok, akik nem. Azt is megállapították, hogy azok eredményei voltak jobbak, akik minimum napi 1-3 órát töltenek számítógép előtt, függetlenül attól, mit csinálnak rajta.
A tanulmány szerint a szülők és tanárok nagy része azt hiszi, hogy a mobilhasználat, és a sok mobilos/számítógépes játék az iskolai tanulmányokhoz vezet. Pedig a kísérlet szerint ezek között nincs összefüggés.
E mellet a kísérlet mellet még számos hasonlót végezte Amerikában, illetve Angliában. Minden eredmény megerősítette az előzőeket. A mérsékelt mennyiségű, de rendszeres játék pozitív hatással van a gyermekek teljesítőképességére.
Az eredmények magukért beszélnek. Ha átgondoljuk, egészen logikus. Egy óra játék, ami fejleszti a gyermek kreativitását és képzelőerejét, miközben elmenekülhet egy kicsit a problémák, és stresszforrások elől. Ez olyan, akár nekünk a kávészünet. Van mibe belefeledkezniük, amíg kicsit regenerálódik az agyuk. Talán nem véletlenül gyártanak annyi készségfejlesztő játékot már minden korosztály számára!
|
|