2012/ A 2012-es konferenciáról
2017.06.10. 14:00
Az iskolákban és azok környékén rengeteget emlegetik a motiválatlan diákokat, az eszköztelen és tehetetlen tanárokat, az értékek válságát: feltételezésünk szerint a problémák egyik gyökere, hogy a felnőtt világ, ezen belül a pedagógusok sem számolnak azokkal a körülményekkel, amelyek között a most felnövekvő fiatalok szocializálódnak, és amelyek alapjaiban változtatják meg agyműködésüket, gondolkodásukat, viselkedésüket. Véleményünk szerint, ha sikerül tudatosítani a napjainkban zajló változások lényegét, ezek visszavonhatatlan hatását a társadalom egészére s ezen belül hangsúlyosan a fiatalokra, javulnak az oktató és nevelő munka esélyei. Számos elméleti tudás, kutatási eredmény és napi tapasztalat segít megalapozni a témáról való együttes gondolkodást.
Rendezvényünkön ezekről kívánjuk tájékoztatni, valamint szakmai diskurzusra késztetni a résztvevőket.
A konferencia kiemelt témakörei:
|
Történeti áttekintés (az írásbeliség előtt, írásbeliség, könyvnyomtatás, digitális világ)
Az új technológia szerepe a mindennapokban és az iskolában
A különböző generációk jellemzői az internethez való viszonyulás szempontjából, a netgeneráció sajátosságai
A tudás, a műveltség tartalmának változásai, az iskolai tudás relevanciája
Szükségszerű változások a pedagógiai tevékenység szemléletében, tartalmában, metodikájában
Kapcsolódó kutatások, fejlesztések tapasztalatai
A netgeneráció nevelésére történő felkészítés a tanító- és tanárképzésben
2012. február 11. (szombat)
9.00-10.00 |
Regisztráció |
10.00-10.15 |
Dékáni köszöntés, a konferencia megnyitása (Oláh Attila) |
Plenáris előadások (10.15-12.10)
levezető elnök: Ollé János
|
10.15-10.40 |
Szabolcs Éva: Életkorok nemzedékek: a gyermek- és ifjúkor időbelisége |
10.45-11.10 |
Gyarmathy Éva: DI(gitális)NE(mzedék)PE(dagógiai)K(onferencia)= DINEPEK – Ki van kulturális lemaradásban? |
11.15-11.40 |
Tari Annamária: Kik ezek a gyerekek? A Z generáció az iskolapadban. Fordított szocializáció és netkultúra kamaszkorban |
11.45-12.10 |
Ságvári Bence: “Bezzeg a mi időnkben még…!” A morális pánikon innen és túl, avagy mit kezdjünk a mai tizenévesekkel az oktatásban? |
Ebédszünet (12.10-13.00)
|
13.00-14.00 |
Kerekasztal-beszélgetés: Mi dolga a pedagógiának a netgenerációval? Kutatási eredmények, napi tapasztalatok- moderátor: Balla István
Résztvevők:
-
Arató László
-
Bessenyei István
-
Bedő Ferenc
-
Fehér Péter
-
Lévai Dóra
-
Tóth-Mózer Szilvia
|
Bemutatók és díjátadás (14.00-14.30)
|
Délutáni párhuzamos szekciók (14.30-16.00, 16.30-17.30)
|
1. Tanárszerep- változó igények és elvárások(Lévai Dóra) |
-
Pedagógusok 2.0, a pedagógusok változó szerepe a web 2.0 világában (Lévai Dóra)
-
Pedagógusok a bolygó méretű tanteremben (Főző Attila László)
-
Hogyan lesz az őrmesterből karmester? (Magyari Gábor)
-
Digitális nomádok és digitális telepesek osztályterme (Tóth-Mózer Szilvia)
|
2. Tehetség és SNI – Taníts engem másképp!(Vargáné Kiss Erika) |
-
Hogyan lehet öröm a tanítás? A heterogén tanulói összetétel előnyei. Gyerekbemutató (K. Nagy Emese, igazgató, Tóth Józsefné, Bucz Lajosné)
-
Felülírhatjuk-e a sors könyvét? Példák a gyakorlatból: sikerek és kudarcok – tények, fotók (Csendes Katalin)
|
3. Netgeneráció az osztályban(Szekszárdi Júlia) |
-
Digitális bennszülöttek és bevándorlók az iskolában. Problémák, konfliktusok, amelyek nem léteznének, ha nem lenne internet. (Hanczár Gergely, Török Ildikó)
-
Az Apáczai Tudástár komplex online közösségi tere, mint az oktatás új dimenziója (Forró Zoltán)
-
A tizenévesek láthatatlan világa – Társas élet és alkotás a neten. (Kele-Fodor Ákos, Pál Csobánka Zsuzsa)
|
4. Magyartanítás az internet korában?(Fenyő D. György) |
-
A történet alkonya? (Mailáth Nóra)
-
A digitális nemzedék olvasói profilja (Ostorics László)
-
Digitális olvasás és irodalomtanítás (Gordon Győri János)
-
Ki veti rá a (világ)hálóját? (Ki tanul kitől, ki kivel folytat párbeszédet, ki kit munkáltat?) (Gergelyi Katalin és G. Teiszler Mária)
-
Diákok képe a könyvről – 2011-ben (Sándor Judit)
|
5. Számítógép- és internetfüggőség(Demetrovics Zsolt) |
-
Online közösségek anonimitása (Ujhelyi Adrienn)
-
Online játékok: a túlzott használat kockázatai
(Pápay Orsolya)
-
A Problémás Online Gaming Kérdőív (POGQ) bemutatása (Nagygyörgy Katalin)
-
Az online játszás motivációs háttere: az Online Gaming Motivációi Kérdőív (MOGQ) bemutatása (Demetrovics Zsolt)
-
Mivel van kikövezve a játékfüggőségbe vezető út? – Az online játékfüggőség rizikófaktorainak azonosítása (Mihalik Árpád)
|
|
|