2012/ Konferencia programja
2017.06.10. 18:49
Az információs társadalomban, a digitális generációk tanítóiként és nevelőiként számtalan olyan kérdéssel és megoldandó feladattal találkozunk, amelyeknek nagy része az infokommunikációs eszközök és web2.0-ás szolgáltatások használatának módszertani és technikai különbségeire vezethető vissza. Az IKT használata befolyásolja az olvasási, kommunikációs, információfeldolgozási, tanulási szokásainkat; átalakítja mindennapjainkat.
A pedagógus szerepét az információs társadalomban újra kell értelmeznünk: a korábbi szerepfelfogások és elvárások mellett megjelennek újak, amelyekkel azelőtt nem szembesülhettünk. A tanár többé nem jelenhet meg az osztályban a tudás és az információk egyedüli és kizárólagos forrásaként, és nem csupán az iskola falain belül tanulhatnak a diákok.
A konferencián az alábbi kérdésekre szeretnénk választ találni:
|
2012. május 26. (szombat)
9:00-10:00 |
Regisztráció |
10:00-10:15 |
Dékáni köszöntés, a konferencia megnyitása (Perjés István, dékánhelyettes) |
Plenáris előadások (10:20-12:10)
Levezető elnök: Szekszárdi Júlia
|
10:20-10:50 |
Komenczi Bertalan: A digitális pedagógus – elméleti megközelítések, fogalommeghatározások |
10:50-11:20 |
Ollé János: A digitális állampolgár pedagógus kompetenciái működés közben |
11:20-11:50 |
Knausz Imre: Hálóba gabalyodva – Milyen változásokat hoz a digitális világ a pedagógus kapcsolatrendszerében? |
11:50-12:10 |
Racskó Péter: A tanári munkafolyamatok támogatása digitális szolgáltatásokkal – a pedagógusok valós elvárásai? |
Ebédszünet (12:10-13:00)
Könyvbemutató (Fűzfa Balázs bemutatja középiskolai irodalomtankönyv-sorozatát) és könyvárusítás a Nagy Sándor teremben (12:10-13:00)
|
13:00-14:00
|
Kerekasztal-beszélgetés:
“Mentés másként” – avagy mit pakoljunk bele a jövő (digitális) iskolatáskájába? Moderátor: Fűzfa Balázs
Résztvevők:
-
Bodrogi Ferenc Máté
-
Boldog Zoltán
-
Kerber Zoltán
-
Pávlicz Adrienn
-
Sirató Ildikó
-
Szávai Ilona
-
Sz. Tóth Gyula
-
Varga Richárd
|
A pályázatra beérkezett hét legjobb munka bemutatása (14:00-15:10)
Levezető elnök: Tóth-Mózer Szilvia
|
Délutáni párhuzamos szekciók (15:20-17:45)
|
1. Osztályfőnök online és offline (Szekszárdi Júlia)
|
-
Szekszárdi Júlia
-
Kovács Nikoletta
-
Peer Krisztina
|
2. A nyitott iskola pedagógusa (Buda András)
|
-
Buda András: Nyitva van az aranykapu? avagy Mire használhatók a szavazórendszerek?
-
Forgó Sándor: Új médiakompetenciák szükségessége a közoktatásban
-
Oláh Tibor: Digitális nemzedékek az iskolában
-
Magyari Gábor: A szó elszáll, az írás marad? – a külső és belső kommunikáció SWOT analízise egy tatabányai középiskolában
-
Tóth József: FAMTAsztikus életvitel – IKT-val támogatott szociális és életpálya-építési kompetenciák
|
3. Virtuális tanulási környezet tervezése és működtetése – a tanulás és tanítás lehetőségei Second Life-ban (Kristóf Zsolt)
|
-
Kristóf Zsolt: Szükséges képességek a Second Life-ban SL polgár < SL tanuló < SL oktató
-
Habók Lilla: Könyvek és könyves közösségek a virtuális térben
-
Ollé János: Oktatási módszerek és tanulásszervezés virtuális környezetben
-
Szabó Móni: Valós és virtuális jelenlét(ek): identitás és személyiség a Second Life-ban
-
Virányi Anita: Fogyatékosság és virtuális környezet – lehetőségek, formák
|
4. Pedagógusok a weben – Szabadidős tevékenység vagy szakmai feladat? (Főző Attila László) |
-
Főző Attila László: A pedagógusok hálója
-
Erdei Gyula: Internet a Thökölyben – szórakozás? feladat?
-
Koren Balázs: Hol a helyem az Interneten?
-
Bessenyei István: A diákok digitális életvilága és a tanárszerep
|
5. Online közösségek szerepe az oktatásban és a nevelésben (Nagy Gergő)
|
-
Nagy Gergő: Online tanulóközösség: népszerű közösségi oldalak használata az oktatásban
-
Lévainé Müller Katalin: Sulinet – Fókuszban a közösség
-
Nagy Bence – Moly.hu
-
Káldos János – Változások egy témára – Digitális könyvtár, digitális pedagógus
-
Czirfusz Dóra – Online szociometria – avagy osztályközösség a Facebookon
|
|
|