OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
INTERJÚK
INTERJÚK : Vadadi Adrienn - Alma utca 22.

Vadadi Adrienn - Alma utca 22.

pagony.hu  2018.01.18. 23:03

Alma utca 22.vadadiVadadi Adrienn igazi óvónéni! A gyerekekre teljesen ráhangolódva, abszolút empátiával ír. Meséit olvasva az az érzésem támad, hogy minden zökkenő nélkül egyszerre tud gyerek és felnőtt lenni. Népszerű ovis mesesorozata után az Alma utca 22. című regényével egy picit más hangon szólítja meg a nagy ovisokat, kisiskolásokat. Főhősei ízig-vérig szeretetreméltó gyerekek. A kalandjaik pedig folytatódnak a Nyomás a suliba! történeteiben: Misi, az Alma utca főhőse végre iskolás lett!

A kisiskolás tapasztalatai, valamint a könyv kapcsán kérdeztük Vadadi Adriennt. Olvasd el az interjúnkat!

Két hónapja elkezdődött az iskola. Lassan vége a barátkozásnak a közeggel. Mik a legjellemzőbb nehézségek ilyenkor?

 

almaA gyerekektől már távol került a megszokott ovis élet, ha nem sok ovistárssal ment egy osztályba, akkor a régi barátok is, és az új gyerekek között kell helyt állnia. Könnyen egyedül maradhatnak, ha nem sikerül egyből a mellé ülni, aki szimpatikus. Jó, ha ilyenkor kicsit dédelgetjük otthon, bátorítjuk, ha nagyon elbizonytalanodik, és a tanító néni is sokat tehet azért, hogy otthonosan érezzék magukat a gyerekek az iskolában.

Hogyan lehet segíteni a gyerekeket a beilleszkedésben?

Misi nagyon örül, hogy egy iskolába fog járni a házbeli barátaival. Csakhogy nagy Marosi észre sem veszi, és Kamilla sem vele, hanem a barátnőivel foglalkozik, ezért Misi egészen elkeseredik, és annak sem tud örülni, ami jó. A gyerekeknek maguknak kell megküzdeni sok mindennel, és a szülők abban tudják őket segíteni, ha meséltetik őket, ha meghallgatják őket.

Ha kérdezünk, kérdezzünk konkrét dolgokat: Ki volt a párod, amikor ebédelni mentetek? Mit játszottál a szünetben? Megszámoljuk hány gyerek nevét ismered már?

Misit is az vigasztalja meg, amikor Elek bácsival tud beszélni arról, ami vele történt: ha nem is direkt módon, de egy kis történetbe, vágyba csomagolva elmondja, hogy szeretné, ha másképp lennének a dolgok, és Elek bácsi meghallgatja, vele van. Ezzel tudunk legjobban segíteni nekik – mert beilleszkedni nem tudunk helyette. Persze fontos, hogy a tanító néni átmenetet teremtsen az óvoda és az iskola között, ne rohanja le a gyerekeket túl sok szabállyal, fegyelemmel, tananyaggal, az újdonságokat vonzón tálalja, hogy azt öröm és büszkeség legyen elfogadni, ne nyomasztó teher.

Legújabb gyerekkönyved, az Alma utca folytatása, a Nyomás a suliba! pont az iskolakezdésről mesél. Hogyan tudja a feszültségeket oldani egy történet?

Az egyből jó a mesében, hogy ismerős, szeretett gyerekek közé érkezünk az Alma utcában. A Nyomás a suliba! elején Misi visszaemlékezik, hogy milyen jó volt együtt nyaralni, aztán megéli az első napot, az első padtárs-keresést, az első házi feladat írást. Jó a kisgyereknek, ha a saját élményeit újraélheti a mesében, rácsodálkozhat, hogy más kisgyerek is hasonló gondokkal küzd, látja, hogy az a mesebeli kisfiú hogy oldja meg a gondot, beleélheti magát, és ez segít megtalálni a saját útját, oldja a szorongást. És amíg mesélünk, együtt vagyunk – ez önmagában ajándék az iskola első hónapjainak mindent elsöprő új menetrendjében és rohanásában.

Hogyan jött az ötlet a Nyomás a suliba! megírásához?

nyomasAzt éreztem, ha már a Marosi gyerekek annyit bíbelődtek a tandem bütykölésével, nem hagyhatom, hogy ne karikázzák vele körbe a Balatont! Szerettem volna Misivel is nyaralni Nani házában Balatonfenyvesen, aztán elkísérni őt első nap az iskolába, bekukkantani Elek bácsi műhelyébe, remegni egy egy kicsit Csúnya nénitől, hallgatni Kamilla hegedűjátékát az ablak alatt… A szereplők úgy élnek bennem, mintha valódi barátaim volnának, főleg mivel Emmának, a kislányomnak folyton Alma utca 22.-t kell olvasni. Szóval csak kedvem támadt őket újra meglátogatni.

Milyen tapasztalatokat dolgoztál bele?

Az Alma utca 22. és a Nyomás a suliba! történetei szinte egytől egyig a saját emlékeim. Én is, mint Misi, iskola után lejártam az udvarra játszani. Velem is, mint Misivel, történt mindenféle a barátaim körében. Amikor leültem írni, ezek az emlékek előjöttek és én eljátszottam velük. Ami aztán végül a papírra került, úgy összekeveredett a fantáziavilággal, hogy ahogy mondani szokták „az anyám sem ismerne rá”. 

Én is jártam a barátnőmmel iskolába, mint Misi. Csak nekem nem engedte meg senki, mint Misinek Nani. Ezért titokban találkoztunk a troli megállóban. És mivel a troli tőlünk nagyon messze volt, rengeteget kellet gyalogolnom miatta. Így hiába indultam el minden reggel időben az iskolába, utolsó pillanatban, vagy csak azután értem csak oda. Az órákon én csak álmodoztam, de Misinek ezt csak a matek órán engedtem meg, mert számolni már óvodás kora óta szuper jól tud. A többi órán figyelnie kell, nehogy az álmodozás miatt úgy járjon, mint én, hogy kimarad egy csomó mindenből, aztán csak kapkodja a fejét! És a nyakamon lévő hegről is, pont mint Misi, fantasztikusabbnál fantasztikusabb történeteket találtam ki, csak hogy már az első napon bevágódhassak az osztálytársaimnál.

Kiknek ajánlod a legújabb regényed?

Minden Alma utca 22. rajongónak, tanító néniknek, akik gyerekszemmel megírt iskolás történetekre vágynak, anyukáknak és apukáknak, akik az esti mese idejére szívesen visszarepülnének a gyerekkorukba, és persze a gyerekeknek, hogy képzeletbeli barátaikkal újabb és újabb kalandokba keveredjenek.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?