OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
NYÁRI OLVASMÁNYOK 1-2. és 3. évfolyamot végzett olvasóknak
NYÁRI OLVASMÁNYOK 1-2. és 3. évfolyamot végzett olvasóknak : 3. ÉVFOLYAM-MESEREGÉNY: Mágikus állatok iskolája

3. ÉVFOLYAM-MESEREGÉNY: Mágikus állatok iskolája

Melyik gyerek ne szeretne egy saját állatot?
Egy beszélő állatot, aki mindenben segíti őt. A Winterstein iskola diákjainak, Idának, Benninek és a többieknek szerencséje van.
 
A történet legelején az osztály ugyanis új osztályfőnököt kap Miss Cornfield személyében. Aki kicsit fura, és magával hozza még furább ismerősét, Mr. Morrisont, akiről kiderül, hogy minibusszal járja a világot, hogy beszélő állatokat találjon. És mit kezd a beszélő állatokkal?
 
Miss Cornfield tanítványainak adja: mindig annak, akinek a leginkább szüksége van rá, aki nem találja a helyét, aki magányos. Hőseinknek így lesz saját mágikus állata.

 

Felhősi Gabriella
 
Mágikus állatok iskolája - pszichológus szemmel
 
A Mágikus állatok iskolájában beszélő állatok és cserfes kisiskolások élnek át együtt vidám kalandokat. 

Felhősi Gabriella pszichológus elolvasta a sorozatot, és most elmondja nekünk, miért tartja hasznos olvasmánynak, azon kívül, hogy szórakoztató is.

 
Nincs is jobb nyáron, mint a strandon a napernyő alatt egy izgalmas könyvet olvasni! 
 
A Mágikus állatok iskolája (Babilon Kiadó) köteteit biztosan nem tudják majd letenni a 8-10 évesek!
 
 

A Winterstein Iskola falai titkot rejtenek. A szerencsések itt életre szóló barátra lelnek. Életre szóló barátra, egy mágikus állatra.  Egy állatra, amelyik beszélni is tud.  De szavait nem érti meg akárki…
Kié lesz Rabbat, a róka?
Lehet-e szeretni egy Henrietta nevű teknőst?
Miért kap mágikus állatot az iskola legvásottabb fiúja?
Vajon kinek sikerül megfejteni az iskola különös rejtélyét?
 
Barátságos, izgalmas cselekmény, igényes, irodalmi szöveg, kedves illusztrációk.
 
A változás elfogadása 

A gyerekek életében vannak olyan időszakok, amikor kissé magukra maradnak, azt érzik, nem értik meg őket, nem figyelnek rájuk, vagy nem fogadják el őket. Ilyen lehet a kisebb testvér érkezése, óvodába, iskolába kerülés – ezekkel mindannyiunknak meg kell küzdeni.

Előfordul, hogy a család életkörülményeiben áll be változás, ami a gyerekekre is kihat: lakóhelyet változtatnak, iskolaváltásra kerül sor, a szülők válása miatt a gyerek egy számára fontos személlyel kevesebbet találkozik vagy megszakad vele a kapcsolata. A visszahúzódó, szociálisan kevésbé gyakorlott, esetleg külsőre a többiek közül kitűnő gyerekek gyakran kortársaik támadása, kiközösítés, zaklatás áldozataivá válnak.

Ezek mind kisebb-nagyobb veszteségek a gyerekek számára, amelyek elviseléséhez, feldolgozásához erőforrásokra van szükségük. 

Támogatás fontossága

Erőforrásaink nagy részét társas kapcsolatainkból építjük: születésünk pillanatától kezdve szüleink és más hozzánk közeli személyek jelenlétében, az ő szemükben magunkat látva válunk különálló személyekké. Megbízható közelségük, elfogadásuk bázisán, aktív közös együttléteinken keresztül tanuljuk meg saját érzéseinket és gondolatainkat felismerni, értelmezni és másokétól elkülöníteni; érzelmi, testi állapotainkat eleinte szinte teljességgel ők szabályozzák, míg fejlődésünk során ebben is egyre nagyobb függetlenségre, önállóságra teszünk szert.

Amíg nem érjük el a teljes autonómia állapotát élményeink feldolgozásához segítségre, társakra van szükségünk. Egyéni karakter és életciklus függvénye is, hogy milyen mértékben támaszkodunk másokra, és éppen kinek a támogatását igényeljük. Idővel – tipikusan kisiskoláskortól, serdülőkortól kezdve – a gyerekek szüleik biztos támogatását élvezve egyre inkább kortársaik felé fordulnak. Egyre inkább partneri szükségleteik kerülnek előtérbe, élményeik megosztására, identitásuk felfedezésére, megerősítésére vágynak. 

http://www.napocska.hu/uploads/2015/06/magikus_roka_500.jpgMert gondoskodni jó

Sokrétű kapcsolati igényünk egy másik oldalát élhetjük meg később a gyermekvállalásban. Gondoskodhatunk valakiről, aki teljesen ránk van utalva, és aki mellett fontosnak és különlegesnek érezhetjük magunkat. Akivel engedélyezett, sőt elkerülhetetlen a nagyfokú testi érintkezés, amely eloszlatja a magány érzését és stresszcsökkentő hatással bír, és amiből sokan felnőttként csak nagyon korlátozottan részesülnek. Akivel gondtalanul lehet játszani, szokásos intellektuális, elemző működésünket félretéve.

Hasonló élmények miatt keressük az állatok, házikedvencek társaságát is: velük egyfajta gondozói-partneri-baráti kapcsolatra léphetünk, amely az állat fajtája, egyénisége alapján egy egész spektrumot fedhet le.

Ki az ideális társ? 

Képzeljünk el egy ideális társat, aki ezt a sokféle kapcsolati igényt egy személyben kielégíti. Aki mindig mellettünk van, élményeinkben osztozik, megért, szeret, támogat, megnyugtat és még szórakoztat is. Sosem utasít el, nem hagy cserben. Harmonikus, bizalomteli viszonyunkat semmilyen feszültség nem terheli.

Ezt a sokféle kívánságunkat megkaphatjuk, de általában több különböző társtól.

A gyerekek érzelmileg különösen érzékeny időszakaikban, például a fent felsorolt nehéz körülmények között, hajlamosak képzelt barátot létrehozni, aki mindezeket a tulajdonságokat egyesíti. Egy ilyen barát többféle szerepet tölthet be, a gyermek számára vágyott vonásokat hozhatja elérhető közelségbe, de leképezheti saját nehezen elfogadható énrészeit is, amelyekkel ilyen módon kapcsolatba tud kerülni.

Társas kísérletnek, gazdagító viszonynak tekinthető, amely a gyermek személyiségfejlődésének fontos részét képezi. Ez a jelenség azonban elsősorban óvodás- és kisiskolás korban fordul elő. A nagyobb gyerekek társas hiányaikat érettebb megküzdések formájában élik ki: például olvasnak, filmeket néznek, új kapcsolatokat keresnek aktívan.

Amikor a könyv segít

Margit Auer mágikus állatokról szóló könyvei segítségével a tizenéves gyerekek élhetik meg egy ilyen állandó, ideális társ megnyugtató közelségét, valamint azt, amint az állatokat megismerő gyerekek ezekben a barátságokban valójában saját erőforrásaikhoz kerülnek közelebb, önbizalmat, megerősítést kapnak, és ezen keresztül valódi társas kapcsolataik is sokat fejlődnek.

A történetek során egy elszigetelődött, bizonytalan és magukba forduló gyerekekből álló osztály válik szép lassan valódi közösséggé, amelyet az állatok jelenléte színesebbé, szórakoztatóbbá és számos közös élmény forrásává is tesz. (Felhősi Gabriella pszichológus)

Forrás: napocska.hu

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?