OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
KLASSZIKUS ÉS KORTÁRS IRODALOM 6-9 ÉVESEKNEK
KLASSZIKUS ÉS KORTÁRS IRODALOM 6-9 ÉVESEKNEK : Mimi az iskolában

Mimi az iskolában

naphegy.hu  2020.07.03. 17:26

5-7 éveseknek
 
Illusztrálta: Horváth Ildi
Kiadó: Naphegy, 2020. július 01.
Oldalszám: 64
 
Ismered Kicsi Mimit?
Netán együtt jártatok óvodába?
Vagy most találkoztok először?

A már nem is olyan kicsi Mimi megkezdi az iskolát! Tarts vele az első osztályba!

Fedezzétek fel együtt, miben különbözik az iskola az óvodától!

Mimi legújabb meséiből megtudhatod, mi az a titkos lesszabály, milyen egy szemvizsgálat, és hogyan lesz ajándék egy "ledolgozós" nap.

 

Érdekel, hogy Mimi focizni vagy rajzolni jár délután?
És az, hogy mivel lehet szerepelni a Ki mit tud?-on?
És tényleg: ki mit tud?

Számtalan kérdés, amivel egy iskolásnak szembe kell néznie.

Tamás Zsuzsa a Kicsi Mimi-sorozatban megszokott érzékenységgel mesél iskolásokat érintő témákról.
 

pagonynaphegy.hu

 

„Tudjunk, merjünk olykor nemet mondani.”
– interjú Tamás Zsuzsával, a Mimi az iskolában szerzőjével -
 
Kicsi Mimi-sorozatunk utolsó részében Mimi iskolába lép. A frissen megjelent, megváltozott formátumú, kisiskolásoknak szóló kötetben pedig már Mimi iskolás hétköznapjaiba nyerhetnek betekintést az olvasók.  Interjúnkban a szerzőt, Tamás Zsuzsát kérdeztük Mimi karakterének változásáról, iskolásokat foglalkoztató és érintő kérdésekről, és természetesen érzékenyebb témákról, versengésről és tehetségről is beszélgettünk.

„Tudjunk, merjünk olykor nemet mondani.” – interjú Tamás Zsuzsával, a Mimi az iskolában szerzőjével

Mesélnél arról, miben különböznek a Mimiről szóló új mesék a kisebbeknek szóló sorozatban szereplőkhöz képest?

Maga a könyv már ránézésre is különbözik az eddigiektől: álló formátuma, terjedelme „nagyoknak” szóló könyvről árulkodik. A mesék most nem két évszaknyi időt ölelnek fel, ahogy eddig az óvodásoknak szóló kötetekben megszokhatták az olvasók, hanem szeptembertől a vakáció kitöréséig tart. Az egész tanéven átívelő történetek őrzik a szokásos „mimis” hangulatot, de természetesen ezúttal iskolásokat foglalkoztató kérdések kerültek terítékre. Az igazán gyötrő kérdések mellett – milyen különórára járjak, ki a legjobb barátom, mit adjak elő a Ki mit tud?-on – helyet kapnak hangulatok is: például az érzés, hogy egy esős nap csak vagy nagyon jó, vagy nagyon rossz lehet, de semmiképp sem átlagos, vagy hogy amikor hiányzik a padszomszédom, kicsit felborul a világrend.

A címben elmaradt Mimi neve elől a „kicsi” jelző. Miben fejlődött vagy változott a legtöbbet Mimi karaktere?

Az iskolába készülő gyerekek nagyon vágynak rá, hogy immáron ők is nagyok legyenek. A címmel szerettem volna megadni ezt az örömöt az olvasóknak: bizony, már Mimi sem olyan kicsi, bizony, már te sem vagy az. Mindamellett Mimi lényegében nem változott: a csendes, elmélkedő, nagy szívű nyuszi természetesen nem vált egy csapásra az osztály bohócává, továbbra is meghányja-veti magában a problémákat, és még mindig sokat jelent neki a családi közeg, az otthon melege.

Kérlek, mesélj egy kicsit arról, hogy milyen korosztálynak szólnak a mesék, és milyen témákat tartottál fontosnak körüljárni bennük!

Természetesen elsősorban a hat-hétévesekre gondoltam a mesék megírásakor, azokra, aki most kezdik az iskolát. Mint már említettem, megkerülhetetlen iskolával kapcsolatos kérdéseken túl a kisiskolások érzéseire koncentráltam: olykor saját emlék, olykor a kislányom tapasztalati alapján. Továbbra is igyekeztem kerülni a szülői szempontot (ha olykor be-becsúszott egy-egy mondat arról, hogy mamának nehéz Mimi délutáni elfoglaltsága alatt Borival együtt elütnie az időt, vagy hazafelé cipelni iskolatáskát, Borit és kismotort, azt gondosan kihúztam). Reményeim szerint minden történetben akad valami „hasznosítható” a gyerekek számára: akár annak pontos megismerése, hogyan s miért lesz valaki szemüveges, akár annak beismerése, hogy néha elveszítjük a fonalat matematikaórán, és óhatatlanul átsandítunk a szomszédunk füzetére.


lesszabaly

A kötetben szereplő nyolc mese közül melyiknek a megírása volt a legfontosabb számodra és miért?

Mint érdekességet elárulom, hogy az iskolai áramszünet motívuma saját gyerekkori emlék, s vele az is, hogy áramszünetben nem lehet diavetítőzni… Vicces, de ezt az apróságot kihagyhatatlannak éreztem. Amúgy egyértelműen a Ki mit tud? üzenete a legfontosabb. Nagyon fontos, hogy tudjunk, merjünk olykor nemet mondani.

A Ki mit tud? című történet témája kimondottan merész, mivel a gyerekek közti versengést, ügyesség és tehetség kérdéskörét feszegeti. Te találkoztál már hasonló helyzettel? Szerinted hogy lehet elejét venni a hasonló helyzetek kialakulásának?

Nálunk a tehetség kérdése gyakran kerül terítékre: én íróként szeretném hinni, hogy a tehetség előbb-utóbb utat talál magának, felszínre kerül, sikerhez vezet. A férjem szociológusként mindig figyelmeztet, hogy nem mindegy, hová születünk, az úgynevezett tehetségünk mit sem ér, ha nem megfelelőek a körülményeink, ha nincsenek lehetőségeink, és amúgy a siker is relatív fogalom. Ennek ellenére amikor ezt a mesét írtam, a legkevésbé sem a tehetségről akartam beszélni. Sokkal inkább arról, milyen hatása van annak, ha egy közösségen belül egy képesség (a történetben az ügyes mozgás, jó tánctudás) kizárólagos értékké válik, olyanná, amely kapcsolatokat határoz meg, kihatással van az egyének önértékelésére, egyúttal az egymáshoz fűződő viszonyra. Igen, bevallom, szülőként és gyerekként is találkoztam hasonló helyzettel.

A versenyszellem lehet egészséges, motiváló; a vágy, hogy hasonlítsak a másikhoz, lehet életkori sajátosság; a vonzódás a sikeres emberhez talán alapvető emberi vonás (felnézünk sikeres sportolóinkra, művészeinkre): de mindez veszélyeket is hordoz magában. Egy gyerekközösség esetében résen kell lennie a felnőtteknek: a szülőknek, a tanároknak. A mesémben a tanító néni a rivalizálásnak úgy vet véget, hogy javaslatára több, egymással versengő produkció helyett egy közös előadással készül az osztály. De nem véletlen, hogy a mese ismét a családi-anyai megerősítéssel zárul: tudás – képesség, érték – lehet sok minden, ami nem feltétlenül vonultatható fel a Ki mit tud? színpadán.

 

Milyen terveid vannak Mimivel a jövőre nézve? Tervezed a történetek folytatását?

Bár a nagyobbik lányom viccesen megjegyezte, a sorozatot lassan Tini Mimi címen folytathatjuk, azt hiszem, ez nem fog bekövetkezni. Vannak azonban ötleteim arra nézvést, hogy ne kelljen búcsút intenünk a szeretett nyusziknak.

 

 
 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?