Az állatorvos lánya, Lujza, aki Annát már régóta ismeri, és igencsak jó a kapcsolatuk. Ám az elején még mindketten izgulnak, hogy vajon hogyan fogják bírni egymást nap, mint nap. Még szerencse, hogy Lujza is éppen annyira lóimádó, mint Anna.
1. Nyeregbe, Anna!
Anna élete akkor válik igazán izgalmassá, amikor egy vidéki majorba költözik. Szülei lovasiskolát alapítanak, s egy állatorvosi rendelő is nyílik mellette. Milyen szerencse, hogy az állatorvosnő lánya, Lujza éppen annyira bolondul a lovakért, mint Anna!
A lányok közösen fedezik fel a környéket, s együtt gondoskodnak a pónikról. De ugyancsak lelohad a kedvük, mikor megkezdődik az iskola. Osztálytársnőik nem tartják sokra a lovastanyán alkalmazott tanulási módszereket – és ezt Annával is éreztetik. S ez még nem elég:
Annát és Lujzát titokzatos motorosok zaklatják egyik kilovaglásuk során…
2. Fel a fejjel, Anna!
Anna unokahúga, Nóra súlyos autóbaleset után kerül a malomvölgyi lovastanyára. A szülei veszélyes sérülésekkel fekszenek a kórházban, a sokkot szenvedett kislányról Annáék gondoskodnak. Nóra begubózik, nem is beszél, míg végül fel nem fedezi a pónik iránti szeretetet, és a segítségükkel szépen lassan össze nem szedi magát.
Ám Annának eközben nincs könnyű dolga. Egyszeriben minden Nóra körül forog, Anna pedig nem mehet el a régóta várt díjugrató versenyre, s a tetejébe még kedvenc póniján, Tündéren is osztoznia kell a kislánnyal.
Vajon hogy veszik az akadályokat a Malomvölgy kis lakói?
3. Tarts ki, Anna!
Anna és Lujza öröme határtalan. Móric, az iskolaló és Róza, az öreg kanca rövidesen a malomvölgyi lovastanyára érkeznek. A barátnők régi álma teljesül ezzel. Azonban váratlanul egy eltűnt állatról szóló hirdetésre bukkannak az interneten. A keresett ló az összetévesztésig hasonlít Rózára.
Vajon ugyanarról a póniról van szó?
Anna és Lujza a rejtély nyomába erednek, és felkeresik Róza állítólagos előző tulajdonosát.
Eközben megdöbbentő felfedezésre jutnak.
4. Anna új barátja
A szünidei sátortáborban nyaraló gyerekek sáskarajként rohanják meg a malomvölgyi lovastanyát. Annának is segítenie kell. Legjobb barátnőjével, Lujzával együtt az ő feladata gondoskodni a kezdő lovaglókról.
Már éppen megkedvelné ezt az elfoglaltságot, amikor az egyik lány leesik Zorróról, az iskolalóról, amely eközben súlyosan megsebesül.
Anna rettenetesen aggódik a szürke Connemara póni miatt.
Vajon meg fog valaha gyógyulni?
5. Anna hamis nyomon
A malomvölgyi lovastanyán tűz ütött ki, ami rendkívül felzaklatta Annát és legjobb barátnőjét, Lujzát.
Lehet, hogy Jannak, a szomszéd tanyán lakó fiúnak is köze van a dologhoz? Vagy puszta véletlen, hogy Jan delfines jelvényét a tűz közvetlen közelében találták meg?
Anna számára az ügy a napnál is világosabb. De Lujza nem így gondolja. Ő meg van győződve arról, hogy a dolgok nem mindig olyan egyszerűek, amilyennek látszanak.
De akkor ki gyújtogatott?
6. Bátorság, Anna!
Noha elérkezett a nyári szünet, a malomvölgyi lovastanyán szó sincs nyugalomról és pihenésről.
Anna édesanyja egy lovas balesetet követően kórházba kerül, és egyszerre a kislány nyakába szakad a ház és a tanya nem kevés gondja. Amikor pedig Katinka, az egyik kanca nem fogadja el újszülött csikóját, eluralkodik a káosz.
Anna azt sem tudja, hova kapjon.
De aztán váratlan segítség érkezik…
7. Annára mindig számíthatsz!
Anna és Lujza gyakran veszekednek, mégpedig Bastian miatt. Amióta a fiú megérkezett Malomvölgybe, Lujza teljesen feleslegesnek érzi magát…
A lovastanyán azonban egyszer csak felbukkan egy elkóborolt kutya, akit valaki súlyosan bántalmazott. Ettől kezdve vége a veszekedéseknek: Anna, Lujza és Bastian együtt próbálják kideríteni, ki lehetett a tettes.
Az illető pedig nem kerülheti el büntetését…
8. Anna nagy napja
Anna és Lujza újabb kihívás előtt áll. Iskolai dolgozatot kell írniuk arról, milyen az élet a lovastanyán. A lányok nagy igyekezettel vetik bele magukat az írásba.
Ám váratlanul elpusztul Hector, a kedves, öreg ló. Anna rettenetesen szomorú, s úgy érzi, nem tud megbirkózni a veszteséggel.
Lujza azonban jó baráthoz méltón ezúttal is a segítségér lesz…
9. Anna karácsonya
Közeleg a karácsony, s a malomvölgyi lovastanya békésen pihen a vastag hótakaró alatt. Anna és legjobb barátnője, Lujza számára nincs szebb annál, mint a fehérbe öltözött téli tájban a két póni, Tündér és Zorro hátán lovagolni.
De a nyugalomnak váratlanul vége szakad. Vihar közeledik.
S mintha ez nem volna elég baj, Anna szenteste előtt nyomokat fedez fel az istállóban.
Talán egy idegen bújt el a tanyán?
10. Kalandra fel, Anna!
Háromnapos túralovaglás csak Lujzával! Anna roppant boldog, hogy a szülei némi gondolkodás után beleegyeztek a kirándulásba.
Kalandra fel!, hangzik a lányok mottója. De boszorkányokra és erdei szörnyekre egyikük sem számított…
11.Anna segít a bajban
Anna nem tudja, mit tegyen, mert legjobb barátnője, Lujza folyton rosszkedvű. Az ok, úgy tűnik, édesanyja, Adelheid új barátja.
Lujza egyre gyakrabban szeretne egyedül lenni, amikor pedig egyszer csak eltűnik, a tanya lakóin úrrá lesz a kétségbeesés.
Annának azonban támad egy ötlete, hogy hol kell keresnie Lujzát…
A kötetek igazi titka: az Alexander-technika
Az Alexander-technika a mintegy száz évvel ezelőtt élt színész, Frederick Matthias Alexander nevéhez fűződik. Olyan módszert fejlesztett ki, amellyel tudatosíthatjuk magunkban testtartásunk és mozgásunk jellemzőit, és ennek a tudatosságnak a segítségével úrrá lehetünk káros mozgási szokásainkon.
Mindenki hozzászokik olyan testtartásokhoz és mozgásmintákhoz, amelyek helyesnek látszanak, az ember ezeken nem is gondolkozik. De valóban mindig helyesek?
Ha például összekulcsoljuk az ujjainkat, azt mindig ugyanúgy tesszük, mindig ugyanaz a hüvelykujjunk kerül felülre. Ha megpróbáljuk fordítva, azt máris „rossznak” fogjuk érezni. Ebből is látható, hogy a mozgásunk gyakorlatilag automatikus.
Éppen ezért segít, ha megállunk, és megfigyeljük, tudatosítjuk, hogy mi történik a testünkben. Így ugyanis megszabadulhatunk a régi szokásainktól, és választhatunk a különböző viselkedésmódok közül.
F. M. Alexander módszere a különböző mozgásfolyamatokat, elsősorban a fej, a nyak és a törzs összjátékát fejleszti. Ő ezt először a színioktatásban hasznosította. Ma már más területeken is egyre inkább alkalmazzák az Alexander-technikát. S mivel F. M. Alexander szenvedélyes lovas volt, mi sem kézenfekvőbb, mint hogy a felismeréseit a lovaglás során is hasznosítsuk.
A lovaglás során az Alexander-technika abban segít, hogy javítsuk az önészlelésünket, s megtanuljuk, melyik cselekvés mivel jár. Így szerepe lehet például az ülés- és tartáshibák javításában, vagy a feszültségek és a görcsösség oldásában.
A tanulási folyamatot a lovasoktató irányítja, aki minden egyes lépésnél a kezével irányítja a diák figyelmét a saját testére, a nyakcsigolyáktól kiindulva. A tanár keze révén tanulja meg a diák észlelni a feszültségeket vagy a görcsösséget, és általa sajátítja el a helyesebb mozgást. Az Alexander-módszerben ezt nevezik „jó szokásnak”.
Mivel az új mozgásfolyamatokat hasznos az egyszerűbb tevékenységek – például járás, állás vagy ülés – kapcsán elsajátítani, gyakori, hogy az oktatást falovon kezdik. Ennek az az előnye, hogy a tanuló a kezdeti fázisban kizárólag a saját testére koncentrálhat, anélkül hogy egy ló mozogna alatta. Az első lovaglóórák pedig lépésben zajlanak, futószáron, hogy megerősödhessen az egyenes, nyugodt tartás érzete. A ló a lovas tükre, s szép mozgásokkal válaszol erre. Vannak olyan tanárok, akik arra kérik a tanítványaikat, hogy feküdjenek le egy asztalra, hogy a nyakuk és a gerincük még jobban ellazulhasson.
A technika elsajátításához időre és türelemre van szükségünk, de ha egyszer már a magunkévá tettük, az élet egyéb területein is alkalmazhatjuk. A türelemre pedig a lovaglás esetében amúgy is szükségünk van.
|