III. Az alsó tagozat könyvtárpedagógiai módszertana
„Az embernek nem az a dolga, hogy minden ismeretet a fejébe tömjön, hanem hogy tudja, mikor, milyen információra van szüksége, és ezt honnan és hogyan szerezheti meg.
A tanítás pedig nemcsak ismeretek átadását jelenti, hanem a gondolkodásra nevelést is.”
(Szent-Györgyi Albert)
|
Tartalma:
1. Előzmények
1.1 Könyv- és könyvtárhasználat a tantervekben
1.2 Kompetenciaalapúság a NAT-ban
Kulcskompetenciák
2. Olvasóvá nevelés az iskolai könyvtárban
3. Könyv- és könyvtárhasználati célok, feladatok
3.1 Nevelési célok
3.2 Oktatási célok
3.3 Fejlesztési követelmények
3.4 Olvasóvá nevelés az anyanyelvi órákon
3.5 NAT könyvtárhasználat kerettantervi alapozó ismeretek az 1–4. évfolyamon
3.6 A NAT tanulási képesség fejlesztésének irányelvei az anyanyelvi- és könyvtárhasználati órákon
4. Könyvtár-pedagógia kompetenciaalapú feladatrendszere az alsó tagozaton
5. Könyvtárhasználat tervezése az iskola makrótantervébe
5.1 Az ismeretkör jellegzetessége
5.2 A könyvtárhasználati modul alkalmazása az alapfokú oktatásban
5.3 A könyvtárhasználati alapozó ismeretek beépülése az évfolyamok makrótantervébe
|