Bemutatkozó
2010.08.30. 17:32
Sz. G. Ildikó - óvodapedagógus, könyvtár- és médiatanár - vagyok.
Szülőként és pedagógusként többször tapasztaltam gyermekeink olvasási igényének folyamatos ingadozását és romlását.
A nem olvasás okainak kutatása arra ösztönzött, hogy keressem azokat a megoldási pontokat, melyek betartásával választ kaphatunk arra a kérdésre, hogy az első tíz év megfelelő alapozásával hogyan nevelhetünk olvasó gyerekeket .
|
Az alapkutatásokat 2000-ben kezdtem el, amikor szaktanácsadói dolgozatomban az óvoda-iskola átmenet problémakörét vizsgáltam, részletesen elemezve az iskolaérettség kritériumait, majd 2002-ben készítettem el azt a könyvtárostanároknak ajánlott könyvtárpedagógiai programot, melyet előtte a gyakorlatban is kipróbáltam egy iskolai könyvtárban.
2006-ban védtem az Eötvös Loránd Bölcsészettudományi Egyetemen informatikus könyvtáros diplomámat, melynek diplomadolgozata adta a kézikönyv alapanyagát. A 2006-2010 között elvégzett további iskolák – kommunikáció-médiatudomány bölcsész szak, könyvtárosi szakértői vizsga, valamint mozgóképkultúra és médiaismereti tanár szak – is hozzájárult ismereteim bővítéséhez, a könyv elméleti-szakmai megalapozásához.
Nyolc éves kutatómunka után, 2008 decemberében jelent meg „Az olvasóvá nevelés megalapozása óvodás kortól kisiskolás korig” című módszertani könyvem, melynek legfőbb célja, hogy segítséget nyújtson szülőknek, óvodapedagógusoknak, tanítóknak és könyvtárosoknak ahhoz, hogy megismerjék és alkalmazni tudják az egyes életkori szakaszok anyanyelvi területein fejlesztendő képességeket – bemutatva egyben az olvasóvá válás egy lehetséges útját.
Módszertani kézikönyvemben gyakorlati tapasztalataimat és elméleti ismereteimet ötvöztem.
|
|