Mágikus állatok iskolája (2) Rejtélyes gödrök
2017.06.22. 10:43
Oldalszám: 208
A Winterstein iskola titka, hogy akinek szerencséje van, életre szóló barátra lel. Mégpedig egy mágikus állat személyében, aki beszélni is tud!
Vajon ki lesz a következő?
Senki nem tudhatja meg a mágikus állatkereskedés titkát. Ida és Rabbat, a róka azonban elszólják magukat. Csak meg ne tudja Miss Cornfield, az osztályfőnök!
Csoki egyetlen vágya, hogy neki is jusson mágikus állat. Semmi egyébbel nem törődik. Sem az iskolai színjátszó kör előadásával, sem a cikizéssel az osztályban – és főleg nem az iskola kertjében egyre szaporodó furcsa gödrökkel…
Hogyan keletkeznek a rejtélyes gödrök az iskola udvarán?
Egyszerű gyerekcsíny?
Vagy idegen galaxisból érkező űrlények keze van a dologban?
A fordulatos cselekmény az iskolai élet hétköznapjait és a gyerekek fantáziavilágát ötvözi. Minden gyerekszereplő egyéni jellem, mindenki változik, fejlődik – nem kis mértékben a megjelenő mágikus állatok és a kialakult különös szituációk hatására.
|
Krausz Vera
A sorozat sava-borsát egyértelműen az az alapötlet adja, miszerint az iskola bajban lévő diákjai mágikus állatokat kapnak, akik így vagy úgy segítik a gyerekeket problémáik megoldásában, valódi barátságok kialakításában. Mr. Morrison, a mágikus állatkereskedés tulajdonosa egész évben járja a világot, hogy a Föld legtávolabbi pontjairól összegyűjtse a különleges állatokat és eljutassa a Winterstein iskola tanulóinak. Kis tesztalanyaim nagyon lelkesen találgatták, vajon melyik állat kié lesz... egyébként egyértelműen Pepperoni (hogy ő milyen állat, legyen a második kötet egyik megfejtendő talánya) lett a fő kedvenc, a bohém, jópofa állatkát ők maguk is szívesen befogadták volna.
Mi sem bizonyítja jobban az alapötlet sikerességét, vonzerejét, mint hogy a gyermekeim fantáziája is beindult a sorozat nyomán. A lányomnak egyre több mágikus állatnak kikiáltott plüss népesíti be az ágyát, akik mind arra hivatottak, hogy az ismeretlen zajoktól, lehetséges éjszakai betolakodóktól megvédjék őt, míg a kisfiam úgy gondolja, hogy egy ilyen mágikus állat bizony tökéletes társ lenne az ő különféle, időnként hajmeresztőnek tűnő kalandjaiban.
Ha választani kell a két kötet közül, a második egy icipicit jobban tetszett a gyerekeknek, mint az első, és én, mint ajánlóíró is hasonlóképpen viszonyultam a két részhez. A Rejtélyes gödrök gördülékenyebb hangon megírt és szerteágazóbb cselekményű kötet, az egyes szereplők karaktere is jobban megrajzolt. Az első kötet amolyan ízelítőszerű, beetető falat, míg a második kötetre az írónő mintha belemelegedett volna a mesélésbe, könnyedébben bontja ki a szálakat, szövi egymásba a történéseket. Mindig történik valami, amiért izgulhatunk, hol a félénk Anna-Léna sikeréért szurkolunk, hol Csoki magányának enyhülésében reménykedünk, hol pedig azt latolgatjuk, vajon Mirjam, Ida pletykaéhes barátnője meddig képes magában tartani a rábízott titkot.
Sokszor előfordul, hogy egy-egy sorozat esetében maximum a második kötetig jutunk el, mert időközben gyerekeim érdeklődése másfelé fordul, így kevésbé tartható fent az adott téma iránt. Ez a Mágikus állatok iskolája esetében egyelőre koránt sincs így, nap mint nap hangzik el az izgatott kérdés, vajon mikorra várható otthonunkban a következő kötet, és mit is rejteget majd az a titokzatos kísértetfolyosó, amelyre a harmadik rész címe utal. Empirikus kutatásom eredményeképpen nyugodtan jelentem ki, hogy minden szempontból eltalált sorozattal van dolgunk, amely szerethető karaktereinek, kedves hangnemének és alapötletének köszönhetően könnyen a kezdő olvasók kedvencévé válhat, de örömet okozhat a sorozat műfajával most ismerkedő nagycsoportosok, majdnem iskolások számára is.
3. kötet: A KÍSÉRTETFOLYOSÓ
vissza a kezdő olvasókhoz
|
|