A sorozat kötetei szerkezeti felépítése azonos: Gaston bemutatásával kezdődnek, majd a kis unikornis életében történik egy negatív esemény, mely következtében a szivárványos sörénye más-más színűvé vált át.
A követező oldalpáron egy hangulati térképet látunk, melyen felhőkkel és a nap szimbólummal mutatja be a szerző Gason érzelmeit. Ha szomorú, akkor egy szürke felhőből esik az eső, amikor az ember dühös vagy fél, akkor egy fekete, villámlós felhőt lát.
Szomorú vagyok
Gaston ma nagyon szomorú.
Összeveszett a barátaival.
Fedezd fel, hogyan lesz újra jókedvű!
1 kaland Gastonnal + 1 légzőgyakorlat = 0 szomorúság
Félek
Gaston ma este fél.
Lassan le kellene feküdnie, de olyan sötét van.
Fedezd fel, hogyan lesz újra jókedvű!
1 kaland Gastonnal + 1 légzőgyakorlat = 0 félelem!
Dühös vagyok
Gaston ma nagyon dühös.
Semmi sem történik úgy, ahogy szeretné.
Fedezd fel, hogyan lesz újra jókedvű!
1 kaland Gastonnal + 1 légzőgyakorlat = 0 düh
Féltékeny vagyok
Gaston ma féltékeny. Hiszen minden az unokatestvére, Jozefin körül forog.
Fedezd fel, hogyan lesz újra jókedvű!
1 kaland Gastonnal + 1 légzőgyakorlat = 0 féltékenység
Duzzogok
Boldog vagyok
A bájos képekkel illusztrált könyvsorozat történetei Gaston egy-egy kalandját mesélik el, és olyan légzőgyakorlatot is leírnak, melyek segítenek az érzelmek megértésében, az öröm teljes átélésében vagy a rossz érzések leküzdésében.
Ajánljuk óvodásoknak, szüleiknek és óvodapedagógusoknak egyaránt.
Duzzogok
Boldog vagyok
nidhyana-surya-devi.blog.hu
A szülők egyik legnehezebb és legfontosabb feladata, hogy megtanítsák gyermekeiknek, hogyan kontrollálják érzelmeiket és hogyan oldják meg konfliktusaikat.
Sajnos ez az amit az iskolában nem tanítanak, és amellyel a legtöbb felnőtt is hadilábon áll. Aki egyetemre is jelentkezik, az legalább 15 évet ül az iskolapadban. Lesz ezalatt matematika órája, angol, irodalom, történelem, de "konfliktuskezelés", "problémamegoldás" vagy "érzelmei intelligencia fejlesztés" nem szerepel majd a tanrendjében. Pedig ezt a tudást már 3-10 éves kor között érdemes lenne tudatosítani a gyermekben, hogy a későbbiekben már reflexszerűen tudja feloldani a benne keletkező feszültségeket, érzelmeket és külső szemlélőként legyen képes analizálni önmagát és másokat helyzetekben, majd képes legyen irányítani azokat.
A legtöbb konfliktust és a legtöbb szenvedést a Földön az okozza, hogy képtelenek vagyunk uralkodni érzelmeinket. A világon a legtöbbet a saját érzelmeik miatt szenvednek az emberek. Ez okozza a legtöbb pszichés megbetegedést, a legtöbb agressziót, félelmeket, szorongást, stresszt, gyilkosságot és öngyilkosságot, túlfűtött, szélsőséges reakciókat és kitöréseket... Az életben való sikerhez és a kiegyensúlyozott, boldog élethez önkontrollra, megfelelő önanalízisre és érzelmi intelligenciára is szükség van, valamint arra, hogy gondolataink és az ebből fakadó érzelmeink ne zavarjanak össze minket, ne uralkodjanak el rajtunk, tehát hogy megfelelően tudjuk kontrollálni őket. A kontroll ebben az esetben nem valamiféle szabályozást jelent, hanem sokkal inkább érzelmeink intelligens módon való vezetését. Mivel minden akciót reakció követ, így nagyon fontos, hogy gyermekeinket minél hamarabb megtanítsuk a konfliktushelyzetek, vagy kiélezett helyzetek felismerésére és annak higgadt, felelősségteljes kezelésére. Meg kell tanulniunk a feszültségeket kiengedni, elengedni.
A harag, a düh és más negatív érzelmek nagyon gyorsan elégetik az embert. Ezektől a negatív érzelmektől nem csak belső, hanem külső békénket is elveszítjük, és ezzel párhuzamosan a tiszteletet is más emberek irányába. A belső feszültség egyszercsak kitör belőlünk, vagy ha bennünk marad, akkor megbetegít. Meg kell tanulnunk szembenézni önmagunkkal. Meg kell tanulnunk saját negatív gondolataink, negatív érzéseink és negatív természetünk ellen harcolni. Meg kell tanulnunk tudatosan élni, tudatosan irányítani érzelmeinket, gondolatainkat, cselekedeteinket és ezeket harmóniában és egyensúlyban tartani. A jóga, a mindfullness és a meditáció mind erre tanít meg. Segít igazi önvalód megismerésében és belső nyugalmad elérésében, elméd/ gondolataid/érzelmeid lecsillapításában, irányításában és egy tudatos élet kialakításában, amelyben saját hibánkat is képesek vagyunk felismerni és kijavítani.
Gaston, a végtelenül szerethető kis unikornis történetei az érzelmeink feltárásában és kezelésében nyújtanak segítséget. Aurélie Chien Chow Chine grafikus és óvodai relaxációs terapeuta írta és rajzolta. Gaston, mint minden más unikornis néha dühös, néha szomorú, néha féltékeny, boldog, vagy fél valamitől. Sörényének színe mindig aszerint változik, hogy milyen hangulatban van. Néha szivárvány színű, néha pedig egészen befeketedik. Gaston elmeséli mitől hatalmasodtak el rajta az egyes érzelmek és megmutatja, hogy ő milyen mindfullness gyakorlatokat, légzőgyakorlatokat használ önmaga megnyugtatására, mikor ezek az érzelmek eluralkodnak rajta. A gyakorlatok elvégzésével negatív érzelmei elmúlnak és mindig újra visszatér szivárványos jókedve.
Szívből ajánlom a Scolar Kiadónak ezt a könyvsorozatát azoknak a szülőknek akik okosan és tudatosan szeretik megválasztani milyen mesekönyvet adjanak gyermekük kezébe. A könyv olvasása közben szülő és gyermek együtt játszhatja el milyen az, mikor ugyanúgy éreznek, mint a kis Gaston,és együtt próbálhatják ki az egyszerű mindfullness légzőgyakorlatokat. A mókás, de annál hatásosabb gyakorlatokból nemcsak a gyermek, de a szülő is rengeteget fog tanulni. Tökéletes választás a gyermekek számára ez a könyvsorozat, hisz a végtelenül kedves és szórakoztató mesét olvasva olyan dolgokra tanítják, amelyet egy egész életen át fognak tudni hasznosítani és amely segíteni fog lelki fejlődésük egyensúlyban tartásában, problémáik, konfliktusaik és érzelmeik kezelésében. A könyvek kialakítása; lenyűgözően kedves illusztrációi, a betűtípus, a játékos tipográfia, a rövid, de annál kedvesebb és annál tanulságosabb történetek, a játékos gyakorlatleírás miatt a Gaston sorozatot elsőként ajánlom minden olvasni tanuló vagy már olvasó gyermek számára!
|