OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
ISKOLÁS LESZEK!
ISKOLÁS LESZEK! : Leszel a padtársam?

Leszel a padtársam?

  2020.04.11. 23:54

Illusztrálta: Pásztohy Panka
Kiadó: Pozsonyi Pagony, 2017
Oldalszám: 104
 
Lea, Peti, Maja, Ákos, Dorci, Dani: a nagy ovisok iskolába mennek! Persze vannak új gyerekek is: a mindentudó Eszti, az icipici Fülöp, Árpi, az álmodozó, Soma, a vagány.
 
Ki félénken lépte át az iskola küszöbét, mint Maja, ki maga­biztosan, mint Lea, de egy biztos, mindannyiuknak rengeteg újdonságot tarto­gatnak az elkövetkező hetek! Mert bizony itt már órák vannak és órarend, ­jelentkezés váltja fel a bekiabálást, testnevelés van torna helyett, az ebédlőben sem tesznek mindent a gyerekek elé.
Szép lassan a rajzolás, ugrándozás és sok-sok érdekes játék közepette írni, olvasni, számolni is megtanulnak az újdonsült elsősök, akik hamar rájönnek: az iskolában éppen olyan jó lenni, mint az oviban!
 
Tíz nehézség az első osztályban, amire segít felkészülni a Leszel a padtársam? című mesekönyv

 

Vadadi Adrienn meséi már belopták magukat az ovisok szívébe. Érzékeny történetei pontosan azokat a pillanatokat ragadják meg a gyerekek mindennapjaiból, amik természetesnek tűnnek – nekünk felnőtteknek – a gyerekek mégis megakadnak tőlük, forgatják magukban és nem mindig találnak feloldást.
A nagyszerű írónő az ovisok után most végre segít az elsősöknek is megrázkódtatások nélkül beülni az iskolapadba!

 

1. Félelem vagy izgalom?

Ez a tartalmas, 15 izgalmas mesét rejtő könyv egyvalamire pontosan rávilágít, megnyugtatja a gyereket és a szülőt: hiába kell iskolába menni, izgulni, helytállni a legfontosabb a család biztonságot adó hálója. Még ha érzelmileg nehéz időszak előtt áll is a kisiskolás gyerkőcöd, ha meg tudod nyugtatni, egy vicces trükkel vissza tudod billenteni a gyermeki világba, vagy fel tudod oldani benne a suliban keletkezett gócokat egy tökéletesen a helyzetetekre illeszkedő mesével, akkor nem lesz nagy gond! Olvasd fel este a Leszel a padtársam? című könyv egy meséjét és utána beszélgessetek! Ezek a mesék tuti, hogy megnyitják a gyerekekben a csapokat...

 

2. Elválás

Ha már el kell válni, a legjobb, ha te alaposan felkészülsz mint szülő, és felkészíted a gyerekedet is. Még ha rendkívül magabiztosnak is tűnik az ifjú elsős, tuti, hogy legbelül nagyon izgul. Emlékszel, hogy neked milyen volt az első reggeled az iskola felé? Ahhoz, hogy ne legyen elhamarkodottan magabiztos, vagy ne ragadja el a gyereked az izgalom, olvasd el neki a Leszel a padtársam? első meséjét!

3. Ültetés

Ez az, ami (szinte) minden meghatároz, mégsem lehet rá kellően felkészülni. Hiába érkezel korán, szervezel a gyereked legjobb barátjának a szüleivel egy szép, közös padot, az ültetés mindig tartogathat meglepetéseket (erről a témáról van még egy friss könyvünk! Olvass bele itt!). Akár oda csücsülhet a gyereked, ahova szeretne, akár nem, egy találó mese mindig segít feloldani az ezzel kapcsolatos izgalmakat!

4. Az ovis társ

Mindig akad egy gyerek az ovis csoportból, aki szintén abba az iskolába és abba az osztályba kerül... Lehet, hogy eddig nem játszottak sokat, nem voltak éppen a legjobb barátok, de ő lesz az a láncszem, ami megőriz valamit a megszokottból, ami biztosítja az állandóságot a a családon kívüli életében a gyerekednek. Lehet, hogy furcsa neki ez a helyzet, nem tudja, hogy hogyan kezelje a furcsa barátságot, ezért mindenképpen meséljetek, beszéljetek erről is! (Ha olyan mázlitok van, hogy a "legjobb-baráttal" kerül egy osztályba az újdonsült kisdiák, akkor tapsikolj, de ne felejtsd, hogy egy új csoport új csoportdinamikát eredményez. Mindenkinek újra kell pozicionálnia magát a megváltozott helyzetben, ezért még ebben az estben is lehetnek gondok. De ne csüggedj, hanem mesélj, hallgasd meg, és beszélgess!

5. Fiúk - lányok

Az új közösségben ismét játékba jönnek az oviban már lejátszott meccsek a fiúk és a lányok között. Az érdeklődés persze adott, ebből pedig mindig kikerekedik egy kis piszkálódás, vagy egymásra találás. Mivel ez egy elég érzékeny téma, ráadásul magánügy, a legjobb, ha nem vájkálsz, hanem mesével és játékkal próbálod enyhíteni a az esetleges intenzívebb érzések okozta feszültséget. Naná, hogy ebben is segíteni fognak neked a Leszel a padtársam? meséi!


6. Mi változott meg?

Az iskolát a mesében is - ahogy az életben is, a gyerekek különböző hangulatokban, lelki állapotokban kezdik. Van, aki örül, van, aki kíváncsi, van, aki nagy mellényű, van, aki félénk, van, aki pityogós és van, aki szégyellős. Az érzések feldolgozása a kisiskolásoknál is fontos a beszoktatás során. Lea, Maja, Peti, Dorci, Ákos, Peti, Eszti és a többiek tanítónénije remek játékot eszel ki, ami segít is gyerekeknek abban, hogy észrevegyék magukon és a társaikon az apró változást... Olvasd fel a Mi változott meg? című mesét, hogy kiderüljön, mi az!

7. Mi van a táskában?

Sőt, kezdhetném ott is, hogy milyen a tatyód?! Bizony, már ez nagyon fontos a gyerekeknek... Mivel a a táska, a tolltartó, a füzetek és minden sulis kiegészítő (fontos kiemelni a csomagolt elemózsiát!) a kisiskolások önkifejezésének a részei, sajnos muszáj lesz komolyan venni a beszerzőkörutat (ez igazából fontos hangolódási pont az évre), és nagyon fontos konszenzusra jutni a gyerekkel az uzsonna terén. Ha eddig viszolygott a vitamintól, akkor most semmi értelme a nyers répát dobozolni, viszont, ha szereti az egészséges falatokat, akkor erősítsd meg abban, hogy ez bizony menő! Mit gondolsz? Vadadi Adrienn kisiskolásai mit pakolnak az uzsisdobozba? Bizony, ebből a mesekönyvből a táplálkozás érzékeny témaköre sem marad ki: Dorci uzsija tele van egészséges falatokkal, Petié cukros finomságokkal, Leáé pedig tojásmentes, ő ugyanis allergiás. Ne aggódj, mert itt is megengedő és türelmes a mese, még egy zacskó csipsz is előkerül épp úgy mint egy átlagos hétköznap a szünetben.

+ TIPP: Készítsetek együtt finomságot uzsira!
Itt egy szuper recept, amit ha együtt elkészítetek, tuti, hogy vidáman indul majd a gyereked az iskolába, itt pedig egy szuper családi receptkönyv, amiben még sok trükkös uzsonnaötletet találsz!


8. Torna

A tesi is egy érzékeny pontja az iskolának, hiába volt már oviban is. Van olyan gyerek, aki imádja, ám a bátortalanabbak itt szembetűnőbben perifériára szorulhatnak. Készítsd fel egy jó kis történettel a leendő kisiskolásod arra, hogy át kell majd egyedül öltöznie, hogy valószínűleg kidobót fognak játszani és ne felejtsd el hangsúlyozni, hogy mindez játék, ami azt szolgálja, hogy végre szaladgálhassanak a gyerekek ahelyett, hogy folyton az iskolapadban kellene ülniük!

9. Napközi

"A napköziben az a jó, hogy lehet játszani." Milyen igaz. Lehet, hogy most még tartasz attól, hogy délután is iskolában lesz a gyereked, de ha más nem is, az biztos, hogy jó a dologban, hogy ilyenkor szabadon nyüzsöghetnek végre, kimehetnek az udvarra szaladgálni és mindenki a saját tempójában haladhat az esetleges tanulással, gyakorlással. Mégis a legeslegjobb az, hogy ilyenkor fellazulnak az iskolai szabályok és a gyerekek egymásra találhatnak – egy kicsit másképp. 

10. Késés

A késés bizony nagyon érzékeny pont az elsősök életében. Ez az a dolog ugyanis, amiről ők nem tehetnek, mégis nagyon nehezen élik meg. Vértezd fel magad és a gyereked is: van ilyen. Soha nem lehet tudni, mikor nem cseng a vekker, farolsz bele a durrdefektbe, vagy jön közbe valami egészen váratlan. Amíg a kicsik megszokják a sulit, minden ilyen malőr megviseli őket. Éppen ezért készítsd fel magad: a suliban már tényleg nem megengedett a késés. Ugyanakkor nem kell véresen komolyan venni a dolgot akkor, ha egy évben egyszer valami mégis másképp alakul. Eltaláltad, ehhez is szolgáltat egy szuper történetet Vadadi Adrienn legújabb mesekönyve.

 

+1 Elvárások

Erre alaposan rá kell készülnöd neked is, és neki is el kell magyaráznod, hogy az iskola az ő dolga, az ő feladata. Ne ellenőrizd, ne stresszeld a tanulással, ez az ő dolga - ahogy Dr. Vekerdy tanárúr is mindig mondja. Akár milyen egyszerűnek is tűnik ez, éles helyzetben épp olyan nehéz, de elvárások helyett inkább szeresd úgy, ahogy eddig. Ha nem megy neki a suli úgy, ahogy tervezted, akkor sincs baj. Mindig akadnak elfogadható megoldások. Lehet, hogy a suliban lesznek nehéz élményei, de te semmi estere ne nehezítsd meg a dolgát! Lehet, hogy a követelmények egyszerűen nem passzolnak a gyerekedhez. 

Mindezeket a problémákat (és hidd el, még sok másikat is – akár úgy, hogy észre sem veszed), helyzeteket, kérdéseket Vadadi Adrienn Leszel a padtársam? című mesegyűjteménye dolgozza fel a legfinomabban.

Szívből örülök, hogy idén szeptemberre megjelent a könyv, így mostantól – ha előre (és a sulikezdéstől számítva az első két hónapban) sokat olvassátok, tuti, hogy felkészültök a legnagyobb nehézségekre, és kellően megnyugodtok, hogy a váratlan helyzeteket kiegyensúlyozottan kezelhessétek.

 

A gyűjtemény tartalma

Leszel a padtársam? 5
Órarend 12
Mi változott meg? 17
Valami iskolás 25
A korai tízórai 35
A gyönyörűen író ceruza 42
A legmenőbb cserejátékos 50
Osztálycsiga 56
Csokitojás 61
Beleremeg a tornaterem 67
Jelentkezésből barátság 75
Jaj, el fogunk késni! 83
Nálam van a mozi, kinél van a zizi? 87
Malackodás az ebédlőben 94
Esős napközi 100

 

Vadadi Andrienn ovis hősei idén iskolába mennek! Bizony, hogy eltelt az idő... Lea, Peti, Maja és Dorci osztálytársak lesznek, megküzdenek az iskola keltette félelmeikkel és új barátokat szereznek.

 
 
https://www.pagony.hu/resources/images/2r/o0/8f/post_side/leszelapadtarsam03.jpgAz első reggel Lea nagy izgalommal készülődött az iskolába. Jó korán felébredt, és amióta kibújt az ágyból, be sem állt a szája, egyfolytában csicsergett. Azon tanakodott, hogy melyik szoknyáját vegye fel, hogy Dorci vagy Maja mellé üljön a padba, és hogy a napközi előtt vagy után menjenek-e érte a szülei az iskolába. Úgy készülődött, mintha nyaralni indult volna! Előző este annyi mindent bepakolt az iskolatáskájába, hogy a sok hóbelevanctól alig tudta bekapcsolni a táska csatjait. Mert nemcsak az iskolás holmikat rakta el: a tolltartót, a füzetet, az olvasókönyvet és a munkafüzetet, hanem a kedvenc játékait is.

– Lea, a babára nem lesz szükség az iskolában – magyarázta az anyukája –, és a nyuszicsaládra sem.

– De ha nem lesznek játékok – aggodalmaskodott Lea –, akkor mit csinálok egész nap?

– Tanulsz – felelte unottan Kolos, a nagytestvére, aki már régóta iskolás. És amikor meglátta Lea táskájában az alvós cimboráját, még hozzátette: – Vagy alszol. Én is azt szoktam az énekórán meg a rajzon.

– Az órákon odafigyelsz, a szünetekben pedig futkározol vagy játszol majd az iskolai játékokkal – mondta Lea anyukája. – Tudod, hogy az óvodába sem lehetett az otthoni játékokat bevinni! – Aztán megpróbálta kiimádkozni az iskolatáskából a babát, a nyuszicsaládot, az alvós lovacskát és a gyöngyfűző készletet, de hiába, Lea nem engedett. Egész este a dugig pakolt táskával a hátán flangált fel-alá a lakásban. Másnap még a villamoson sem vette le a hátáról, hadd lássa mindenki, hogy ő már iskolás. Pedig nagyon húzta már a vállát!

Mire Lea, Kolos és anya megérkeztek az iskolába, Ákos, Zsófi és Dani már ott voltak. És persze még sok kisgyerek, akiket Lea egyáltalán nem ismert. A tanító néni az anyukákkal beszélgetett, így hát Leáék is odamentek hozzá. A tanító néni sorban minden kérdésre válaszolt, megmutatta a szekrényeket, ahova le lehet pakolni a sok-sok holmit, amit hoztak magukkal: a tornazsákot, a váltóruhát, a váltócipőt. Lea az anyukája kezét fogva mindent figyelmesen végighallgatott, de legszívesebben már továbbállt volna megnézni, mi újság az osztályteremben. Egyszer csak odaszaladt hozzá egy szőke copfos kislány.

– Leszel a padtársam? – kérdezte Leától vidáman.

Lea úgy meglepődött a váratlan kérdéstől, hogy hirtelen nem is tudta, mit feleljen. De a kislány már meg is fogta a kezét, és az osztályterem közepére, a padjához vezette.

– Amúgy Eszti vagyok, és ez lesz az én helyem – mutatott az egyik székre. – Az meg a tiéd. Jó?

És mivel Lea bólintott, hogy jó, Eszti örömében a nyakába ugrott.

– Akkor te leszel a legjobb barátnőm! – ujjongott, azzal helyet csinált Leának.

Lea a szeme sarkából látta, hogy Maja és Dorci is megérkezett, de most nem törődött velük. Becipelte az iskolatáskáját az osztályterembe, hogy legújabb barátnőjével szépen mindent kipakolásszanak. A füzeteket meg a könyvet a padba tette, a tolltartót a pad tetejére, pont úgy, ahogy Eszti is csinálta, a babát pedig az ölébe. Eszti megcsodálta Lea babáját, megsimogatta az alvós lovacskáját, megszámolta a nyuszicsalád tagjait, és kiválogatta a legcsillogósabb gyöngyeit. De mivel Eszti is azt mondta, hogy a játékok nem iskolába valók, visszapakolászták őket az iskolatáskába.

– Majd a szünetben fűzünk neked nyakláncot! – ígérte Lea. – Ha akarod, haza is viheted! – Azzal visszacsukta a táska tetejét, és felakasztotta a pad fogantyújára.

https://www.pagony.hu/resources/images/11/td/6o/post_side/leszelapadtarsam01.jpg
Aztán csak ücsörögtek, lóbálták a lábukat a magas székekről, megnézegették egymás tolltartójában a sok színes ceruzát, a hegyezőt és a radírt.

– Te tudsz már írni? – kérdezte Lea. – Mert én a nevemet már le tudom!

– Á – legyintett Eszti –, persze! Én olvasni is tudok!

– Hogy-hogy? – ámuldozott Lea. – Te jártál már iskolába?

– Dehogyis! – nevetett Eszti. – Csak úgy megtanultam, amikor még ovis voltam.

Lea csodálta Eszti tudományát. Náluk az óvodában senki sem tudott olvasni, csak az óvó néni. Még Györgyi és Zsófi sem, pedig ők mindig iskolásat játszottak. És Peti egy kicsit, de csak a paradicsomlevesben a betűtésztákat. Lea örült, hogy Eszti ennyi mindent tud, mert arra gondolt, majd a szünetben megkéri, hogy a gyöngyfűzés helyett inkább tanítsa meg őt is olvasni, és akkor elkápráztatják vele az egész osztályt, sőt még a tanító nénit is! Biztos rögtön kapnak egy-egy piros csillagot, amiért olyan ügyesek mind a ketten! Aztán megbeszélték, hol van a pad fele, nehogy átpakoljanak egymás területére, majd épp ki akartak szaladni a folyosóra elköszönni az anyukájuktól, és elmesélni a tanító néninek, hogy ők ketten legjobb barátnők lettek, amikor betoppant a terembe Peti.

Peti egyedül volt, mert már az iskolakapuban elköszönt az apukájától.

– Nem kell engem kísérgetni – legyintett –, nem vagyok én kisfiú! – Ám amikor felszaladt a lépcsőn és az osztályteremhez érkezett, egyetlen ismerős arcot sem látott. Ráadásul mindenki sokkal nagyobb volt, mint ő, fogócskáztak, nevetgéltek, a padok tetején üldögéltek. Peti meg csak álldogált tétován az ajtóban, és nem tudta, hova keveredett. Már bánta, hogy elküldte az apukáját! Mihez kezdjen most egyedül? Csak bámult zavartan, egyik lábáról a másikra állva, amikor odalépett hozzá egy nagylány:

– Eltévedtél? – mosolygott Petire. – Ez itt a nyolcadik osztály – mutatott a zsibongó társaságra –, az első osztály a folyosó másik végén van. Biztosan rossz irányba fordultál a lépcső tetején!

Petibe belefagyott a szó. Nem válaszolt semmit, csak nézett nagy szemekkel a nagylányra, aztán mintha puskából lőtték volna ki, elszaladt. Keresztülvágtázott sok ismeretlen gyereken, beszélgető, búcsúzkodó anyukán-apukán, és amikor végre elérte az első osztályt, berontott a terembe. A legelső, akibe belebotlott, Lea volt. Villámgyorsan lehuppant a mellette lévő székre, mit sem törődve azzal, hogy egy másik lány már ül rajta.

– Na! – kiáltott rá Eszti. – Ez az én helyem, te nem itt ülsz!


https://www.pagony.hu/resources/images/26/9e/5s/post_side/leszelapadtarsam02.jpgPeti azonban nem tágított. Csak trónolt tovább a szék szélén, félig lelógó fenékkel, mintha gyökeret eresztett volna a lába. Aztán amikor Lea is, Eszti is egyre hangosabban óbégatott, Peti, mintha az élete múlna rajta, teljes erejéből elkezdte letolni az idegen kislányt a helyéről. De Eszti sem hagyta magát! A padba kapaszkodva úgy lökte, nyomta, taszította a kisfiút, ahogy csak bírta! Lea nem is értette, mi folyik itt, hiszen Petinek nem is ő a legjobb barátja, hanem Dani meg Ákos! Mire belépett a terembe a tanító néni, Eszti és Peti már majdnem össze is verekedtek.

– Hát ti min kakaskodtok? – bámult a méregtől kipirult gyerekekre.

– Ez a fiú ki akar tolni a helyemről! – rikácsolta Eszti.

– Mert én ülök Lea mellett! – kiáltotta Peti elfúló hangon. Még a szemébe is könny szökött.

Lea az óvodában alig látta Petit sírni. Ott mindig olyan nagyfiúsan viselkedett! El sem tudta képzelni, mi lelte! Így hát, amikor a tanító néni megkérdezte Petitől, kereshet-e neki egy másik jó helyet egy másik kedves padtárs mellett, és Peti potyogó könnyekkel a fejét rázta, Leának megesett rajta a szíve, és azt mondta, maradhat. Peti lassan megnyugodott. Felállt, hogy kiengedje Esztit a padból, aztán bevackolta magát Lea mellé. Eszti morgolódott még egy darabig, de amikor Lea elé költözhetett egy másik kislánnyal, szent lett a béke köztük. Miután átpakolta a dolgait az új padjára, hátrafordult Leához. Azt azért mind a ketten leszögezték, hogy attól még, mert végül nem lettek padtársak, örökké a legjobb barátnők maradnak!


 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?