| 		
		 
 2014-09-29 - ELŐADÁS
	
		
			
				
					 Hogyan neveljük olvasóvá a digitális korszak Z generációját? 
				
					X. Budaörsi Pedagógiai Nap - szekcióvezetés - óvodapedagógusoknak, tanítóknak 
				
					Mottó: 
				
					„Olvasónak nem születik az ember; az olvasóvá válás nevelési folyamat eredménye, s itt kell keresni a baj okát. Nem éri a gyerekeket kellő számban olyan hatás, amelyre igazán elkezdenének olvasni. Ki a hibás? 
				
					A szülő?  Aki a kezdetek kezdetén nem mesélt eleget a gyerekének, mert nem ért rá? 
				
					A pedagógus? Aki a tanterv előírásainak teljesítése közben képtelen volt időt szakítani arra, hogy olvasásra ösztönözze a tanulót? 
				
					Ne a bűnöst keressük, hanem a megoldást!” (Tóth Tibor) 
			 | 
		 
	
 
	  
 
	
		
			| 
				 
					Vázlata: 
				
					1. Mi jellemzi a digitális generációt? Viszonyuk a nyomatatott és elektronikus dokumentumokhoz (felmérés alapján). 
				
					2. A kisgyermekkori alapozás és az életkori szakaszok egymásra épülésének hangsúlyozása az olvasóvá nevelésben, a vizuális, verbális és nyomtatatott információ egymáshoz való viszonya. Könyvválasztás tipográfia és tipológia szerint. 
				
					3. A digitális korszak megváltozott olvasói attitűdjéhez való igazodás, a gyermek érdeklődési köréhez ajánlott klasszikus és kortárs irodalom az olvasópályázatok tapasztalatainak tükrében 
					  
			 | 
		 
	
 
	  
	  
	  
 |