II.1. A KÖNYVTÁRPEDAGÓGIA MÓDSZERTANA 1-4. ÉVFOLYAMON
A fejezetben külön módszertani útmutató található a könyvtárostanárok és a tanítók részére.
Az alsó tagozatos könyvtárismereti, könyvtárhasználati órák megtartását kívánta e két gazdag tartalmú módszertani segédlettel megkönnyíteni a szerző.
Mindkét segédlet ötleteket, típusos feladatokat (megoldási kulccsal!), fogalomtárat ad a mikrotantervek követelményeihez.
|
Hozzá kell tennünk, hogy a fejezetben külön pont foglalkozik az 1-2. évfolyamos tanulók számára megfogalmazott alapfogalmak és könyvtárhasználati szabályok kifejtésével, továbbá az egyes évfolyamokon szerzett tanulói tudás írásbeli méréséhez Tudáspróbák címen tesztlapokat is mellékel a szerző.
Az un. Mesefa értékelő lap pedig az egyes tanulók és tanulócsoportok könyvtárhasználati tudását – a gyerekek számára is érzékletes formában – évfolyamonkénti értékelését is látványosan követhetővé teszi. A fejezetből érdemes kiemelten foglalkozni a könyvtárostanárok számára kidolgozott módszertani útmutatóval.
A) Módszertani segédlet könyvtárostanároknak>>
B) Módszertani segédlet tanítóknak>>
C) Alsó tagozatos magyar anyanyelvi tanmenetek>>
|
|