IV. KÖNYVTÁRPEDAGÓGIAI PREZENTÁCIÓK

A Könyvtárpedagógiai prezentációk egyrészt a könyvtárismeret tanításához, másrészt a könyvtárostanárok módszertani ismereteinek összegzéséhez nyújtanak segítséget.
Tartalma:
1. Mese és valóság
2. A mese jellemzői
3. Könyvtár-pedagógia
4. A könyv évezredes útja (az agyagtábláktól a digitális könyvtárakig)
5. Információkereső technikák
6. Könyvkiadók
7. Olvasóvá nevelés az alsó tagozaton
A prezentációk:
- egyrészt a pedagógusok felkészülését könnyítik meg a szóban forgó, könyvtárral kapcsolatos szakmai feladat ellátásához (például Az olvasásra nevelés megalapozása a kompetenciák tükrében vagy A könyvtárpedagógia célja alsó tagozaton),
- másrészt közvetlenül a gyermekek használóvá nevelését is szemléletesebbé tehetik a diák (például A könyv évezredes útja vagy a Mese és valóság).
Mindkét szempontból érdekes lehet:
- egy 4. évfolyamos tanuló prezentációja a magyar népmese jellemzőiről és
- figyelemre méltó eligazítást jelent a pedagógia és határtudományai forrásainak kutatásában az Információkereső technikák címet viselő prezentáció.
|