2014-09-29 - ELŐADÁS
Hogyan neveljük olvasóvá a digitális korszak Z generációját?
X. Budaörsi Pedagógiai Nap - szekcióvezetés - óvodapedagógusoknak, tanítóknak
Mottó:
„Olvasónak nem születik az ember; az olvasóvá válás nevelési folyamat eredménye, s itt kell keresni a baj okát. Nem éri a gyerekeket kellő számban olyan hatás, amelyre igazán elkezdenének olvasni. Ki a hibás?
A szülő? Aki a kezdetek kezdetén nem mesélt eleget a gyerekének, mert nem ért rá?
A pedagógus? Aki a tanterv előírásainak teljesítése közben képtelen volt időt szakítani arra, hogy olvasásra ösztönözze a tanulót?
Ne a bűnöst keressük, hanem a megoldást!” (Tóth Tibor)
|
Vázlata:
1. Mi jellemzi a digitális generációt? Viszonyuk a nyomatatott és elektronikus dokumentumokhoz (felmérés alapján).
2. A kisgyermekkori alapozás és az életkori szakaszok egymásra épülésének hangsúlyozása az olvasóvá nevelésben, a vizuális, verbális és nyomtatatott információ egymáshoz való viszonya. Könyvválasztás tipográfia és tipológia szerint.
3. A digitális korszak megváltozott olvasói attitűdjéhez való igazodás, a gyermek érdeklődési köréhez ajánlott klasszikus és kortárs irodalom az olvasópályázatok tapasztalatainak tükrében
|
|