OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
MIKOR-MIT-MIÉRT MESÉLJÜNK?
MIKOR-MIT-MIÉRT MESÉLJÜNK? : Olvasásra bírni a gyerekeket nagy kihívás - interjú Tasi Katalinnal és Kara Zsuzsával

Olvasásra bírni a gyerekeket nagy kihívás - interjú Tasi Katalinnal és Kara Zsuzsával

Kameleon_logo_rgbA Kaméleon Könyvközösség (KK)  Tasi Katalinnal (TK),  a Talea Egyesület korábbi elnökével és Kara Zsuzsával (KZS), a letkési Árpád Fejedelem Általános Iskola tanítójával beszélgetett az olvasásra nevelés fortélyairól, a Kaméleon Olvasóklub játékáról és a könyvtár-ralli elnevezésű programról.
Könyvközösség: Tavaly a letkési Árpád Fejedelem Általános Iskolában két, a Kaméleon Olvasóklubbal összeköthető program is volt, egész évben. Egyrészt többen jelentkeztek a Könyvközösség  levelezős játékára, másrészt ezzel párhuzamosan zajlott a könyvtár-ralli elnevezésű játék, ami szintén az Olvasóklubhoz kapcsolódik. Hogyan is?

 

13493689_590085804485162_634628996_o

Tasi Katalin: A Talea Egyesület évek óta szervezője volt az olvasóklubnak, felismertük azonban, hogy nem minden család motiválható arra, hogy az elsőben még a szülő kis együttműködését is igénylő levelezős feladatlapokkal bíbelődjenek. Az első évben, amikor a könyvkiadók ajándék könyvcsomagot osztottak, gondoltunk egy nagyot, és meghirdettük helyben, Ipolydamásdon a könyvtárban a nyári könyvtár rallit: az iskolaév Olvasóklubos könyveiből választhattak a gyerekek, hazavitték, és miután elolvasták, beszélgettünk velük egy kicsit a könyvről. Aki elolvasott egy könyvet, az a nyilvánosan kifüggesztett táblára kapott egy matricát. Aki pedig a nyáron az ő korosztályának kitett mind a négy könyvet elolvasta, a nyár végén kapott egy ajándékcsomagot. A gyerekek lelkesek voltak, érdeklődtek az új könyvek iránt, és kis közösségi ráhatással pedig igenis sokat olvastak, még akkor is, ha az olvasás nem verseny. Ezt a programot aztán szeptemberben bevittük az iskolába. Több iskolával is megpróbáltuk felvenni a kapcsolatot, és Letkésen találtunk nyitott szívre, Kara Zsuzsa és az iskola igazgatója, Szalai Mária személyében.

KK: Zsuzsa, tanítói tapasztalatod alapján: miért láttál fantáziát a könyvtár-ralli programban? Voltak-e félelmeid az ötlet kapcsán?

Kara Zsuzsa: Olvasásra bírni a gyerekeket és szüleiket, mielőtt a gyerekek még olvasni tudnának, nagy kihívás. Én egy kicsit attól tartottam, hogy csekély lesz az érdeklődés, de nem így történt! Néhány gyermek esetében bizonyára az is nagy súllyal esett a latba, hogy iskolán belül szervezett ingyenes játékról volt szó. Nagyon jó lehetőség volt a gyerekek (és számomra is), hogy új gyermekkönyveket is megismerhettünk! Nagyon sok alsós jelentkezett a kölcsönzős játékra: ezért, hogy minden jelentkezőnek könyvet tudjak adni azonnal a kezébe, iskola könyvtári könyveiből, és a saját könyveimből is kiegészítettem a kínálatot. Így a Kaméleon olvasóklub 2014-15-ös, ajándékba kapott könyvein kívül Janikovszky Éva, Nagy Franciska, Lázár Ervin könyveit, és mesegyűjteményeket is bevontam a programba.

13517925_590085784485164_2093834058_o

KK: Beigazolódott-e valamelyik félelmed? Szembesültél-e nehézséggel?

KZs: Azt sejtettem, hogy a kezdeti lelkesedést nem tudja mindenki tettekre váltani, néhányan lemorzsolódtak, volt, aki egy könyvet sem olvasott végig. Ez minden más területen is így van: van, aki könnyebben feladja, esetleg nem talál ebben érdeklődést, de talál másban. Ellenben sokkal többen voltak azok, akik nemcsak a tervezett négy könyvet, hanem többet is olvastak!

KK: Mennyi plusz munkát, terhet tett rád?

KZs: Egyáltalán nem volt sok: néha rendbe tenni a könyveket, a papírokat, amin a kölcsönzéseket vezetem és kicsit noszogatni a csemetéket.

KK: Mi volt, ami ezt kompenzálta?

KZs:Amikor meséltek a könyvekről és beszélgettek róluk, „ajánlották” egymásnak, az nagyon tetszett.

KK: Érezhető volt-e a játékban részt vevő gyerekeken bármiféle elmozdulás az olvasás irányába?

KZs: Ezt cm-ben nehéz mérni, bízom benne, hogy közelebb kerültek a könyvek világához.

KK: Volt ezzel a szülőnek plusz feladata?

TK: Inkább öröme. Nyilvánvaló, hogy egy elsősnek, aki még csak tanulja a betűket, az olvasást, fel kell olvasni a meséket, történeteket. De kell-e nagyobb öröm annál, amikor egy kisgyerek hétről hétre újabb könyvvel a kezében jelenik meg, és azt kéri, hogy közösen olvassák el az anyukájával, apukájával? Esetleg egy nagyobbacska gyerek, aki egy pihenős délutánon egyedül olvas, és örömét leli benne. De bevallom, sok gyerekkönyv felolvasásában én is kifejezetten örömömet leltem, annyira vicces, kedves, jó történetek kerültek a kezünkbe.

13549120_590085827818493_734223728_o

KK: Zsuzsa, hogyan bonyolítottad a játékot?

KZs: A mini könyvtár a termemben működött, ott megtaláltak, ha visszahozták a könyveket és közösen megbeszéltük a következő választást.

KK: Volt-e visszacsatolás a gyerekek részéről? Ellenőrizted, hogy tényleg elolvasták-e a
könyveket?

KZs: Nem voltam szigorú: leginkább beszélgettünk a könyvekről és a véleményüket kérdeztem. Egy könyvről kértem egy kicsit bővebb, írásban is rögzített „beszámolót”. Képességeiktől függően, ha úgy láttam jónak, és úgy kérték a gyerekek, olvashattak a fiatalabb korosztálynak szánt könyveket is, csak OLVASSANAK! Év végi házi statisztikám szerint a résztvevő gyerekek összesen 100 kötetet hallgattak/olvastak végig.

TK: Azt azért mindenképpen szeretném elmondani, hogy Zsuzsa részéről azonban volt visszacsatolás. Év végén, az iskolai évzáró ünnepélyen minden alsóst, aki a ralliban részt vett, név szerint szólítottak és jutalmaztak meg (egyébként egy csodálatos, saját készítésű bagollyal), ami különösen fontos: mind a gyereknek elismerés az egész éves munkájára, mind pedig példaértékű, a közösség számára, hogy bizony, aki olvas, az jutalmat kap. Még akkor is, ha az igazi jutalom nem az ajándék, hanem az olvasás maga, de ez nyilván lassabban érik majd be a gyerekekben.

KK: Folytatódik-e idén is az iskolátokban a játék?

KZs: Idén is folytatódik a játék, sőt a felsőben is lehetőség van a folytatásra Drevenák Éva tanárnő jóvoltából.

Forrás: csimota.hu

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?