1. Hintáztassuk gyermekünket a karon, a hintaszékben, a játszótéri hintában, és énekeljük neki a hinta-palintát.
2. Pelenkázáskor fogjuk meg a két lábát, és először lassan, majd gyorsan bicikliztesssük, és közben mondjuk neki lassan, hogy "las-san bicik-lizik, las-san bicik-lizik", illetve "gyorsan biciklizik, gyorsan biciklizik, gyorsan biciklizik.
3. Mozgással együtt mondjuk: Sétálunk, sétálunk, egy kis dombra lecsücsülünk, csüccs! dalocskát, vigyük karunkba, ültessük vagy guggoltassuk le; ha már jár, sétáljunk így együtt.(>minta + hangszóró)
4. Lovacskáztassuk a karon, háton, nyakban, térdeden, és közben ringasssuk-rázzzuk a "hóc-hóc katona" mondókára (Hóc, hóc, katona, ketten ülünk egy lóra, hárman meg a csikóra!)
5. Játsszuk el mozgással az óriást, a kisegeret, a szélben hajladozó fákat, a napi időjárást - ugráló és csipogó kismadarak, ssssssusogó, csipp-csöpp csöpögő, plattyanó esőben ugráló békák, magasra nyújtózó fák, zümmögő méhecskék - lényeg, hogy mozgás és beszédhangok legyenek összekötve.
6. Hangszín és tempó együttes alkalmazása:
Jár a toronyóra, bimm-bamm, bimm-bamm (lassan és mé hangon).
Jár a falióra, tiki-taki, tiki-taki (normál tempóban normál hangin).
A zsebóra azt kattogja tikitaki, tikitaki tikitaki, tikitaki tikk! (gyors tempóban magas hangon)
9. Ezután játsszunk a kérdezz-felelek játékokat az óráról:
"Hogy csinál a toronyóra? - tik... tak... tik... tak... (mély hangon, lassan)
Efféle játék mehet nagy és kis kutyával, cicával, autóval, madárral stb.
10. Énekeljük az "Ég a gyertya ég" dalocskát, guggoljatok le a végén.
Megtaníthatjuk gyertyát elfújni (ne hagyjuk, hogy belehajoljon, belenyúljon a gyertyalángba, ugyanakkor felhasználhatjuk az alkalmat, hogy megtanítsuk, mi az, hogy forró).
Sziszeghettek együtt, amikor a gyufát meggyújtjuk, építhetünk utána legóból játékgyertyát és nagy ffff... hanggal elfújhatjuk játékból is.
Megtaníthatjuk a "gyertya" és "elfúj" szavakra.
|