OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
RÉM JÓ KÖNYVEK sorozat
RÉM JÓ KÖNYVEK sorozat : Rém jó könyvek

Rém jó könyvek

prae.hu  2019.06.19. 11:15

Knézics Anikó
Illusztrálta: Dudás Győző
Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2019
Sorozatszám: 8
 
Mindenki emlékszik, hogy olvasni tanulni RÉM nehéz.

A RÉMES nehézségek leküzdésére születtek meg a RÉM JÓ KÖNYVEK.

A hiánypótló sorozat célja, hogy rövid idő alatt képes legyen a könyvolvasás élményét nyújtani a gyerekeknek, és a sikerélmény által ösztönözze az olvasástanulást, hiszen a legnehezebb a tanulási folyamat elején a motiváció megteremtése.

Olvasástanulást támogató könyvsorozat

A Móra Kiadó elkötelezett az olvasóvá nevelésben, ami nem az iskolában, hanem születéskor, és nem a betűk összeolvasásával, hanem a kommunikáció megalapozásával veszi kezdetét.

Ezért is karolta fel az azonos elveket valló sorozatot, amely Csájiné Knézics Anikó mesterpedagógus tapasztalatain alapuló szakmai háttérrel, Bosnyák Viktória író és Dudás Győző grafikus közös alkotásaként jött létre.

Az olvasni már tudó gyerekek részére jelenleg számos könyv, illetve könyvsorozat áll rendelkezésre a könyvpiacon. Ezeknek a kiadványoknak elsősorban az a céljuk, hogy felkeltsék az olvasás iránti érdeklődést, illetve fenntartsák a már kialakult olvasókedvet. A hiánypótló RÉM JÓ KÖNYVEK célja az olvasáskészség megalapozása, az önálló olvasóvá válás elérése, és hogy mindez ne kötelesség, hanem szórakozás legyen.

 

RÉM JÓ EGYEDÜL OLVASNI

Szülőként, tanítóként jól megfigyelhető, hogy a 5–7 éves gyerek – bár jellemzően még folyékonyan nem tud olvasni – kíváncsian böngészi a szövegeket, és igyekszik összeolvasni az általa már ismert betűket. Vágyik arra a büszkeséggel teli érzésre, hogy sikerült kiolvasnia egy szót, vagy elolvasott önállóan egy egész könyvet. Az ide vezető folyamat viszont hosszú és nehéz, ezért nagyon fontos, hogy megfelelő szempontok szerint segítsük ebben őt. Ehhez nyújtanak támogatást a RÉM JÓ KÖNYVEK.

RÉM MOTIVÁLÓ

A sorozat egyedisége abban is rejlik, hogy első kötetei már az iskola első napjaiban, vagy akár óvodában is a gyerek kezébe adhatók. Az eleinte képekben elmesélt történetek a végére a tényleges olvasás varázsának átélésére alkalmas kötetekké válnak. A képekről beszélgetve, a betűket, betűkapcsolatokat, szótagokat olvasva észrevétlen jártasságot szerezhet a kicsi az olvasásban. Ez a gyorsan szerzett sikerélmény biztosítja a tanulás folytatásához szükséges motivációt, hiszen az olvasástanulás kezdetén ennek kialakítása és fenntartása okozza a legnagyobb nehézséget.

Megfelel az olvasástanítás tanítástechnikai követelményének, de nem tankönyv. Ezért a gyermek nem tanulásként értékeli, így nem kötelesség, hanem élmény lesz számára kézbe venni. A pedagógusnak éppen ezért motivációs eszközként szolgál, és lehetőséget teremt kitekinteni a tankönyvek és munkafüzetek szabta keretekből anélkül, hogy újabb módszertani segédletet kéne kidolgoznia.

RÉMESEN FONTOS A BESZÉDFEJLESZTÉS

A beszédfejlesztéstől indul, utána tér rá a betűk, betűkapcsolatok, szótagolás és szavak olvasásának tanítására, ezért akár óvodában is alkalmazható az iskolába készülőknek. Az eleinte képekben elmesélt történetek a végére a tényleges olvasás varázsának átélésére is alkalmas kötetekké válnak.

RÉM FOKOZATOS

Megfigyelhető, hogy ha a gyermek az aktuális ismereteihez mérten alacsonyabb vagy magasabb szintű szöveggel szembesül akár tartalom, akár terjedelem tekintetében, hamar elveszíti az érdeklődését, lelkesedését az olvasás iránt. Ha viszont az életkori sajátosságának és képességeinek megfelelő olvasmányélménnyel találkozik, akkor az ösztönzőleg hat. Ezért tartották szem előtt a kötet szerzői a fokozatosság elvét a történetek megírásakor.

RÉMES TÉMÁK ÉS TERJEDELEM

Színes, humoros illusztrációk és a gyerek érdeklődésének, ismereteinek megfelelő téma és szövegek biztosítják a játékos tanulás lehetőségét. A történetek tematikája az életkori sajátosságokhoz és a tantervi követelményekhez igazodik. Így a könyv a gyerek számára élmény, a pedagógus vagy szülő számára jól használható, játékos segédlet a tanultak megerősítéséhez, gyakorlásához, és persze az olvasás megszerettetéséhez.

Minden kötet több történetet tartalmaz. A szövegek terjedelme is biztosítja a gyors sikerélményt.

RÉMES SZINTEK

Lényeges pedagógiai-pszichológiai szempont, hogy a kiadványok nehézségi fokát nem számozott szintek jelölik, hanem színkódok. Ezzel az is megoldható, hogy a különböző olvasási szintekkel átjárhatók legyenek az évfolyamhatárok, és mindenki a saját szintjének megfelelő kötetet vegye kézbe anélkül, hogy ő ezzel megkülönböztetve érezné magát.

RÉMESEN ALTERNATÍV OLVASÁSÓRA

A szerzők rendhagyó mesés-rajzos olvasásórák keretében tartanak foglalkozásokat.

A szerzők:

  • a j és ly oktatásakor megkerülhetetlenné vált A sirály a király című kötet írója, Bosnyák Viktória
  • Csájiné Knézics Anikó, a budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Iskola és Gimnázium Mesterpedagógusa, mint szakmai vezető
  • Dudás Győző grafikus.

Mi az újdonság a sorozatban, és mi az erőssége?

A beszédfejlesztéstől indul, utána tér rá a betűk, betűkapcsolatok, szótagolás és szavak olvasásának tanítására.

Megfelel az olvasástanítás tanítástechnikai követelményének, de nem tankönyv. Ezért a gyermek nem tanulásként értékeli, vagyis nem kötelesség, hanem élmény lesz számára kézbe venni. A pedagógusnak éppen ezért szolgál motivációs eszközként.

Színes, vidám, humoros illusztrációk és a gyerekek érdeklődésének, ismereteinek megfelelő téma és szövegek biztosítják a játékosság élményét. A témák is illeszkednek az elsős tananyag tematikáihoz.

Forrás: prae.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?