Életkor szerint: |
2 - 5 év | 5 - 7 év |
Fiú/Lány: |
fiúknak és lányoknak |
Játékosok Száma Szerint: |
2 vagy több |
Készségfejlesztő játékok, készségek szerint: |
Mozgásfejlesztő játékok, nagymozgások |
Társasjáték: |
Családi társasjáték | Ügyességi társasjátékok |
Grafomotoros fejlesztés: |
Sorrendiség, ritmusérzék |
Értelmi fejlesztés, Kognitív fejlesztés: |
Memóriafejlesztő játékok |
Beszéd készség, Kommunikációs fejlesztés: |
Beszédfejlesztése, kommunikáció, szókincs fejlesztés | Diszlexia prevenció, diszlexia kezelés |
Tantárgyak szerint: |
Iskola előkészítő |
Óvodai játékok, ill. iskola előkészítő: |
Óvodás játékok | Iskola előkészítő játékok |
Terápiás eszközök: |
Alapozó terápia |
Az Óvodás vagyok! egy magas minőségű egyedi és izgalmas társasjáték, ami a népszerű és sikeres magyar gyerekkönyvet, a Leszel a Barátom? címűt dolgozza fel, így ismerős és kedvelt karakterekkel játszatnak a legkisebbek is.
Az Óvodás vagyok foglalkoztató, készsgéfejlesztő társasjáték, amelyben a játékosok izgalmas, aktivitásra serkentő feladatokkal végigélhetnek egy óvodai napot akár nyugalmas családi környezetben, akár óvodai foglalkozás keretében.
A játék során a játékosok végigjárják az óvodai nap szakaszait, helyszíneit, elvégzik mindazokat a fejlesztő feladatokat, melyekkel az óvodában is szembesülnek. Méghozzá úgy, hogy minden lépéskor egy, az adott tevékenységhez kapcsolódó feladatot húznak és azt együtt megoldják.
A feladatkártyákon két hasonló témájú, viszont különböző nehézségi szintű feladat szerepel.
A különleges, ovis jelekkel megjelölt mezők lehetővé teszik a játéktáblán való ugrálást.
Az nyer, aki hamarabb körbemegy a pályán, azaz az óvodás napi folyamatokon.
A játék célja a győzelem mellett a szórakozás és fejlődés!
Vadadi Adrienn ovis meséi nagy népszerűségnek örvendenek olvasóink körében. Nem is kellett sokat várni rá, hogy Lea, Maja és Ákos történetei játék formájában is megelevenedjenek. A játéktábla első ránézésre a klasszikus Ki nevet a végén?-re emlékeztet, ovis köntösben. Ennél azonban jóval többről van szó. Az igaz ugyan, hogy a játékosok körbe-körbe haladnak a pályán, miután dobtak a dobókockával (melynek oldalain nem pöttyök, hanem különböző színek vannak).
De ezzel még nincs vége, a lényeg pont ekkor következik: miután léptek, húznak egy kártyát az előttük lévő pakliból és teljesítik az azon szereplő feladatot, vagy megválaszolják a rájuk vonatkozó kérdést. Bizony, a rájuk vonatkozót, ugyanis minden kártyán két kérdés/feladat szerepel: egy egyszerűbb a kisebb ovisoknak, illetve egy nehezebb a nagyobbaknak. Csak hogy egy példát említsek:
1. Mutasd meg, hogy kell kacsalábra venni a cipőt! (Ez a feladat a kisebbeknek szól.)
2. Mutasd meg, hogy te be tudod-e kötni a cipődet! (Ez már jóval több szakértelmet igényel.)
A kártyánkénti két kérdés csak az egyik eszköz arra, hogy jobban a gyerekekre tudjuk szabni a társasjátékot. Ezen kívül tudjuk változtatni a játék hosszát is aszerint, hogy mennyire türelmesek kis játszótársaink: ha akarják (és bírják is), akár addig mehetünk körbe-körbe a pályán, ameddig az összes kártya el nem fogy a paklikból. A cél ugyanis nem az, hogy mihamarabb a pálya végére érjünk, hanem az, hogy közben minél több feladatot teljesítsünk. A játék hosszán kívül a játékosok számát is könnyen változtathatjuk: két testvér ugyanannyira élvezheti az Óvodás vagyok!-ot, mint egy teljes ovis csoport – a lényeg, hogy legyen velük valaki, aki fel tudja olvasni a kérdéseket.
Az Óvodás vagyok! tehát egy ovikban is remekül játszható rendkívül könnyedén variálható társasjáték, mely fejleszti a gyerekek mozgását („Melyik kezedbe tudsz több játékot fogni?”), alapszintű matematikai ismereteket is közvetít („Mondj háromféle fagylaltot!”), valamint a természet rejtelmeibe is bevezeti a 4-7 éves korú közönséget („Milyen bogarak vannak az óvoda udvarán?”).
manoprogram.hu
Az óvodás korosztály fontos feladata, hogy nagycsoport végére birtokában legyen azoknak a képességeknek, melyek az iskolakezdéshez elengedhetetlenek. Ezek megszerzésének három alappillére az egyéni érési folyamat, az óvónő három, olykor négy éves fejlesztő munkája, valamint a szülők értékteremtő iránymutatása.
E három tényező együttesen segíti hozzá a csemetéket ahhoz, hogy szeptember első napján csillogó szemmel kezdjék meg az iskolát, és az év további részében jól motiválható, érdeklődő, ügyes kisdiákká váljanak.
Mind a szülők, mind pedig a pedagógusok számára remek lehetőséget kínál a Pozsonyi Pagony gondozásában megjelent, Óvodás vagyok című társasjáték.
A fejlődést támogató játékot Vadadi Adrienn óvónő, író készítette, kifejezetten a 4-7 éves gyerek számára.
A méretes játéktábla egy óvoda életébe enged bepillantást. Megtaláljuk az öltözőt, a csoportszobát, az ebédlőt és az udvart. Valamennyi helyszínen feladatok várják a kicsiket, melyekhez színben megegyező kérdéskártya tartozik. A feladatok típusa is ennek megfelelően tagozódik, matematikai-logikai készségekre, természet-, társadalom-, és emberismeretre, formakirakóra, valamint mozgásos részre.
A játékosok a kiinduló körre helyezik bábujukat. A játékot 2-16 csemete játszajta, ám a színes figurákból mindössze 4 darabot találunk a dobozban, azaz ha ennél több gyermek szeretné játszani a játékot, csapatokat kell alkotniuk.
A kezdő játékos dob a színkockával, majd kiválasztja, hogy melyik szobát szeretné először bejárni. Minden szoba HOPP ponttól HOPP pontig tart. Amint végigjártuk az egyik helyszínt, visszatérhetünk a startmezőre, és újabb helyszínt válaszhatunk.
A színkockával mindig a soron következő, a kocka dobásával megegyező színű mezőre lépünk. Itt felvesszük az adott helyiséghez tartozó kérdéskártyát, és felolvassuk a gyerekek életkorának megfelelő egyszerűbb, vagy összetettebb kérdést.
Az udvarnál találjuk az alábbi témát:
Lea az udvaron házikót épít a bogaraknak.
1. Milyen bogarakat ismersz?
2. Sorolj fel háromféle bogarat, ami előfordul az udvaron!
Az Öltözőben az alábbi kérdést is kaphatjuk:
Az óvó néni azt mondja, leesett a hó, melegen kell öltözni.
1. Mit húzzon fel Maja a kezére és mit a fejére, amikor kinn hideg az idő?
2. Sorold fel, hogy mi mindent kell felvenni, amikor kinn hideg az idő!
Miután a játékos teljesítette a feladatot, a következő részvevőn a sor.
Amennyiben a csillagra fordul a kocka, mókás, közösen végrehajtandó feladat következik. A játékos a legközelebbi ábrás mezőre lép, és végrehajtja az ábrának megfelelő feladatot az alábbiak közül:
Torta:
Fogjatok kezet, mutatkozzatok be egymásnak a teljes nevetekkel és mondjátok meg mi a kedvenc ételetek!
Csengő:
Kérd meg játékostársaidat, hogy énekeljenek egy dalt, és táncolj, amíg dalolnak!
Maci:
Feküdjetek a hátatokra, és integessetek egymásnak a lábatokkal!
Tricikli:
A játékostársaid feküdjenek hasra egymás mellett. Mássz át felettük!
Vödör:
Hátratett kézzel adogassátok körbe egymásnak a dobókockát, amíg vissza nem ér hozzád!
Baba:
Mondjátok el közösen ezt a mondókát, babanyelven: Gyerekek, gyerekek, szeretik a perecet, sósat, sósat, jó ropogósat! (Dejekek, Dejekek..)
Búgócsiga:
Forogjatok körbe-körbe, mint sok-sok búgócsiga!
Gumicsizma:
Álljanak a játékostársaid egymás mögé, és nyissanak kiskaput a lábukkal. Bújj át alattuk!
Kacsa:
Hápogva magyarázd el a játékostársaidnak, hogy szomjas és álmos vagy!
Hintaló:
A játékostársaid változzanak át lovacskává, te pedig csettintgess a nyelveddel! A lovacskák olyan tempóban lépkedjenek, ahogy te csettintgetsz!
A játékot az a csemete nyeri, aki elsőként telejesíti valamennyi helyiséget. Természetesen kisebb gyerekekkel kevesebb, akár egy helyiség teljesítését is célul tűzhetjük ki. A győztes azonban inkább formai, hiszen a cél a közös játék és szórakozás.
gyerkocokkel.hu
A társas ugyan ezeket a meséket veszi alapul – helyszíne az óvoda és annak terei, a kártyákon megjelenő gyerkőcöket a könyvekből ismerjük, de ennek ellenére természetesen egészen nyugodtan lehet játszani anélkül is, hogy a gyerkőc ismerné a meséket! Ha pedig olvastátok már, biztosan nagy lesz az öröm, hogy ilyen formán is belecsöppenhet a lurkó Petiék világába.
A társas azért tetszik, mert nem egy hagyományos dobsz-előre mész-bizonyos mezőkön történik valami-ki jut be hamarabb játék, hanem itt az előrejutás folyamata a fontos, nem csak a cél. Minden egyes dobásnál húzni kell ugyanis egy lapot, és teljesíteni az azon megadott feladatot (két nehézségi fok van mindig a lapra írva).
Ez lehet olyan hagyományos fajta, mint hogy sorolj fel öt különböző színű gyümölcsöt, de olyan is, hogy vedd le a zoknid, dobd fel a magasba, el tudod-e kapni / ki tudja magasabbra dobni / hogyan tudod magasabbra dobni (ha csak úgy dobod, vagy ha gurigába tekered). Vagy hogy rejts el egy adott dolgot a szobában, és a másik találja meg, stb.
Tehát nem egy egy helyben ülős játék, hanem mozgalmas, ami közben nagyokat lehet nevetni, és mivel nagyon változatosak a feladatok, több órás program is lehet (egy esős napra teljesen ideális). Nagyon sok kártya van. Nem beszélve arról, hogy az embernek aztán beindul a fantáziája, és olyan feladatot is “felolvas” a gyerkőcöknek, ami rajta sincs a lapon
Illetve ami még tetszik, azok azok a feladatok, mikor a játék részeként kapott geometriai formákból ki kell rakni valamit. Például egy hintát, vagy egy ember alakot, vagy,… És ennek is aztán se vége, se hossza. Mert ugye ha már kiraktatok egy vékony embert, kiratok egy pocakosat. Vagy egy hosszú lábút. Vagy egy rövid nyakút. Vagy egy …
Úgyhogy bár nem egy olcsó játék (5100 HUF körül kapható), de szerintem nagyon megéri az árát. Itt nem csak az ismerős nevet és grafikát fizeted meg, hanem tényleg egy értékes játékot is a kezedbe kapsz!!
Nagyon szívesen ajánlom minden ovis korú gyerkőcnek, akár jó karácsonyi ajándék is lehet majd! Jó szórakozást kívánok a családnak!
|