OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TANÁCSADÁS-ELŐADÁSOK
TANÁCSADÁS-ELŐADÁSOK : 2010-03-04 - ELŐADÁS

2010-03-04 - ELŐADÁS

Az olvasóvá nevelés útján 

A hajdúböszörményi Csillagvár Óvoda nevelőtestülete Irodalmi Konferenciát szervezett 2010. március 4-én Sillye Gábor Művelődési Központ színháztermében. A szervezők a konferencián szerettek volna lehetőséget biztosítani arra, hogy a téma iránt érdeklődők megismerhessék a szakmában elismert pedagógusok módszereit, módszertani kultúráját.

Az egész napos rendezvény központi témája: hogyan lehet megtenni az első lépéseket már óvodás korban az olvasóvá nevelés útján. A meghívott előadók előadásaikban fejtették ki, mennyire fontos, hogy a szövegértő olvasásra már ilyen fiatalon felkészítsék a gyerekeket nevelőik, illetve szüleik is megszeretessék velük az olvasást, egész életre szóló értéket adva ezzel nekik. A konferenciát nagy érdeklődés övezte, hiszen az ország több pontjáról érkeztek pedagógusok, könyvtárosok, közel négyszáz fő vett részt a rendezvényen.

 

Az egész napos programon elsőként a Hét vezér úti telephely gyermek előadása szórakoztatta a résztvevőket, majd Kiss Attila polgármester köszöntötte a megjelenteket. A városvezető kiemelte Böszörmény kulturális életét, amelynek nélkülözhetetlen alappillére valamennyi helyi oktatási intézmény. Megfogalmazta, bár a gyermekek nevelésében fontos helyet foglal el az internet, de az olvasásnak, az olvasóvá nevelésnek szintén hangsúlyos szerepet kell kapnia.

Ezt követően Leleszné Sveda Klára, a Csillagvár Óvoda vezetője, a rendezvény szervezője szólt a megjelentekhez. Az intézmény vezetője elmondta, az emberiség a technika fejlődése miatt egyre kevesebbet olvas, s így szellemileg ellustult az elmúlt évtizedekben. A fantázia, a belső képzeletáramlás pedig csak az olvasás által jöhet létre.

A program szakmai előadásokkal folytatódott. Elsőként Dr. Kelemen Lajos a szövegértő olvasás óvodai előkészítéséről, ezt követően Dr.Gósy Mária a beszédmegértés-szövegértés és olvasás összefüggéseiről, valamint Dr. Szilágyiné Gálos Ildikó az olvasóvá nevelés megalapozásáról tartottak előadásokat.

A szünet után pedig Zilahi Józsefné az óvodai irodalmi nevelés gyakorlati kérdéseivel zárta a Csillagvár Óvoda Szakmai értekezését.

A rendezvény zárásaként meseíró pályázat eredményhirdetésére várták a gyerekeket. Elhangzott, összesen csaknem százhúsz mesét küldtek be a legifjabb generáció tagjai. A gyerekek alkotásaiban- a népmesékhez hasonlóan – megjelent az együvé tartozás, valamint az egymás segítésének gondolata is. Az óvodás korosztály legjobb meseírója Uzonyi Anna és Uzonyi Zsófia lett, az alsós tanulók közül pedig Kovács Judit, a Bethlen Gábor Általános Iskola diákja bizonyult a legjobb írói vénával rendelkezőnek.

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót