OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
VÉLEMÉNYEK
VÉLEMÉNYEK : Olvasóvá nevelés szülőknek - újságírói vélemény

Olvasóvá nevelés szülőknek - újságírói vélemény

Kedves Ildikó! Ezúton szeretnék Neked szívből gratulálni a munkádhoz!

Tényleg, hiányt pótló ez a könyv, és jó volna, ha nemcsak pedagógusok, hanem szülők is forgatnák. Szerintem ezt propagálhatnák az óvónők is, mert ha abban a korban nem sikerül a könyv megszerettetése a gyerekekkel, akkor már nem lehet igazán  behozni a lemaradást. 


Annak idején én is nagy súlyt fektettem arra, hogy mikor, milyen könyv kerüljön a gyerekeim kezébe. (Persze, nem szakemberként, hanem gyakorló szülőként.) Szerencsére akkor még olcsó volt a könyv, ezért, ha megláttam olyat, amit szívesen láttam volna később a gyerekeim kezében, megvettem, még ha kicsit "altatni" is kellett. Így egy tucat könyv volt mindig eltéve a szekrénybe, hogy amikor itt az ideje, a kezükbe adhassam, és persze, a napi mese sem maradt el. :-)

Egy alkalommal a könyvtárban talán a Kossuth Rádió riportere anyagot akart készíteni az olvasással kapcsolatban, és behívták a fiamat is a felvételre. (Lányom éppen beteg volt, ő lemaradt.) A fiam kb. 3 osztályos lehetett, amikor a riport során  megkérdezték tőle, mi kedvenc olvasmánya, és az Egri csillagokat említette. A riporter miután nem gondolta, ilyen korban ezt már olvasta, és belekérdezett... Persze, nem sült fel a gyerek, hanem mesélt... Engem is faggatott, és elmondtam, hogy nálunk jutalom az olvasás, a könyv forgatása. (Ha pl. ugrálás, viháncolás volt este lefekvés után, akkor lámpaoltás, ha nem, akkor  olvasgathattak, lapozgathatták elalvás előtt még egy darabig a kedvenc könyvüket.

No, ilyen emlékeim vannak gyakorló kisgyermekes szülőként ebben a témában. Bizony, örömmel vettem volna, ha akkor már a kezembe kerül  a  könyved. Sokat adott volna útravalóul. De a mostani érdeklődő szülők, nagyszülők is ha felfedezik ezt a könyvet, biztos, hogy nagyon örülnek majd neki....  

 

 

Köszönöm az előadást!

 

Fülep Erzsébet – 18. ker. Városkép újságírója

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót