AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK: Nyomozós történetek (150)     ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Csak kamaszoknak
MIT OLVASSUNK?

 

 
VÁR A KÖNYVTÁR

Gyermekirodalom-filmadaptáció

 
KLASSZIKUSOK

Gyűjtemények

NÉPMESEKINCSTÁR 1-4.

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Szeptember
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
KIADVÁNY CÍMOLDALA
KIADVÁNY CÍMOLDALA : A kézikönyv mellékletei

A kézikönyv mellékletei

  2010.08.19. 00:45

1. sz. melléklet - Vekerdi Iréne: Tudatos beszédhallás-fejlesztéssel az anyanyelvi műveltség emeléséért  

2. sz. melléklet - Anyanyelvi fejlesztő játékok 3–7 éves gyermekeknek   

3. sz. melléklet - Mesefeldolgozások

         1. „Mesevarázs” - a hallott mese ábrázolása (beszédértés)

         2.  A beszédértés fejlesztése mesefeldolgozással 

4. sz. melléklet - Ábécés könyvek olvasáspedagógiai és olvasáspszichológiai elemzése

5. sz. melléklet  - Fabulák (Mesék, tanítómesék, állatmesék) - Mesék - szövegértés gyakorlásához   


1. sz. melléklet - Vekerdi Iréne: Tudatos beszédhallás-fejlesztéssel az anyanyelvi műveltség emeléséért

A program a hangok felismertetésével, analízisével-szintézisével és a szótagolással foglalkozik. Eredetileg az óvodai korosztálynak készült, de az iskola előkészítő időszakában is lehet alkalmazni. Különösképpen azoknál a programoknál ajánlatos, melyek nem fektetnek hangsúlyt a hangok [foné­mák] felismertetésére, gyakoroltatására.

Ezt a módszert óvónői munkám során ismertem meg, s alkalmaztam a napi anyanyelvi, játékos képességfejlesztés során.

2. sz. melléklet - Anyanyelvi fejlesztő játékok 3–7 éves gyermekeknek

A játék- és gyakorlatgyűjteményben - többek között -  találhatunk helyes légzést segítő és hangutánzó gyakorlatokat; a mondatalkotás, az összefüggő szövegmondás, és a szókincsbővítés fejlesztéséhez, gyakorlásához alkalmas játékokat; kommunikációs játékokat; valamint a különböző óvodai foglal­kozások során felhasználható anyanyelvi játékokat.  

3. sz. melléklet - Mesefeldolgozások

         1. „Mesevarázs” - a hallott mese ábrázolása (beszédértés)

         2.  A beszédértés fejlesztése mesefeldolgozással

Az óvodában és  iskolában is alkalmazható mese-feldolgozási módszerekben az alkalmazott beszéd- és szövegértés gyakorlásához szeretnék módszertani ajánlásokat adni.

Az első módszer: a Mesevarázs tanulásjáték programja, mellyel egy kecskeméti iskola-óvoda bemutatóján ismerkedtem meg. A program lényege, hogy a gyermekek szövegértését mesehallgatás közben ellenőrizze. A hallott információkat a gyermekeknek le kell rajzolniuk, s ily módon a verbális észlelést összekapcsolja olyan vizuális tevékenységgel, mellyel az óvodások térbeli szókincsét (relációszókincs), észlelését, figyelmét, emlékezetét és képzeletet fejlesztheti.

A második módszer: A beszédértés fejlesztése mesefeldolgozással című dokumentum olyan jegyzőkönyveket tartalmaz, melyek egy mese feldolgozása során – bemutatástól a mese ábrázolásán keresztül a dramatikus bábjátékig – ismerteti a gyerekek beszéd- és szövegértési fokozatait, beszédfejlődésük folyamatát.

4. sz. melléklet - Ábécés könyvek olvasáspedagógiai és olvasáspszichológiai elemzése

Tanulmányomban kerületünkben használt olvasástanítási módszereket elemeztem. Ezt a munkámat 2002-ben készítettem, me­lyet 2008-as adatokkal és újabb kiadványokkal frissítettem.  

5. sz. melléklet  - Fabulák (Mesék, tanítómesék, állatmesék) -Mesék - szövegértés gyakorlásához 

Kisiskolásoknak ajánlott mesefeldolgozásokat és fabulákat tartalmaz, a hozzájuk kapcsolt szövegértési feladatokkal.    

 

Tovább az idézetekhez>>

<

   

 
Itt az idő
 
GYERMEKTÉMÁK
 

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót