OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KIADVÁNY CÍMOLDALA
KIADVÁNY CÍMOLDALA : A CD-MÓDSZERTÁR FELÉPÍTÉSE

A CD-MÓDSZERTÁR FELÉPÍTÉSE

Egy CD-MÓDSZERTÁR  gyűjteményes anyaga egészíti ki a módszertani kézikönyvet.

A szerző - áttekintve a közelmúlt tantervi, módszertani kiadványait, forrásait, adatbázisait - a legértékesebb segédleteket emelte ki és egészítette ki eddigi jól bevált, módszertani tapasztalataival.  

A módszerek, források összegyűjtött tárháza szinte zavarba ejtően gazdag, túlnyomó többségének szakmai, pedagógiai és esztétikai színvonala feltétlenül alkalmas arra, hogy a tantervekben kitűzött célok megvalósítását szolgálja.

 

A CD struktúrája nagyjából követi a kézikönyv tartalmi-szerkezeti logikáját, de annak lehetőségeit a dokumentum adta közlési keretek határáig kibővíti, megkönnyítve ezzel a kézikönyv szakmai-módszertani ajánlásainak gyakorlati megvalósítását.

A kézikönyvhöz hasonlóan a CD anyaga is kettős nevelési területet céloz meg: 

  • Egyfelől az olvasásfejlesztés óvodáskori előkészítéséhez és kisiskoláskori lehetőségeihez kíván segédleteket nyújtani, de nem célja, hogy az olvasástanítás, -fejlesztés teljességére irányuljon. Elsősorban ott kíván segítséget adni, ahol még nem eléggé kimunkáltak és automatikusak a különböző források, információhordozók, a könyvtárban és a könyvtár eszközei által alkalmazható módszerek, a tanulói tevékenységek széleskörű bevonása a mindennapi nevelési, tanítási-tanulási folyamatokba.
  • Másrészt a könyvtárpedagógiai program megtervezéséhez és gyakorlati megvalósításához kíván segítséget nyújtani tantervi variánsokkal, tanítási-tanulási programokkal, módszerek, munkaformák, eszközök, jól strukturált feladatsorok és értékelési szempontok ajánlásával.  

A Módszertár külön érdeme, hogy a kézikönyvhöz hasonlóan szervesen összekapcsolja a két nevelési területet, megkeresve és megtalálva a közös mezsgyét, a célokat kölcsönösen erősítő feladatokat, tevékenységeket.

Tudjuk, hogy az eredményes könyvtárhasználatra nevelés alapvető feltétele a megfelelő kommunikációs kompetencia, az értő, értelmező olvasás, a szóbeli és írásbeli .kifejezőképesség megfelelő szintje. A jó minőségű olvasás, a biztos szövegértés és szövegalkotás pedig a tanulás, a tudásszerzés, valamennyi műveltségterület, tantárgy eredményes elsajátításának alapja. Az pedig tapasztalatokkal igazolható tény, hogy a könyvtár eszközrendszerének alkotó felhasználásának változatos, színes, a gyerekek életkorához igazodó tevékenységei, munkaformái erősítik az olvasási kedvet, motiválják a tudásszerzés érdekében tett tanulói erőfeszítéseket.

A CD bevezető sorai tájékoztatnak a szerkesztő céljairól, a dokumentum főbb tartalmi egységeiről.

Jó megoldásnak tartom, hogy kézikönyv tartalomjegyzékét követően közli a CD tartalmát, mintegy előrevetítve a tájékozódás további útjait a használó számára.

A szerző így jól egységbe szervezi a két dokumentumot, a kézikönyv fejezeteit követően szinte minden szerkezeti egységhez kapcsolódóan megtalálhatók a gyakorlat számára elérhető és jól hasznosítható fogódzók.  

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót