OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KLASSZIKUS ÉS KORTÁRS IRODALOM 6-9 ÉVESEKNEK
KLASSZIKUS ÉS KORTÁRS IRODALOM 6-9 ÉVESEKNEK : Nyomozás a Pipacs utcában sorozat

Nyomozás a Pipacs utcában sorozat

  2020.11.06. 21:02

8-10 éveseknek
Micsoda költözés!Kovács Attila - Micsoda kalamajka!
Írta: Kovács Attila
Illusztrálta: Orbán Orsolya
Kiadó: Pozsonyi Pagony

 


1. Micsoda költözés!
 
Micsoda költözés!Oldalszám: 272
Megjelenés: 2019. november

Nemrég Szilasvárra költöztünk, de micsoda költözés volt! Megismerkedtem egy lánnyal, akit nem zavar a sok kérdés, sőt neki is van egy csomó.

Aztán nyomoznunk kellett, mert minden jel arra mutatott, hogy nélkülünk meglógnak a bűnösök. Rejtőzködés, megfigyelés, üldözés, menekülés, közben éjsötét rejtélyek és igazi detektívmunka! (Ami nem könnyű, annyit elárulok!) (Főleg ha közben az öcsédre is vigyáznod kell!) Micsoda nyár volt! Az első nyarunk a Pipacs utcában.


Műfaj: detektívtörténet.

Itt felmerülhet a kérdés, hogy mennyire különbözik a Howard sorozattól.

Két dologban jelentősen.

Az egyik a kivitel. Eddig minden könyvemet Varga Zsolt illusztrálta, de ezúttal Rét Viki, a könyv szerkesztője Orbán Orsolyát választotta, szóval egészen máshogy néz majd ki a könyv.

A másik nagy különbség, hogy Magyarországon játszódik. Így Howard, Nita és Gil helyett, Lali és Hédi nyomoz, Southampton helyett pedig Szilasváron játszódik a történet.

Még egy újdonság befigyel, ez a könyv ugyanis Kovács Attila néven jelenik meg. Oda lesz írva kisebb betűkkel, hogy Holden Rose, de a könyvesboltok kínálatában ezt már nem jelölik, így nem lesznek fellelhetőek egymás mellett a könyveim. Szemben egy csomó Kovács Attila könyvvel, amiket viszont nem én írtam...

Forrás: holdenrose.hu

2. Micsoda kalamajka!

Kovács Attila - Micsoda kalamajka!Oldalszám: 256
Megjelenés: 2020. november 12.

Nagy munka a nyomozás, főleg, ha nem halad semerre. Mindennél fontosabb lenne elkapni a biciklitolvajokat, akik a Pipacs utcában garázdálkodnak, de nem sikerül.

Aztán Hédivel és K.Z.-vel találtuk egy mobilt. Micsoda kalamajka volt! Mire kiderítettük, hogy kié sok minden más is kiderült! Kellett hozzá komoly detektívmunka és egy kis családi összefogás.

Jó, hogy Hédi a barátom, mert legalább annyira szereti a rejtélyeket, mint én. Ha ketten vagyunk, a megfigyelés, a menekülés, az igazi detektívmunka is könnyebb. (persze az öcsémre közben megint vigyáznom kellett.) A hegedűs lány viszont nagyon furákat csinált...

Micsoda nyár volt! Az első nyarunk a Pipacs utcában.

 

A fán

Mennyi időt lehet egy ágon gubbasztani? Ha rólam van szó, akkor ez kábé húsz perc. Esetleg huszonkettő, de abból az utolsó kettő már csupa fészkelődés.

Apu mesélte, hogy neki mindig tiltotta az anyukája a fára mászást. És nem egy különleges fára gondolt, amiről, mondjuk, könnyű leesni, hanem az összesre. Akkoriban tök durva volt ez az egész játszóterezés. Apu több osztálytársának is keze, lába tört miatta. A kemény nyolcvanas évek, így emlegetik még mindig.

Mi már nem nagyon mászunk fára, és vannak olyan szülők, akik szerint ez rossz. Szerintük hiányzik nekünk a mászás, a sárban fetrengés, a kővel dobálózás meg a letört ágakkal kardozás. De a nagyival nem beszélgettek még ezek az emberek. Ha megkérdeznék, ő tudna nekik mesélni, mennyit aggódott, míg le nem telt apu gyerekkora.

Megállapíthatjuk tehát, hogy ahol másznak fára, ott az a rossz, ahol nem másznak, ott meg az. Szóval most is elég nehéz jó gyereknek lenni.

Én csak akkor mászom fel különböző helyekre, például egy fára, ha igazán nincs más lehetőség. Ezúttal elkerülhetetlen volt, mert kémkedni kellett. Közben pedig rejtve kellett maradnom, mert különben semmi értelme a kémkedésnek.

Ami nem titkos, az már nem is kémkedés.
Nehezítésnek a bázis, vagyis a fa, amin lógtam, egy akác volt. Ennek eléggé durva tövisek vannak az ágain, úgyhogy vagy a pólót, vagy a gatyát, vagy a bőrömet mindig felhasítják. Nyilván azon igyekszem, hogy ez ne történjen meg, és ezért szörnyű kellemetlen volt az egész.
Azon a délelőttön túlságosan régóta gubbasztottam a fán. Már semmit sem tudtam megfigyelni, mert mindenem fájt, mégsem másztam le. Bárki azt gondolhatta volna, ha messziről lát, hogy kitartó vagyok, és igaza is lett volna, de ezúttal nem az elszántságom miatt maradtam a fán. Egyszerűen nem mertem lemászni. Sajnos nem értem el a lábammal az alsó ágat.

Orbán Orsi illusztrációjaEz persze bénán hangzik, de esküszöm, többször is megpróbáltam, és biztos voltam benne, hogy az ág túlságosan távol van. Fölfelé egyszerűbb, mint lefelé, ezt bárki megmondhatja, aki már mászott igazi fára.

Nyújtózkodsz egy keveset, és felhúzod magad. Csak lenézni nem szabad, de ez alap. Lefelé viszont nehéz. Hiába próbáltam ereszkedni, folyton elkapott a hasremegés meg a könyökrugózás. Ezért vissza kellett nyögnöm magam a kényelmetlen ipszilonba, bármennyire szívesen szabadultam volna.

Éppen azon gondolkodtam, milyen szerencse, hogy senki sem látja a szenvedésem, amikor megszólalt odalentről egy csilingelő hang.

– Mit csinálsz ott? – Katalin Zoé érkezett a bázis alá. Egy rózsaszínű füzetet lengetett a kezében, és csillogó, örökké kérdező szemével bámult rám.

Ha bármelyik napon bárki megáll, vagy csak lassít a Pipacs utca elején, az könnyen meghallhatja, amint Katalin Zoé gyakorol a hegedűjén. Naponta sok-sok órán át teszi ezt. Viszont amikor nem gyakorol, akkor bárhol felbukkanhat, senki sincs biztonságban. Sokszor hagyják otthon a szülei, mert ők meg zongoráznak, mert zongoristák, de nem otthon csinálják, hanem mindenhol máshol.

Turnénak hívják az utazásokat, és leginkább a nagyira hagyják a lányukat közben. Ennyit tudunk a szülőkről, meg néha látjuk őket elhajtani vagy megérkezni. A nagyi viszont olyan, mint egy szellem, még senki sem találkozott vele. Állítólag ott van a házban, csak éppen pihen, vagy megy a sorozata, esetleg főz, meg ilyenek. Mindig van kifogás, miért nem találkozhatunk vele.
Max. egy függönyrebbenést láttunk eddig belőle. Biztos utál minket.

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót