OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MÉDIAHASZNÁLAT
MÉDIAHASZNÁLAT : Média és olvasás

Média és olvasás

 

„Egyre többet hallunk olyan gyerekekről, akik nem szeretnek mesét hallgatni, nem tudnak mesére odafigyelni (sőt esetleg: nem tudnak és nem szeretnek játszani!).

 

Az általam megismert ilyen esetekben mindig felfedezhető volt a háttérben a napi rendszeres, esetleg több órán át tartó képernyőhatás.” (Vekerdy Tamás)


Számos kutatás bizonyítja, hogy a médiumok közül a tévé hatol be legerősebben a gyerekek lelkivilágába. Semmi kétség, hogy egyes programok, legtöbbször a közszolgálati tévéállomások műsorai a tanulás csodálatos élményeit nyújtják a gyerekeknek.

Ezek a programok szórakoztató módon oktatnak, tanítják a gyerekeket arra, hogy a gondoskodás és a kedvesség érték, és ezek szaporítják meg a gyermek nemes ösztöneit. Sajnos ezek a műsorok vannak kisebbségben. A legtöbb gyerekeknek szánt tévéműsor termékeket kíván eladni és a gyerek figyelmét felületes, száguldó, gyakran erőszakos ripacskodással próbálja lekötni.

A tévének a nézőre kifejezett további ravasz, de nyugtalanító hatása abban áll, hogy passzivitásra késztet, és sorvasztja a néző alkotókészségét. A tévénézés nullával egyenlő tevékenységet igényel a néző részéről. Az ember csak akkor ül és hagyja, hogy rázúduljon a képek áradata. Ez bizony nagyon eltér az olvasástól, ami képzelete használatára készteti, de még a rádió hallgatása is más.

A tévénéző passzív befogadójává válik azoknak a képeknek, amelyeket a tévé kénye-kedve szerint elé tár. A tévénézés nem fér meg a kreatív tevékenységekkel. Némelyek úgy vélik, hogy ez az aktív részvételt nem igénylő nézés aláássa a gyereknek az olvasás elsajátítására irányuló készségét, és csapongóvá teszi figyelmét.

Mit tegyenek tehát a szülők?

Logikus megoldás, ha egyáltalán nincs tévéjük. Ilyen módon a gyereknek és a családnak nincs alkalma arra, hogy megelégedjen a passzív szórakozással, ennek híján olvasással, írással, beszélgetéssel, alkotó módon bővítik látókörüket, ahogy ezt az emberiség évezredekig tette is. Mivel elismerhetjük, hogy ez a megoldás a legtöbb ember szemében szélsőséges túlzásnak minősül, tartsunk be néhány józan szabályt, amelynek betartásával a tévéből ki lehet hozni a legjobbat, és minimumra lehet csökkenteni a gyerekekre kifejtett káros hatást.

 

<<Vissza

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót