OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MÉDIAHASZNÁLAT
MÉDIAHASZNÁLAT : Tanácsok a televízió használatához

Tanácsok a televízió használatához

 

Mivel a gyermekeket - és különösen az óvodás korosztályt -, teljesen magával ragadják a filmek, figyeljünk oda mi, szülők, hogy összességében ne legyenek túlzsúfolva izgalommal, vagyis legyenek benne szünetek az okozott feszültség lecsengéséhez, a zenei és háttérzajokból álló aláfestés ne legyen nagyon hangos, az időtartam pedig ne legyen hosszú. 


  • Egy hároméves gyermek esetében a film időtartama ne haladja meg a 20-30 percet. Egy hosszabb videót pl. feloszthatunk több kisebb egységre pihenő szünetek közbeiktatásával.
  • A gyermek testi reakciói megmutatják, hogyan érinti őt egy adott műsor nézése: teljesen beleéli magát a szereplők helyzetébe és átéli a látottakat. Amikor túlfűtött izgalmi állapotba kerül, rágja a körmét, rágcsálja, tekergeti a haját, befogja a szemét, fülét, vagy elbújik, és még sorolhatnánk. Ha a film befejeztével „megemésztetlenül” maradnak ezek a pszichésen megterhelő hatások, megemelkedhet a gyermek testhőmérséklete (kipirosodik a füle, szapora lesz a pulzusa és aznap rosszat is álmodhat).
  • A gyermek korától függetlenül a szülők figyeljenek oda, hogy a tévézés és a lefekvés között elegendő idő teljen el játékra, hogy a palánta feldolgozhassa az élményeket: pl. kijátssza magából. Nagyobb gyermekek már a beszéd eszközével dolgozzák fel a tartalmakat. Megbeszélik egymással a film alatt vagy után a látottakat.
  • Minden korosztályra érvényes, hogy lehetőleg a gyerekkel együtt nézzük meg a műsorokat, testi jelenlétünk különösen a kisebb nézőknek ad biztonságot.
  • A nagyobbakkal megértően beszéljük meg a tartalmakat, - természetesen a problematikusakat is.
  • Fontos tehát, hogy a szülők egyaránt figyeljenek a televízióban nézett műsorok minőségére és mennyiségére is.
  • A tévécsatornák programjai helyett ajánlott a gyermek korának megfelelő dvd-k kínálatából választani,
  • Érdemes a tévézést minden nap ugyanarra az időpontra (pl. felkelés utánra vagy lefekvés előttre) időzíteni. Így a gyermek hamar megtanulja, milyen filmekből válogathat, valamint hogy mennyi időt tölthet a tévékészülék előtt.
  • Végül az is fontos a gyermeknek, hogy happyenddel végződjön a film és ő ezt még láthassa is, hiszen a feszültség csak akkor fog benne feloldódni.

Míg húsz-harminc évvel ezelőtt mindössze a két televíziós csatorna egyikén esténként műsorra kerülő mese jelentette a gyermekek számára a tévé vonzerejét, addig manapság a legtöbb háztartásban a DVD-lejátszón kívül több mesecsatorna is fogható, amelyekből a nap huszonnégy óráján keresztül áradhatnak a kedves, aranyos bábfilmek, a tanulságos sorozatok és éppígy az agresszív, zajos rajzfilmek is.

A mértéktelen tévénézés beláthatatlan károkat okoz a gyermek lelki fejlődésében, és összefüggésbe hozható a viselkedési- és tanulási problémákkal, az alvászavarokkal sőt a hiperaktivitással is. Tegyünk ellene, amíg nem késő!

 

<<Vissza

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót