OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MÉDIAHASZNÁLAT
MÉDIAHASZNÁLAT : Mesélés vagy tévézés?

Mesélés vagy tévézés?

 

  • Hány éves kortól engedjük tévét nézni a gyermekünket?
  • DVD vagy televízió?
  • Hogyan rángathatjuk ki a szabadba gyermekünket a képernyő elől?
  • Engedjük-e nézni a japán rajzfilmeket?
  • Mit tegyünk, ha gyermekünk napokig retteg egy televízióban látott jelenettől?

A tévézéssel kapcsolatos néhány olyan kérdés, amely számos szülőben felmerülhet a tévéhez kapcsolódó napi konfliktusok idején, vagy amikor egy-egy pillanatra megdöbbenve áll a képernyő előtt a benne futó képsorok láttán. Ilyenkor mély sóhajtással gondolhat vissza arra az időre, amikor vasárnap délutáni filmként a Tarzan ment, csak egy mese volt naponta a televízióban, és a boltokban sem kellett vitatkozni a média-kedvencekkel teletűzdelt radír, és póló megvásárlásáról, merthogy ilyenek még nem voltak. Nincs mit tenni, a gyerekek környezete, egyben médiakörnyezete nagyon megváltozott az utóbbi húsz évben.

A tévézés mellet már az egészen kicsiknél is egyre inkább megjelenik az internethasználat, a videojátékok világa, és a virtuális terekben a gyerekek jó része már kisiskolás korától otthonosan mozog, chatel, skype-ol, keres, lehív, másol, szerkeszt. Sokszor követhetetlen sebességgel. A szülő elbizonytalanodhat, amikor azt tapasztalja, mekkora vonzereje van a médiumoknak, nem érti, mi történik a gyerekével, mit tehet az élhető kompromisszumok kialakítása érdekében.

A pedagógusok is számos kérdéssel szembesülnek: behozhatják-e a gyerekek a médiakedvenceiket az óvodába, mit lehet tenni, ha egy kisgyerek mesélései alapján rengeteg akciófilmet lát, és ez óvodai, iskolai viselkedésében is megjelenik, zavarja a csoport életét. Hogyan segíthetik az óvónők, tanítónők a médiaélmények feldolgozását?

Komoly aktualitása van ma annak a témának, hogy egyre több az agresszív gyermek. Sokan összefüggést látnak a gyerekek tévénézési szokásai, a műsorokban megjelenő erőszak és az agresszív magatartások növekedése között. Vélhetően van is kapcsolat, de nem önmagában a média a felelős a gyerekek viselkedésének eldurvulásáért, a jelenség mögött nyilván összetett társadalmi és lélektani folyamatok és okok állnak. Az viszont tény, hogy a médiahasználati szokások egészen kicsi kortól alakulnak, illetve alakíthatók.

A felnőtteknek komoly szerepük van abban, hogy a gyerekek mire, és hogyan használják a médiumokat (televízió, Internet, rádió, video, DVD stb.). Ahogy a gyerekek környezete kibővül a médiakörnyezettel, úgy bővül a szülői feladatok köre is, hiszen ebben a virtuális térben is az életkori sajátosságoknak megfelelően a szülőnek kell kialakítania a gyerekek szabad mozgásterét, a biztonságos fejlődés kereteit. A feladat nem könnyű, mert ehhez némileg ismerni kell magát a médiakörnyezetet, és jelen kell lenni a gyermek médiahasználata során.

A médihasználat és annak hatásvizsgálati rovat abban próbál segítséget nyújtani a szülőknek és a pedagógusoknak, hogy a gyerekek aktuális médiakörnyezetét jobban értsék, könnyebben tudjanak dönteni tévézéssel, internettel kapcsolatos, mindennapokban felmerülő kérdésekben. Ugyanis hiányzik ma a televíziós, mozi kínálathoz kapcsolódóan a szülőket orientáló, pusztán életkori besoroláson túli műsorajánló, műsorkritika. 

<<Vissza

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót