OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK : Mesék a Tejúton túlról

Mesék a Tejúton túlról

  2016.10.29. 12:13

8-9 éveseknek
Írta: Berg Judit
Illusztrálta: Gévai Csilla
Kiadó: Pozsonyi Pagony Kft, 2007
Oldalszám: 56
 
Mi történik, ha egy teljesen átlagos, belvárosi játszótéren egyedül marad két kisgyerek, mert szüleik aznap délutánosak?

Ha már a homoksütemények is kiszáradtak, a vadonatúj csodabicikli is unalmas, mert senkitől nem kell félteni, ráadásul lassan beesteledik?

Ami pedig a legrosszabb: rendes társaság helyett az embernek idegesítő testvérével kell beérni?

Ilyenkor általában nem történik semmi...
 
De nem Bojtival és Tücsökkel! Mert ők bizony úgy összevesznek, hogy a Tejúton túlra röpíti őket megvadult biciklijük, így barangolják be a csodás égi birodalom minden zegét és zugát. S hogy végül kibékülnek-e?
Nos, azt náluk sosem lehet tudni.

 


Egyszer volt, hol nem volt egy játszótér, ahol a gyerekek összevesztek egy biciklin. Önmagában ez még nem lenne különösebben érdekes mesei kiindulópont, ha ebben a veszekedésben nem kerülne össze a két nehéz, de érdekes jellem: az irigy Bojti és az erőszakos Tücsök.

 

Őket repíti el a konfliktus tárgya, a bicikli a Tejútra, sőt azon is túlra.  Így barangolják be a csodás égi birodalom minden zegét és zugát. Ahhoz, hogy hazajussanak, végig kell haladniuk a Bátrak útján, amely Homokországon, Növényországon, Árnyékországon, Vasországon és más különleges vidékeken keresztül vezet, veszélyek, kalandok, gaz ellenségek és segítőkész barátok között.     

A hétköznapi szituációból elrepülnek, de talán csak azért, hogy jobban megértsék a hétköznapokat. Ebben a mesében ugyanis azért kell olyan messzire menni, hogy felfedezzük a nagyon közeli dolgok szépségét, értékét: a homokét, a kőét, a növényét, az ízekét. És persze főleg az egymásra utaltságot: hogy nehéz sokszor együttműködni, de csak így lehet.

A két gyerek a Bátrak útján eljut Homokországba, Növényországba, Kőországba. Ezeken a helyeken mind ki kell állniuk valamilyen próbát, hogy megmentsék egymást, vagy egy kis közösséget. Ez az égi, mesei világ valahol nagyon hasonló a földihez, minden hasonlóképpen van benne, mint itthon, csak éppen minden felnagyítva. Ez a nagyítás segít a két – egyébként jószándékú – gyereknek abban, hogy megtanulják azt, ami nem megy nekik: az együtt-levést, a közösen-csinálást. De nem kényszerből, vagy praktikus megfontolásból sajátítják el ezt a tudományt, hanem természetesen, mintha másképp nem is volna elképzelhető. Ha csak a közösségre találás és az összetartás lenne a kihívás minden állomásukon, hamar unalmassá válhatna a történet, de ez a szál inkább csak finoman átszövi az útjukat, föl-fölbukkanva, sokszor a találékonyságukon, bátorságukon múlik a helyzet megoldása.

 

A mese szerkesztettsége kis túlzással talán, de mégiscsak dialektikusnak mondható: a történet kerete a játszótér, a kezdeti és végső pont között egymást ellentételezve következnek a különböző csodálatos országok: mindegyikben van valami probléma, de mindenhol éri őket kellemes élmény is.

Mindegyik országban van valami jó, sokszor éppen az, ami az előzőből hiányzott, de sehol sem az igazi, mert sehol nincs minden úgy együtt, mint a játszótéren.     

Az illusztráció is valahol ezt a sémát követi: az egyes állomásokon egységes szín- és formavilágával kitölti az egész oldalt: minden szép, de minden nagyon egységes. A játszótéri kép a legaprólékosabb, legváltozatosabb, amit a legtovább lehet nézegetni. Nincs más hátra: haza kell jutni. És mikor hazatérnek, persze fölmerül a kérdés, hogy álom volt-e az egész utazásuk, de ott a kezükben a bizonyíték – a csodálatos homokóra – ami igazolja, hogy valóban messzi tájakon kalandoztak. Egyébként mindegy is: együtt álmodni valamit legalább olyan jó, pláne, ha utána közös lesz a bicikli.

Kalandos, izgalmas utazás nagy óvodásoknak és kisiskolásoknak az IBBY-díjas Berg Judittól és az Aranyvackor-díjas Gévai Csillától.

Fotók: gevaicsilla.hu
 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót