OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK : Juharfalvi Emil 1-3.

Juharfalvi Emil 1-3.

  2017.06.30. 12:42

8-9 éveseknek
Juharfalvi Emil ötven évesÍrta: Astrid Lindgren 
Ilusztrálta Björn Berg
Fordította: Tótfalusi István
Kiadó: Móra Könyvkiadó

Emil, aki egy dél-svédországi tanyán cseperedik fel, jól ismert figurája a gyermekirodalomnak. Ő az örök rosszcsont, az ebadta, aki ha moccan is, már rögtön valami galiba támad körülötte.

 

Juharfalvi Emil 1. Juharfalvi Emil
Kiadás éve: Móra Könyvkiadó, 2015
Oldalszám: 88
 
Juharfalvi Emil, az égetnivaló svéd fiúcska ötven éve kiáltotta először, hogy „kírem a sapkóm!”.
Azóta gyerekek milliói tanulják a gyapjas hajú, ötéves vadóctól a csibészkedés mesterfogásait. Mert Emil valóban kiválóan ért a felnőttek bosszantásához meg a kishúga piszkálásához, és semmi sincs biztonságban körülötte.
 
Ha rossz fát tesz a tűzre, apja bezárja a Macskaháj tanya asztalosfészerébe, ahol már több tucat figurát faragott ki egy-egy csínytevés után.
 
Az első kötetben Emil feje többször is beszorul a családi levesestálba, majd gondolkodás nélkül lenyeli a kialkudott zsebpénzét. Máskor zászló helyett a húgát vonja fel a házuk előtti rúdra, aztán egy népes vendégsereg megsiratja, mert halottnak hiszik.
 
Végül az öreg kancájuk hátán titokban eljut egy népünnepélyre is, ahol „kirúg a hámból”, és még a „puskó”-ja is jó szolgálatot tesz.
 

Juharfalvi Emil újabb csínytevései 2. Juharfalvi Emil újabb csínytevései
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 120
 
Ebben az új kötetben Emil, ha lehet, még vásottabb csínyekkel lepi meg családját és tágabb környezetét. Odáig feszíti a húrt, hogy a falu lakói gyűjtést rendeznek, s felajánlják a pénzt a fiú édesanyjának: küldje rajta Emilt Amerikába.

A szerető anya felháborodva utasítja el az ötletet, s így a fiúnak módja van folytatni nagyszabású akcióit. Tudnivaló, hogy ha Emil rossz fát tesz a tűzre, a fáskamrába zárják büntetésül, és ő ott unalmában minden alkalommal egy fafigurát farag.

Talán eleget mondunk azzal, hogy e könyvecske során a polcon álló figurák száma huszonhétről százra gyarapszik, és van olyan nap, hogy háromszor is meglakja ezt a zárkát. Nem csoda, hogy magányában olyan ötletek fogalmazódnak meg benne, amelyek a közeli városban is általános rémületet keltenek, és a szó szoros értelmében tűzbe borítják az eget meghökkent lakói felett.
 
 
Juharfalvi Emil  még egyszer 3. Juharfalvi Emil még egyszer
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 144

Emil, aki egy dél-svédországi tanyán cseperedik fel, jól ismert figurája a gyermekirodalomnak. Ebben a harmadik könyvben viszontlátjuk a juharfalvi Macskaháj tanyát és jól ismert lakóit. Emil már elérte az iskoláskort, és ügyesen szerepel mint kisdiák, de olvasói szerencséjére nem vált igazi mintagyerek belőle.

Kifogyhatatlan leleményességéből egyre újabb és meghökkentőbb csínyekre telik. Ám akik már ismerik, tudják róla, hogy a szíve arany, és ha a helyzet úgy hozza, bátorságával a felnőtteket is megszégyeníti. Legjobb barátjának, Alfrédnak ő menti meg az életét egy hóviharos napon. És akik eddig csak gézengúzként emlegették Emil barátunkat, most már a hőst ünneplik benne.

 

Both Gabi

Astrid Lindgren figurái eléggé különböznek egymástól. Talán Harisnyás Pippié sikerült leginkább. Az elmúlt száz évben kevés nála ismertebb és jobban kitalált kislánykarakter született a világon. De itt van például Juharfalvi Emil, nézzük meg őt is egy kicsit közelebbről!
Juharfalva közelében, a Macskaháj tanyán él Emil, aki igazi kópé. Bár még csak ötéves, de máris erős, „mint egy kis ökör”.
 
Mindig kék sapkát visel a fején, és délföldi tájszólásban beszél. Folyton olyasmit talál ki, amivel bosszúságot okoz a környezetében élőknek. Látszólag soha nem akar semmi rosszat, mégsem úgy sülnek el a dolgok, ahogyan kellene. Szüleivel, húgával, meg egy béreslegénnyel és -lánnyal él a tanyán. Már itt megakadtunk a történetben, mert a mai öt–nyolc éveseknek fogalmuk sincs, mi az a béreslegény, a tájszólás, vagy mit jelent például a pernahajder.
Az én ötévesem nem értette, mi az a „cocás”.
Kedves olvasók, mi a „cocás”? Valószínűleg egy olyan legelő, ahová a malacokat csapják ki, de ezt én sem tudom biztosan.
 
Sok-sok komikus jelenetet olvashatunk egymás után, amikor például Emil feje beszorul a levesestálba, vagy lenyeli az ajándékul kapott ötfillérest, vagy amikor kiszökik az asztalosfészerből, ahova az apukája zárja be minden egyes csínytevés után. Emil ilyenkor mindig faemberkéket farag. Már 54 faemberke sorakozik a polcon, ebből sejthetjük, hogy hősünk nem igazán mintagyerek.
 
Tényleg sokat nevettem a vicces helyzeteken – amelyekben a szerző kifigurázza a felnőtteket is –, de csak addig, amíg egyedül olvastam a könyvet. A gyerekek ugyanis egy csöppet sem élvezték. Unatkoztak a hosszú, bonyolult mondatok, a rengeteg új kifejezés és a teljesen ismeretlen természeti környezet miatt. A fészer, az ól, a puszta és a következetlenül használt tájszavak miatt a gyerekek számára egyszerűen élvezhetetlenné vált az egész történet. A második kötet közepén feladtam a küzdelmet, és nem olvastuk tovább ezt a nagyszerű könyvet, amire bizony alaposan ráférne egy gyerekbarát szöveggondozás.
 

Meglepő, hogy a Harisnyás Pippiben ugyanezek a mondatszerkezetek és az olykor ismeretlen szavak egyáltalán nem veszik el a gyerekek kedvét az együtt olvasástól. Pippi figurája olyan elemi erővel siklik át ezeken a problémákon, hogy nem akadunk fenn rajtuk. Pedig bizony ott is találkozhatunk hasonlókkal. Természetesen ez nem a nagy tudású fordító és könyves szakember, Tótfalusi István hibája, hiszen a hatvanas években született és vélhetően ugyanakkor fordított szöveg teljesen megfelelt a kor elvárásainak, de az azóta eltelt negyven-egynéhány esztendő sajnos porossá tette ezeket a meséket. Ha elmarad a szöveggondozás és vele együtt a rég várt újrakiadás is, akkor úgy tűnik, várunk kell még néhány évet, amíg a gyerekeim önállóan olvasnak, és annyi ismeretet szereznek a világról, hogy ők is élvezhessék ezeket a lenyűgözően szellemes, okos és bölcs meséket.

Forrás: meseutca

VISSZA A KISISKOLÁS OLDALRA>>

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót