OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK
MESEREGÉNY - KALANDMESÉK : Lippel álma

Lippel álma

  2017.10.12. 16:11

8-10 éveseknek
Írta: Paul Maar
Fordította: Bosnyák Viktória
Kiadó: Könyvmolyképző, 2006
Oldalszám: 220

Ki lehet Mukk, az a kis gazdátlan kutya, aki reggelente követi Lippelt az iskolába? Egy közönséges kóborkutya, vagy egy nemes eb a szultán palotájából?

És kicsoda Asslam és Hamide, akikkel együtt Lippel a sivatagi homokviharban menekülésre kényszerül? A két török tanuló az osztályból, vagy inkább egy napkeleti ország hercege és hercegnője?

Izgalmas kaland az, amit Lippel álmodik, s ráadásul még ő maga is benne van nyakig. Vagy ez talán nem is álom?

 


Lippel, a tízéves kisfiú három dologért rajong: a gyűjthető kártyákért, a kompótért és a könyvekért. Lázasan gyűjti a tejesdobozokon és a joghurtospoharakon található pontokat, melyekből százért izgalmas kép jár, és éjszakánként a lépcső alatti gardróbba bújva falja a mesés keletről szóló könyveket.

Egy napon a szülei bejelentik, hogy el kell utazniuk egy hétre, és őt egy bébiszitter gondjaira bízzák. A nő azonban teljességgel kiállhatatlan: az Ezeregyéjszaka meséit is elkobozza Lippeltől.

A kisfiú álmában folytatja a történetet: a szultán palotájában találkozik két új osztálytársával, a török Arslannal, és Hamidéval, akik nagy bajba kerülnek. És az álom és a valóság határai összemosódnak
 
 
A "Lippel álma" a költészet, az álom és a valóság kapcsolatával foglalkozik.

A történet gyerekhősének szülei egy hétre elutaznak, és a gyereket egy fizetett alkalmazottra bízzák. Az alkalmazott modern boszorkánynak bizonyul, a vele töltendő hét elviselhetetlennek tűnik a gyerek számára. Mivel a kisfiú mélységesen érdeklődik az Ezeregyéjszaka világa iránt, szülei búcsú ajándékul egy keleti mesekönyvet hagynak neki hátra. Alighogy elkezdi olvasni, az alkalmazott büntetésből elveszi a könyvet. A kisfiú kétségbeesésében éjszakánként tovább álmodja a történetet.

A könyv ettől kezdve két szálon fut tovább, felváltva olvashatjuk a hét minden napjának, és a hozzátartozó éjszaka álmának eseményeit. A valóság és az álom csodálatosan keveredik, a nappal eseményei megváltozott formában beleszövődnek az álomba, a gyerek számára elmosódik a különbség, az álombeli érzések és gondolatok visszahatnak a valóságos eseményekhez fűződő viszonyára.

Végül a gonosz hatalmat a jó segítségével mindkét világban sikerül legyőzni, egy kedves és jóindulatú szomszédasszony a szülőknek telefonálva elküldi az alkalmazottat, és az utolsó napot ő tölti a gyerekkel. A gyerek a visszakapott könyvvel már nem tud mit kezdeni, az ő története az, amit ő álmodott a megpróbáltatás és kiszolgáltatottság nehéz időszakában, és minthogy az alkalmazott távoztával már nem álmodik tovább, az utolsó epizódot a hazatérő anya találja ki.

A költői történet egy pillanatig sem szentimentális, a kisfiú és környezete a szövegben és a rajzokban is a szerzőre jellemző humorral, finom iróniával van ábrázolva.

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót