AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
MIT OLVASSUNK?

 

 
KLASSZIKUS GYŰJTEMÉNYEK
 
MESE- ÉS OLVASÓSAROK

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
-MEK gyermekirodalom

A Magyar Elektronikus Könyvtár Gyermekirodalma

Digitális mesegyűjtemény 

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Július
HKSCPSV
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
MÉDIAHATÁSOK
MÉDIAHATÁSOK : Egészségkárosító hatásai

Egészségkárosító hatásai

  2010.11.06. 15:19

„Azok a gyermekek, akiknek saját tévéjük van, általában butábbak és kövérebbek, mint azok a kortársaik, akiknek nincs készülék a szobájában.

A túlzásba vitt tévézés összefüggésben van a mozgáshiánnyal, túlsúllyal, magatartászavarral, hiperaktivitással, a gyenge olvasási képességgel és összességében lassítja a mentális fejlődést. ”
(Berthold Koletzko - a müncheni gyermekklinika professzora)

Ma már sok gyermeknek vesznek a szülők a tévé mellett videót, számítógépet, játékvezérlőket. Minél korábbi életkorban engedjük a gyermeket képernyő elé, annál gyengébben fog teljesíteni az iskolában. A passzív tévézés inaktivitásra kárhoztatja a gyereket, ezáltal szellemi képességén túl testi épségét is veszélyezteti.

 

Dr. Winterstein, a göppingeni egészségügyi intézet gyermekorvosa 1894 iskolakezdő gyermeknél vizsgálta meg a szellemi érettség mértékét. Tesztet végeztetett velük, emberalakot kellett rajzolniuk. Minél többször és minél hosszabb ideig ültek a gyermekek a képernyő előtt, annál pontatlanabbul sikerültek az alakok. Dr. Winterstein szerint „a gyors egymásutánban látott képsorozatok gátolják a szemlélődő érzékelést, és ezáltal a belső képek kialakulását is”.

 

Új- Zélandon végzett vizsgálatok is azt mutatták, hogy azok az 5-15 év közötti gyermekek, akik „megrögzött” tévénézők voltak, vagyis több, mint 3 órát ültek a képernyő előtt, jóval nagyobb arányban nem hagyták abba iskolai tanulmányaikat, mint azok, akik inkább csak kevés időt töltöttek a televízió előtt. Utóbbiak közül kerültek ki többségében azok a személyek, akik egyetemet végeztek.

 

 

Az Egyesült Államokban, Kanadában és Németországban végzett kutatások kimutatták, hogy a tévé műsorok és a számítógépes játékok a gyermekeket és fiatalokat hajlamosítják az erőszakra, és a valóságról alkotott képüket is eltorzítják. A számítógépes játékokat itt veszélyesebbnek ítélték meg, mint a tévé-műsorokat.

 

 

Ezt nem nehéz elhinni, ha meggondoljuk, hogy pl. az Egyesült Államokban egy 4 elemit elvégzett gyermek átlagosan 8000 gyilkosságot látott már életében. Azok a gyermekek, akik sokat nézik a tévét, szexuálisan koraéretté válnak, korábban kerülnek kapcsolatba az alkohollal, cigarettával és egyéb drogokkal is... 

 

 

 <<Vissza

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyermekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

MIKOR-MIT-MIÉRT?

 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

       MONDÓKÁK

1/ BABAVILÁG (0-1)

   KÖNYVAJÁNLÓ

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

   KÖNYVAJÁNLÓ
   1/ Manuális-vizuális

    2/ Beszédtanulás

    3/ Bölcsisek irodalma

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

    2-4 ÉVESEKNEK

Kicsik mesekuckója

   Játékos ismeretszerzés

 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA
 
 

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

OLVASNI TANULOK

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

    REGÉNY

      SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

Kamaszok irodalmi érdeklődése  

 
- Könyvajánló
  1. ÁLLATTÖRTÉNETEK
  2. CSALÁD-BARÁTSÁG
  3. DISZTÓPIA 
  4. FANTASY-időutazás- SCI-FI
  5. FELNŐTTÉ VÁLÁS
  6. KALANDREGÉNY
  7. LÁNYREGÉNY
  8. NAPLÓREGÉNY
  9. REJTELMES TÖRTÉNETEK
  10. SULITÖRTÉNETEK
  11. TABU
  12. TÖRTÉNELMI
  13. VARÁZSVILÁG-MÁGIA
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
VÁR A KÖNYVTÁR

  1. Olvasóterem
  2. Könyv és könyvtár
  3. Foglalkozások a könyvtárban
 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
KÖNYV ÉS FILM

2-3. évfolyam 

4-5. évfolyam    

6-8. évfolyam 

 
MESE ÉS FILM

Diafilm-mesék

Klasszikus magyar mesefilmek

VARÁZSLATOS ISKOLABUSZ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót