AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Kiskamaszoknak (9-12)    Csak kamaszoknak
MERT OLVASNI JÓ!
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 
 
KLASSZIKUSOK
Kolibri Kiadó fényképe.

Gyűjtemények

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. November
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
<<   >>
 
MÉDIAHATÁSOK
MÉDIAHATÁSOK : Az állandóan szóló tévé árt a kicsiknek

Az állandóan szóló tévé árt a kicsiknek

MTI  2012.05.26. 16:46

Árt a gyerekek agyi- és beszédfejlődésének, ha a lakásban állandóan szól a televízió, mert csökkenti a hallott és használt szavak számát – állítják amerikai kutatók az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine című szaklap egyik számában.

A tanulmány vezető szerzője, Dimitri Christakis szerint a bekapcsolt televízió mellett a gyerekek és gondviselőik is egyértelműen kevesebbet beszélnek, ami káros a kicsik fejlődésére. A vizsgálat megállapította, hogy minden egyes órában, amelyben hangosan szólt a tévé, a gyerekek 500-1000 szóval kevesebbet hallottak a környezetükben lévő felnőttektől.


Christakis, a Washington Egyetem professzora elmondta, hogy a felnőttek átlagosan 941 szót mondanak ki óránként, ám akkor, amikor hangosan szól a televízió, szinte némán téblábolnak a kisgyerek mellett. Ez késedelmet okozhat a gyerekek nyelvi fejlődésében, sőt a figyelmüket és megismerő képességeiket is hátrányosan befolyásolja – véli a gyerekorvos.

 

A tanulmányban 329, két hónap és négy év közötti kisgyerekre helyeztek digitális felvevőt két esztendőn át, méghozzá véletlenszerűen kiválasztott napokon. A magnók 12-16 órán át folyamatosan rögzítettek minden hangot a környezetből: a kicsik és a felnőttek szavait, a háttérzajokat is. A felvételeken azután megszámolták, hogy ki hány szót ejtett ki: megállapították, hogy akkor, amikor a tévé be volt kapcsolva, mindenki kevesebbet beszélt.

 

– Mivel az amerikai háztartások 30 százalékában folyamatosan szól a televízió, akár nézik, akár nem, a megállapításnak nagy jelentősége lehet a nyelvi- és talán agyi fejlődésre is – hangsúlyozta a kutató. – A tévé nem helyettesíti a gyerekfelügyeletet, sőt csökkenti a megismert szavak számát.

Christakis, a Washington Egyetem professzora elmondta, hogy a felnőttek átlagosan 941 szót mondanak ki óránként, ám akkor, amikor hangosan szól a televízió, szinte némán téblábolnak a kisgyerek mellett. Ez késedelmet okozhat a gyerekek nyelvi fejlődésében, sőt a figyelmüket és megismerő képességeiket is hátrányosan befolyásolja – véli a gyerekorvos.


 

 

 

 
TÖRTÉNETEK TÉMA SZERINT

1. Állattörténetek 

2. Tündér-varázsmesék 

3. Kalandos történetek

4. Novellisztikus irodalom

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót