AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Kiskamaszoknak (9-12)    Csak kamaszoknak
MERT OLVASNI JÓ!
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 
 
KLASSZIKUSOK
Kolibri Kiadó fényképe.

Gyűjtemények

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. November
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
<<   >>
 
MÉDIAHATÁSOK
MÉDIAHATÁSOK : Kapcsoljuk ki a tv-t a családi étkezések közben

Kapcsoljuk ki a tv-t a családi étkezések közben

orogo.hu  2012.05.26. 17:11

A  Minnesota Egyetem kutatói azt állítják, hogy a családi étkezések alatti közös tv-nézés káros hatással van a gyermekek táplálkozási szokásaira.

Dr. Dianne Neumark és munkatársai azt találták vizsgálataikban, hogy azok a gyermekek, akik a közös családi étkezéseket egybekötik a tv-nézéssel, kevesebb zöldséget és gabonafélét, illetve több cukrozott üdítőitalt, valamint sültet fogyasztanak, mint azok, akik evés közben nem nézik a programokat. Az étkezés közben tévét néző fiatalok ennek következtében sokkal egészségtelenebb és hizlalóbb ételeket esznek, mint azok, akiknek figyelmét nem kötik le a műsorok.


"A televízióban látható reklámok erőteljesen befolyásolják a felnőtteket abban, hogy milyen ételeket válasszanak, és ez természetesen a gyermekek táplálkozására is kihat. A képernyőn megjelenő élelmiszerek és helytelen táplálkozást sugalló hirdetések ugyanis észrevétlenül részei lesznek étkezési szokásainknak" - elemezte a kapott eredményeket Neumark.

A reklámok gyermekekre gyakorolt hatásával kapcsolatban egy másik korábbi kutatásból kiderült: a gyerekek többségének jobban ízlik az egyik ismert gyorsétteremlánc logójával ellátott csomagolásban tálalt étel, mintha ugyanazt kapják, de jelzés nélküli csomagolásban. Dina Borzekowski, a kutatás vezetője szerint nem az a meglepő, hogy a márkajelzés hatásos, hanem az, hogy már három-öt éves korú gyermekeket is ilyen mértékben befolyásol. Ebben minden bizonnyal nagy szerepe van a tévénézésnek, hiszen a vizsgálatból az is kiderült, hogy azok a gyerekek, akiknek az otthonában több televízió is volt, nagyobb eséllyel preferálták a logóval jelölt menüt, mint azok, akiknél a család egy készüléken osztozott.

 

További adat, hogy egy európai, elhízással foglalkozó konferencián bemutatott angol tanulmány szerint a televíziós élelmiszerreklámok mintegy 134 százalékkal növelik az elhízott gyerekek ételfogyasztását. A hatvan kilenc és tizenegy év közötti gyermeket vizsgáló felmérés igazolta, hogy a túlsúlyos gyermekek 101 százalékkal, a normál súlyúak pedig 84 százalékkal esznek többet, miután rajzfilmnézés közben láttak néhány élelmiszer- és játékreklámot.

A táplálkozástudományi szakemberek azt remélik, a gyorsételek televíziós reklámozásának szigorítása is segíteni fog a gyermekek körében terjedő elhízás megfékezésében, bár az újfajta mobiltelefonos és internetes marketing miatt a serdülők egyelőre a korábbiaknál is többet találkoznak egészségtelen gyorsételeket reklámozó hirdetésekkel.

Összefoglalásként a kutatók azt tanácsolják: törekedjünk arra, hogy a közös családi étkezések beépüljenek a mindennapjainkba, ezzel párhuzamosan pedig csökkentsük minimálisra a tv-nézés idejét.

 

 

 
TÖRTÉNETEK TÉMA SZERINT

1. Állattörténetek 

2. Tündér-varázsmesék 

3. Kalandos történetek

4. Novellisztikus irodalom

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót