OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY NAGYCSOPORTBAN
MESEREGÉNY NAGYCSOPORTBAN : Csillagfürt avagy hogyan gyógyuljunk ki a lustaságbetegségből

Csillagfürt avagy hogyan gyógyuljunk ki a lustaságbetegségből

Nagy Anikó Johanna - CsillagfürtÍrta: Nagy Anikó Johanna
Illusztrálta: Egri Mónika
Kiadó: Abrakadabra, 2013
Oldalszám: 110
 
Csillagfürt egy átlagos tíz év forma kislány, aki meglehetősen lusta és rendetlen. Szeret lustálkodni és az iskolában ábrándozni, viszont nem szereti elmosogatni maga után a bögréjét vagy rendet rakni a szobájában. Igazából bántja ám a dolog, mert nem akar ő lusta lenni, csak hát olyan nehéz erőt vennie magán! Ilyen felütés után melyik gyerek ne tudna azonosulni a főhőssel?
 
Egy nap azonban megjelenik nála egy manó, aki azt állítja, ő tudja, hogyan gyógyulhat ki a lustaságbetegségből. Létezik egy varázsvirág, aminek az illata elmulasztja! Nincs más dolga, minthogy furulyáznia kell egy dalt ennek a virágnak.
 
Csakhogy Csillagfürt se kottát olvasni nem tud, se nem játszik semmilyen hangszeren. A manó viszont ad neki egy igazi körtefából készült furulyát, és elküldi Kőfali Zanóthoz, mondván, ő majd megmutatja neki, hogyan is kell a furulyázáshoz nekilátni
 
És így kezdődik a kalandok sorozata, amelyeken keresztül Csillagfürt apró, pici lépésenként megtanul furulyázni. Pont, mint a való életben, mindig csak egy kicsi új dolgot tanul, viszont sokat gyakorol. És nem ám csak úgy a gyakorlás kedvéért, hanem mert egyre másra találkozik újabb és újabb lényekkel: manókkal, boszorkányokkal, törpékkel, állatokkal. Hol segít rajtuk a furulyaszóval, hol “csak” megvigasztalja vagy szórakoztatja őket vele.
Kalandjai során sokszor kerül nehéz helyzetbe, de mindig tanul belőle valamit.


 

Az Abrakadabra Kiadó fotója
 
"Van ​egy kislány, Csillagfürt, aki nagyon szeretne meggyógyulni a lustaságbetegségből. Leckét írni és rendet rakni nincs kedve, de egy kis kalandtól nem riad vissza. Van egy furulyatanárnő, aki úgy tanítja zenélni a gyerekeket, hogy közben beszélget, megért, figyel és mesél. Tanítványai szívrepesve várják Anikó néni óráit, pedig ő egyetlen percig sem titkolja előttük, hogy a tudáshoz sokat kell tanulni, gyakorolni, ismételni...
 
Most az ő tollából született egy mese, amely egyszerre izgalmas, fordulatos és vicces. Csillagfürt elindul, hogy gyógyulása érdekében egy dalt furulyázzon a varázsvirágnak. Az egyetlen bökkenő, hogy nem tud furulyázni, és fogalma sincs, hol keresse a virágot. Útja során manók, boszorkányok, rémisztő és szánalmas lények seregével találkozik, hol bátorsággal, talpraesettséggel, hol emberséggel, jó szívével vágja ki magát a slamasztikából, miközben egyenként tanulja és gyakorolja a furulyán a hangokat.
 
Ez a gyönyörűen megírt, okos és vidám mese észrevétlenül tanít nemcsak furulyázni, de élni is. A kalandokhoz Egri Mónika rajzai teremtenek izgalmas képi világot. Szívből ajánlom ezt a könyvet minden furulyázni tanuló gyereknek, és mindazoknak, akik egyszerűen egy jó mesére vágynak." (Berg Judit)
 

csillagfurt-belso1

 

csillagfurt-belso2

A Csillagfürt, avagy hogyan gyógyuljunk ki a lustaságbetegségből című könyv – amely egy meseregény és egy kezdőknek szóló furulyaiskola egyedülálló kombinációja – az egyéni furulyaoktatáshoz kíván segítséget adni. De jól használható az általános iskolai ének, a zeneiskolai szolfézs órákon, vagy akár az egyre szaporodó furulyaszakkörökön is. 

A kottafüzet a furulyamódszertan alapjait is magában foglalja, ezért nagy segítség lehet a nem furulyaszakos, de furulyát is tanító pedagógusok számára. A meseregény, amellett hogy érdekes, kalandos történetével leköti a figyelmet, szinte észrevétlenül megalapozza a gyermekek zenetanulás iránti elkötelezettségét, motivációját is.

Kállay Gábor szavai:

„Nagy Anikó Johanna mesés furulyaiskolája nagy hatást gyakorolt rám, végigolvasva ugyanis arra döbbentett rá, hogy tartalmazza mindazt, amit magam is tanítok a növendékeimnek, csak olyan fantáziadúsan, olyan lebilincselő stílusban megírva, hogy nincs az a gyermek, aki ne kapna kedvet a furulyázáshoz, ha arra ilyen csalafinta módon veszik rá. Neveléspszichológia hatja át minden sorát, de észrevétlenül, és úgy ösztönöz rendszeretetre, szorgalomra, céltudatosságra, hogy közben a fantáziánkat is mozgásba hozza.

Olyan emberi értékeket állít elénk példaként, mint bátorság, segítőkészség, vigasznyújtás, és mindezt úgy, hogy közben minden igényt kielégítően vezet végig a furulyajáték technikájának lépcsőfokain. Kedvet csinál a komponáláshoz is, ami megadhatja a gyerekeknek az alkotás mámorító érzését is. Csillagfürt példája kigyógyíthat minket mindennapi gyarlóságainkból: lustaságból, gyávaságból, önbizalomhiányból, és meggyőződésem, hogy a gyakorlatban segítségére lehet minden olyan furulyatanárnak, aki kisebbekkel is foglalkozik.”

csillagfurt-melleklet

csillagfurt-melleklet1

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót