OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
MESEREGÉNY NAGYCSOPORTBAN
MESEREGÉNY NAGYCSOPORTBAN : A gorilla, aki olyan akart lenni, mint az apukája

A gorilla, aki olyan akart lenni, mint az apukája

Írta: Jill Tomlinson
Illusztrálta: Anna Laura Cantone
Fordította: Demény Eszter
KiadóPozsonyi Pagony, 2014
Oldalszám: 88
 
Ez itt Pongó. Pongó gorillakölyök. Afrikában él, a hegyekben.
Olyan bátor és okos szeretne lenni, mint az apukája, hogy vezethesse a családot és megvédhesse a kistestvérét. Egyre több feladatot vesz át a papájától, és kiderül, olyan is van, amiben már ő az ügyesebb!

A kisállatok problémái a kisgyerekeké is: félnek a sötétben, mint Hupp, a bagoly, haza akarnak menni, mint Szuzi, a cica, tudni akarják, mi fog történni velük, mint Ottó, a pingvin.

Persze a cél mindig az: elfogadni azt, amilyenek, és egyúttal beilleszkedni a felnőttek társadalmába.

Felnőni vágyó kicsik kedvence lesz ez a könyv.  rajzaival, Demény Eszter fordításában.Jill Tomlinson állatos sorozata rögtön gyermekközönségéánek kedvence lett.
 

A kisállatok problémái a kisgyerekeké is: félnek a sötétben, mint Hupp, a bagoly, haza akarnak menni, mint Szuzi, a cica, tudni akarják, mi fog történni velük, mint Ottó, a pingvin.

Persze a cél mindig az: elfogadni azt, amilyenek, és egyúttal beilleszkedni a felnőttek társadalmába.

Felnőni vágyó kicsik kedvence lesz ez a könyv.  rajzaival, Demény Eszter fordításában.Jill Tomlinson állatos sorozata rögtön gyermekközönségéánek kedvence lett.

https://www.pagony.hu/resources/images/jt/yk/ja/21671_2.jpg

 

Grancsa Gergő
 
A gorilla, aki olyan akart lenni, mint az apukája újabb szuper Tomlinson-mese a 4 és 6 év közötti gyerekeknek (és önállóan olvasóknak), ami viccesen segít, hogy jobban megértsék önmagukat, a világot, ami körülveszi őket, és le tudják küzdeni kétségeiket, félelmeiket.

Pongó egy kis gorillakölyök, aki valahol Afrikában él, és az apukája történetesen a gorillacsapat vezetője. Pongó élete leginkább játékból, evésből és alvásból állt, míg egy nap Api, az apukája meg nem jegyzi, hogy lassan bizony fel fog nőni, és akkor ő lesz a csapat vezére. Pongó ezen kissé elgondolkodik, és már egyre gyakrabban alszik lent a földön apukájával és a legjobb barátjával, Zambival, ahogy a nagy gorillák teszik. A kisgorilla szeretne egyre nagyobb és erősebb lenni, hogy olyan hatalmas legyen, mint az apukája. De azért alapvetően még a játékon, evésen és a világ felfedezésén van a hangsúly az életében. Például ki kell derítenie, vajon mit csinálhat az ember, aki nem rég érkezett a közelükbe, és vékony alkata miatt Indának nevezik el.

Amikor Pongónak kistestvére születik, úgy érzi, eljött az ő ideje. Mindenhol ott van, segít, vagy segíteni próbál. Amikor a gorillacsapat továbbindul, Pongó és Zambi kapja a feladatot, hogy sereghajtóként vigyázzák gorillatársaik épségét. Apitól megkapják az instrukciókat: ha bármilyen veszélyforrás felbukkan, hangosan üvöltsenek, döngessék a mellkasukat, vagy botokkal üssék a fatörzseket. Ez ám a felnőtt gorilláknak való feladat!

Ahogy növekszik Pongó, egyre inkább teljesértékű tagjává válik a csapatnak. Főleg, miután egy vadász puskájától is megóvja a húgát némi atyai közreműködéssel. Pongó akkor válik vezérgorillává, mikor Apinak segít felmászni egy nagy sziklacsúcson. A régi vezér átadja a stafétát Pongónak, aki, miközben azzal volt elfoglalva, hogy mikor lesz már olyan, mint az apukája, szép lassan felnőtt és igazi nagy, erős és gondoskodó gorilla lett. Olyan, amilyen mindig is szeretett volna lenni.

A szöveget a már ismerős, jellegzetes Anna Laura Cantone-rajzok színesítik. A gorillák igazi nagy szőrpamacsok, az idős természetbúvár karikírozott képe segít elképzelnünk, milyennek látnak bennünket ezek a hatalmas állatok. Azonban a helyenként felbukkanó vigyori kaméleon a befutó nálam. Annak ellenére, hogy a szövegben egy helyen sem jelenik meg, valahogy szerves részét képezi Pongóék világának.

 A gorilla aki, olyan akart lenni, mint az apukája azoknak a gyerekeknek való, akik hajlamosak mindent és azonnal akarni, miközben megfeledkeznek arról, hogy nemcsak a cél a fontos, hanem az odáig vezető út is.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót