OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK
OLVASÁSI SZOKÁSOK : 6/ Minél több könyve van, annál okosabb lesz a gyerek: kutatók kimutatták, milyen sokat számít

6/ Minél több könyve van, annál okosabb lesz a gyerek: kutatók kimutatták, milyen sokat számít

Kovács Gabriella  2019.03.21. 00:52

okos-gyerek

Nemcsak minőségi módon szórakoztatják, de okosítják is a gyereket a könyvek.

A színes, izgalmas játékok, a mesefilmek kedvesek a kicsik számára, de fontos, hogy szülőként az ember ne feledkezzen meg róla, hogy könyveket is adjon a gyerek kezébe. Ezzel nemcsak egy plusz szórakozási lehetőséget biztosít, de szellemileg is sokat ad a gyereknek.

A mesekönyvek fejlesztik a fantáziát, a szókincset, a kommunikációt, közös olvasás esetén az emberi kapcsolatokra is jó hatással vannak. Ahogy azt egy felmérés is alátámasztotta, ráadásul, minél több könyve van kiskorától egy gyereknek, annál okosabb lesz.

A sok könyv okosabbá teszi a gyereket

 

gyerek-konyvek
 
A felmérést az Ausztrál Nemzeti Egyetem és a Nevadai Egyetem közösen végezte. Felmérték, mennyi könyv - meséskönyv és könyvek általában véve a háztartásban - volt a gyerek körül kisgyerek korától fogva.

Azt találták, hogy a könyvek minél magasabb száma összefüggést mutatott a későbbi tanulmányi eredménnyel. Azoknak a 16 éveseknek, akiknek gyerekkoruktól sok könyve volt, matematikai, informatikai tudása magasabb szintű volt, és olvasottsága, műveltsége is széleskörűbb azokénál, akik kevesebb könyv mellett cseperedtek.

A legtöbb könyvet tartalmazó háztartások Észtországban és Norvégiában vannak, előbbiben átlagosan 218, utóbbiban 212 könyv van. A felmért országok közül Amerika eléggé lemaradt, ahol háztartásoknént átlag 114 könyvet számoltak, de ötből egy háztartásban itt átlagosan 5 darab könyv van csupán.

A magyar gyerekek korai olvasási szokásai

A magyar, 3-17 év közötti gyerekek olvasási szokásait a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár mérte fel, Az én könyvtáram projekt keretében. A linkelt tanulmányban Tóth Máté, a szerző is rávilágít, hogy a szakértők éppen a fenti okból, a könyvekkel való korai érintkezésnek az olvasottságot és az intelligenciát befolyásoló volta miatt is fontosnak találták megvizsgálni már a 3 év feletti kisgyerekek könyvforgatási szokásait is.

Ahogy a tanulmány grafikonjai jelzik, a 3-5 év közti gyerekek szüleinek 30 százaléka egy év alatt egyetlen könyvet sem olvas fel a gyerekeiknek, ami egy elég elszomorító adat. 25 százalékuk évi legalább egyet, 20 százalékuk pedig legalább havi egy könyvet felolvas a kisgyereknek. Az olvasási szokásokat a szülők iskolai végzettsége, foglalkozása és demográfiai tényezők is befolyásolják.

Minél több könyvet a gyerek keze ügyébe!

A gyerekeket sok-sok inger, változatos játékok veszik körül, és sajnos ott a tévé és a mobil is, mint két negatív tényező. Kiiktatni nehéz lenne, és a gyerek nem is értené meg, miért nem nézhet mesefilmet, vagy miért nem veheti ugyanúgy kézbe a telefont, mint más gyerekek, akiket ismer. A könyv ezektől a szórakozási lehetőségektől merőben más élményt ad, talán balgaság is lenne összehasonlítani ezekkel, de törekedni érdemes arra, hogy a gyerek szabadidejéből minél több jusson az őt fejlesztő könyvekre, és minél kevesebb az értelmetlennek nevezhető elfoglaltságokra.

Tekintettel arra, hogy milyen erősen befolyásolja a gyerek könyvekhez való későbbi viszonyulását, intelligenciáját, tanulmányi eredményeit és általános műveltségét, a szülők fontos feladata minél több könyvet elérhetővé tenni a gyerek számára. Korukhoz illő, kedvükre való könyvekkel már kisgyerek korban megszerettethetőek a könyvek, a közös olvasás pedig érzelmileg is sokat ad a kicsiknek.

Születésnapra, karácsonyra értékes ajándék lehet a könyv, akár egy apróbb játék mellett, hogy a gyermeki öröm mégsem szenvedjen csorbát. Minél több könyv sorakozik a polcon, annál jobb. Igaz, hogy ezek némelyikének igen borsos az ára, de ez ne legyen akadály: érdemes figyelni a könyvesboltok akcióit, emellett másodkézből is lehet jó állapotban lévő könyveket beszerezni. Ha a gyerek már elég nagy hozzá, hogy vigyázni tudjon rájuk, érdemes egy könyvtárba is beíratni.

Forrás: femina.hu

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót