OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
ÓVODA-ISKOLA ÁTMENET
ÓVODA-ISKOLA ÁTMENET : 9. Játsszunk iskolásat!

9. Játsszunk iskolásat!

A kisgyerekek, főleg azok, akik még nem járnak iskolába, imádnak iskolásat játszani. Iskolásnak lenni szörnyen felnőttesnek tűnik ötéves szemszögből, a tapasztalt iskolások pedig bevezethetik az iskola rejtelmeibe a kistestvéreket - legalább legyen valami haszna az iskolának, ha más nem, hát vágjunk föl vele!
 
Olvassátok el az Iskolások kézikönyvét, amiből mindent megtudtok a suliról előre!
 
Mi is játszunk sokat iskolásat, elmesélem, hogyan. Aki tudja, csinálja utánam, garantált a siker!

 

Négy gyerekkel játszottunk, plusz egy felnőtt, a tanító néni, az voltam én. Az iskolás játék legfontosabb része, hogy mindenki bepakolja a táskáját. Egy iskolás táskája sokkal, de sokkal komolyabb dolog, mint egy ovisé, mert van benne:
 
füzet
ceruza
radír
mobiltelefon
uzsonna
pénz
de azért legalább egy plüssállat is.

Ha mindenki megérkezett a táskájával az iskolába, akkor átverhetjük a gyerekeket holmi modern ülésrenddel, de ha valóban fel akarjuk készíteni őket a Nagy Magyar (Nemzeti?) Iskolarendszerre, akkor ültessük őket szépen kettesével egymás mögé, mi meg előre, amúgy frontálisan, ÉS:

Vegyétek elő a füzetet meg a ceruzát!,

lábad könnybe az ember szeme, hogy milyen rendesen és szorgosan készítik elő a leendő és lelkes elsősök a játékbeli taneszközöket. (Azért volt egy lázadó, aki vigyorogva közölte, hogy nála nincs se füzet, se ceruza. Mentségére legyen mondva, hároméves.)

1. óra: Matek

A gyerekek tudnak számolni, de nem ismerik azt a szót, hogy matematika. Szóval ez nagyon MENŐ akkor. Matek címszó alatt rajzoltunk üres kis kockákat, amikbe számokat helyettesítő pöttyökkel összeadást írtunk, meg almát, bele sok-sok kukaccal - kétszer annyival, mint ahány évesek (tíz), meg feleannyival (három).

Szünet

Szünetben elővettük az uzsonnát és elfogyasztottuk! Ropi volt az. Sokkal komolyabb dolog uzsonnára ropizni, mint csakúgy, bele a világba.

2. óra: Írás

Rajzoltunk vonalak közé bogyókból kukacot, u-alakokból bögréket és háztetőket cseréppel. Csend, rend és fegyelem uralkodott! Én tanító nénisen az újságomba mélyedtem, és csak időnként pillantottam fel, hogy mindenki megbirkózik-e a feladattal. Megbirkóztak.

Szünet

Ki lehetett menni az udvarra, ezt a szerepet az erkélyünk játszotta. Ez a gyerekek szerint nagyon unalmas volt - majd megváltozik a véleményük, hiszen mind tudjuk, az igazán fontos dolgok az udvaron történnek. De legalábbis szünetben.

3. óra: Ének

Mindenki kapott egy kis hangszert, a látszatdemokrácia jegyében választhattak, hogy mit. Volt szájharmonika, gitár, rumbatök, xilofon. Ezután nagy zenebonát csaptunk, először én voltam a karmester, és a kezemmel jeleztem, hogy ki mikor legyen halkabb, hangosabb vagy néma. Utána mindenki lehetett kétszer hangmester. Ráéreztek a hatalom ízére!

4. óra: Mindennapi testnevelés

Mivel túl kicsi a tornaterem a lakásunkban, ezért osztott csoportos oktatás folyt. Az osztály egyik fele a kádban merült, a másik fele a trambulinon ugrált. Egy fő felmentést kért és olvasott.

Mindenki nagyon élvezte az iskolásat! Próbáljátok ki ti is!

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót