OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MESEREGÉNY KISKAMASZOKNAK (9-12)
MESEREGÉNY KISKAMASZOKNAK (9-12) : Illaberek

Illaberek

  2017.10.03. 18:23

Írta: Mafi Tahereh
Fordította: Heinisch Mónika
Kiadó: Cicerő Könyvstúdió, 2017
Oldalszám: 336

A tizenkét éves Dámamezey Alíz Alexandrának csupán három dolog számít: Anya, aki folyton ostorozza; a mágia és a szín, amelyek messziről kerülik; és Apa, aki mindig is szerette. Apa egy szál vonalzóval a kezében tűnik el Fenyérhátról, és három évvel később Alíz még mindig nem adja fel a reményt, hogy egyszer megtalálja. Apát ugyanis még a kalandoknál is jobban szereti, és hajlandó elindulni élete legnagyobb utazására, hogy a nyomára bukkanjon.

Kedvenc gyerekkori olvasmányai, például a Titkos kert és a Narnia Krónikáiihlették a népszerű Tahereh Mafit eme új világ megalkotására, ahol a szín fizetőeszköznek számít, a kaland elkerülhetetlen, a barátságra pedig a legváratlanabb helyeken talál rá az ember.

A nagy sikerű Ne érints trilógia szerzője ezúttal a képzelet határain segít átlendülni az olvasóknak ebben a lebilincselő, modern kori tündérmesében.

 

A történet szerint Fenyérháton a szín a legnagyobb érték, de Dámamezey Alíz Alexandra mégis pigmentáció nélkül születik, ezért kirekesztettnek érzi magát és titkolja a csodás képességét is, így egy magába zárkózó, mérges karakternek tűnhet az elején. A kirekesztettség érzését fokozza, hogy az egyetlen személy, Apa, akit nagyon szeretett eltűnt, az Anyjával és testvéreivel pedig nincs jó kapcsolata, sőt a Tálentumon sem arat kimagasló sikert. Ekkor tűnik fel Zsombérki Olivér, aki a segítségét kéri és felajánlja számára azt, amire a legjobban vágyik. Innen indul a két gyermek kalandja Illaberekben, a mágikus világban. 
 
Tahereh Mafi egy igazi varázsló, a szavak varázslója. A gyönyörűen megírt színek és tájak már rögtön az olvasás elején magukkal ragadtak és onnantól nem volt kiút Illaberek száz eldugott falujából. A faluk mind-mind eltérőek voltak varázslat és leírás szempontjából is, csak győzze az olvasó kapkodni a fejét, hogy éppen milyen mágiával, vagy furcsa lakókkal találja szembe magát oldalról oldalra.

Alíz valósággal felrobbantotta a képzeletemet, annak ellenére, hogy nem rendelkezett színekkel és a regény elején egy kicsi mérges lánykának tűnt, mégis a regény legszínesebb egyénisége rajzolódott ki előttem. Egy pompás hősnőt kaptunk, aki sötét kalandokat él meg. Alíz a legszívósabb, legbátrabb és egyben legfurcsább 12 éves, akivel eddig olvasmányban találkoztam. Néha azt éreztem, hogy picit gyermeteg a karakter, de erre jött rögtön valami olyan váratlan fordulat, ami minderre rácáfolt és tovább tudta lendíteni a történetet és a karaktert is fejlődőképessé varázsolta.

 
Zsombérki Olivérrel kapcsolatban úgy éreztem, hogy Alízt karakterét hivatott a regény folyamán jobbá tenni és felemelni. Annak ellenére, hogy egy érdekes karakter mégis azt éreztem, hogy Alíz mellett néha háttérbe szorult. Eleinte nem is igazán tudtam emiatt megkedvelni, de a regény közepénél jött az az érzés, hogy ők ketten remek csapatot alkotnak és jól kiegészítik egymást. 
 
Olivér és Alíz között remekül működtek a párbeszédek is, melyet egy nagyon egyedi narráció szakított meg időnként. Teljesen működőképes volt a narráció és a párbeszédek váltakozása, a regény célközönsége, azaz a fiatal korosztály számára így követhetővé és egyúttal magyarázóvá is tette a regényt, szerettem ezt a történetvezetést. 
 
A magyar fordításban nagyon eredetire sikerültek a nevek, ezt külön szerettem, annyira élettel telivé varázsolták a szereplőket és a leírásokat is. Ilyenkor érzem azt, hogy mennyire ízes és kifejező a magyar nyelv.
 
Forrás: Könyvlelő

 

 

 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót