OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
MESEREGÉNY - ÁLLATHŐSÖK
MESEREGÉNY - ÁLLATHŐSÖK : A cica, aki haza akart menni

A cica, aki haza akart menni

  2013.07.30. 11:34

5-9 éveseknek
Írta: Jill Tomlinson
Illusztrálta: Anna Laura Cantone
KiadóPozsonyi Pagony, 2013
Oldalszám: 84
 
Szuzi csíkos kiscica, aki Franciaországban lakik. Szereti kergetni a pillangókat, és szereti, ha visszafelé simogatják. Szuzi egyetlen dolgot nem szeret: eltévedni...
De egyszer elalszik egy légballon kosarában, és átrepül a Csatorna felett...
 
Hogy tud egy kismacska hazajutni a gazdáihoz a tengeren át? Szuzi mindent megpróbál: gumicsónakra és szörfdeszkára száll, úszik és hajózik, míg végre hazatalál.
 
Jill Tomlinson meséjében Szuzi, a kismacska legyőzi a nagy vizet és megmutatja, hogy egy macska is ragaszkodhat a gazdájához.

 

Bánáti Anna
 
 
A történet főhőse Szuzi, a csíkos kiscica. Franciaországban lakott egy kis tengerparti halászfaluban négy gazdájával, Pierre-rel, Henrivel, Paullal és Gabival. Szuzi a négyéves Gabival szeretett játszani a legjobban, ugyanis imádta, ha visszafele simogatják őt: ebben pedig a kisfiú remek volt, mert még túl kicsi volt ahhoz, hogy tudja, hogy hogyan illik simogatni a macskákat. A másik három fiúval is jól kijött: a testvérek kaparófát készítettek neki, csiklandozták, játszottak és kergetőztek vele. Abból is előnye származott, hogy a fiúk apja halász volt, ugyanis így annyit ehetett a kisebb, eladásra nem alkalmas halakból, amennyit csak akart.
 

A bonyodalmak akkor kezdődtek, amikor Szuzi véletlenül elaludt egy kosárban, amiről kiderült, hogy egy hőlégballonhoz tartozik. Balszerencséjére így Angliában kötött ki, ahonnan a kiscica sokáig képtelen volt visszatérni otthonába, hiszen a tenger leküzdhetetlen akadálynak tűnt. Szuzi ideiglenesen beköltözött Bertie nénihez és Bibihez, a papagájhoz, ám minden nap rejtélyes módon eltűnt. Bertie néni nem is sejtette, hogy új kedvence napközben fáradhatatlanul próbálkozik azzal, hogy hazajuthasson Franciaországba, csak azon csodálkozott, hogy miért tér vissza Szuzi mindig csuromvizesen vagy koszosan estére.

szuziA fejezetek ugyanolyan séma szerint épülnek fel: Bertie néni minden reggel elindult valamerre háromkerekű triciklijén. Hol a boltba ment, hol a tengerpartra, vasárnap pedig a templomba. Szuzi pedig minden reggel beleugrott a tricikli kosarába, majd az érkezés után nekiiramodott a tenger felé. Első ízben például egy kisfiú gumicsónakjában kísérelte meg a Csatornán való átkelést, de sajnos a csónakot kilyukasztotta a karmával, így terve nem valósult meg. A különböző részek egyre vadabb és hihetetlenebb ötleteken alapulnak, így Szuzinak az az elképzelése, hogy szörfdeszkán jusson haza, eltörpül amellett, amikor hirtelen ötlettől vezérelve egyszer csak egy süllyedő tengeralattjáró tetején találja magát. Az egyes szituációkban tehát Szuzinak egyre találékonyabbnak kell lennie, hogy megmeneküljön a balszerencsés hazajutási kísérletekből, ám a sikertelen próbálkozások végül kifizetődnek: Szuzi például megtanul úszni, ami a történet kimenetele szempontjából nagyon hasznosnak bizonyul majd.

bertieAmellett, hogy minden fejezet ugyanúgy kezdődik, a végük is megegyezik, és ezek az apró ismétlődések kifejezetten élvezetessé teszik az olvasást. Minden fejezet végén Bertie néni más és más vacsorát készít ki Szuzinak (csirkét vagy nyúlpástétomot, de sajnos sohasem halat), majd miután Szuzi udvariasan megköszöni őket, Bertie néni megjegyzi, hogy milyen viccesen nyávog. Az elbeszélő mindig ugyanazzal a mondattal zárja a történetet:

„De azért hiányzott neki Gabi, hogy visszafelé simogassa.”

Így folyton emlékeztetve vagyunk, hogy bár Bertie néni nagyon jól bánik Szuzival, és a macska is egész jól érzi magát és sokat dorombol Angliában, attól még nem fogja feladni, hogy hazatérjen a négy fiúhoz, hiszen Gabi simogatása utánozhatatlan és pótolhatatlan. Szintén kiemeli Szuzi francia voltát az is, hogy franciául nyávog („merci” és „chez moi”), ami miatt a kiscica különösen szórakoztatóvá válik a környékbeli gyerekek, Bertie néni és Bibi, a papagáj számára.

A könyvet Hupp bagoly történetéhez hasonlóan Anna Laure Cantone buborékba zárt rajzai díszítik. A figurákra behunyt szem és óriási orr jellemző, ami rendkívül mulatságossá teszi például Bertie nénit. A karikatúrára hasonlító, firkaszerű illusztrációk nagyban hozzájárulnak a mese hangulatának kialakításához.

Szuzi úgy hódítotja meg az olvasót, ahogy a macskák szoktak: kitartóan és örökre. Jill Tomlinson nagyon jó ritmusú mesét írt, olyat, ami nem csak egy cicáról szól, de magának a mesének is macskajelleme van. Már ha lehet egy mesének jelleme… Anna Laura Cantone rajzai pedig még különlegesebbé teszik a könyvet.

Állatszeretők és vicces történeteket kedvelők olvassátok szeretettel ezt a könyvet is!

 
 
 
 
 
 
 
cicahazaakarmenni03Szuziról fontos tudni, hogy származását tekintve francia és egy halász házában él a tengerparton. Mint a macskák általában, szeret csavarogni, ám nagy pácba kerül, amikor elalszik egy légballon kosarában és átrepül a Csatorna felett. Szuzi hiába talál gazdára Angliában is, ő visszavágyik a halász házába és meg is próbál mindent, hogy hazajusson. A csíkos cica gumicsónakra és szörfdeszkára száll, úszik és hajózik, mert arra vágyik, arra van szüksége, ami az otthont jelenti.

"Szuzi csíkos kiscica. Franciaországban lakik. Szereti kergetni a pillangókat, és szereti, ha visszafelé simogatják. Szuzi egyetlen dolgot nem szeret: eltévedni…"

Szuzi úgy hódítotja meg az olvasót, ahogy a macskák szoktak: kitartóan és örökre. Jill Tomlinson nagyon jó ritmusú mesét írt, olyat, ami nem csak egy cicáról szól, de magának a mesének is macskajelleme van. Már ha lehet egy mesének jelleme… Anna Laura Cantone rajzai   pedig még különlegesebbé teszik a könyvet.  

Tartalma

Furcsa kosár
A part mentén
Csak a játék kedvéért!
Kutyaúszás macskamódra
Csurom vizesen
Kis híján víz alatt
Hazafelé autóval?
Végre otthon

SOROZATOK AZ ELSŐ HAT ÉVBEN SOROZATOK 6-10 ÉVESEKNEK

 

 

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót