OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK : Dóka Péter

Dóka Péter

  2015.03.04. 01:11

Dóka Péter 1974-ben született Budapesten.

2001-ben magyar szakos egyetemi, 2004-ben német szakos főiskolai diplomát szerzett az ELTE-n. 1998 és 2002 között a Népszabadság egyik filmkritikusa volt.

Novellákat egyetemista kora óta ír, ezek a Mozgó Világ, a Magyar Napló, a Kortárs és a Palócföld című irodalmi lapokban jelentek meg. Egyetemista évei alatt filmezett: egyik írója és rendezője volt A bátyám, Igor című videó filmnek, amely 1997-ben az OFF fesztivál fődíját nyerte. Az Isten a Szigeten című dokumentumfilm társrendezőjeként 1998-ban a Faludy Akadémia fődíját kapta. Jelenleg a Móra Könyvkiadó szerkesztőjeként dolgozik.

INTERJÚK
 
A weblapon olvasható gyerekkönyvek

 

Mese
 
 

Szupermalac és Űrpatkány sorozat

1. Hősök leszünk!

2. A három űrbetyár

 
 
 
 
 

Ifjúsági regény

Az ellopott zsiráf

A kék hajú lány A kék hajú lány

A kék hajú lány c. meseregénye kétségkívül az egyik legizgalmasabb és legkülönlegesebb színfoltja a 2013 ünnepi könyvhétre  megjelent gyermekkönyveknek. Nemcsak az emberi kapcsolatok kiüresedésének és a családok kríziseinek tabuiról beszél egy kisfiú szemszögéből, hanem olyan aktuális, a kortárs magyar gyermekirodalom által eddig többnyire elhallgatott vagy elegánsan kikerült témáknak ad helyet, mint a gyógyíthatatlan gyerekek betegsége, félelmeik, a jobbára felnőtteknek tulajdonított magatartási, evési, személyiségzavarokkal küzdő gyerekek viselkedésének okai, vagy hogy mi mindennel szembesül(het) egy kisgyerek a kórházban.

Viharlovag 1. - Fekete eső

 

 

Viharlovag 1. - Fekete eső


 

 

 

„A maga módján mindenki legyőzi a világot"

Beszélgetés Dóka Péterrel

Az ellopott zsiráf, A kék hajú lány, a Lila királylány, a Viharlovag. Négy egészen különböző világú regény ugyanattól a szerzőtől. Szekeres Niki Dóka Péter íróval beszélgetett, aki, ha éppen nem ír, a Móra Könyvkiadó szerkesztőjeként dolgozik.

Miért és mikor kezdtél el történeteket írni?

Gyerekkoromban kezdtem el, de hogy miért, arról fogalmam sincs. Talán mert nem tudtam elaludni. Emlékszem, hogy másodikos vagyok, este van, mosom a fogam, és azon töröm a fejem, hogy merre kanyarítsam azt a történetet, amelynek az epizódjait mindig lefekvés után találtam ki, amíg el nem aludtam. Ebben egy űrhajó kapitánya voltam, a többiek Ezredesnek hívtak, és különböző nőket mentettem meg nagyon veszélyes helyzetekből, minden este másikat. De nem csak álmodozni szerettem; alsós koromtól kezdve rendszeresen kitaláltam furcsa sztorikat, amiket aztán elhitettem az osztálytársaimmal – erre nem vagyok nagyon büszke. Például elterjesztettem, hogy a Nap állásából meg tudom mondani, mennyi az idő, valójában volt egy órám, amit titokban mindig megnéztem. Nagyon vágytam rá, hogy legyen valami szuperképességem

Írtál már kék hajú lányról meg lila királylányról, sőt, egy ellopott zsiráfról is, kik ők, és mi történik velük a könyveidben?

Azt hiszem, minden főhősömmel ugyanaz történik. Nem érzik jól magukat, csapdában vergődnek, és keresik a menekülés lehetőségét. Többnyire a történet végére meg is találják. A kék hajú lány fél a haláltól és kapaszkodni akar valakibe, a lila királylány viszont már megbánta, hogy túlzottan kapaszkodott valakibe, és olyan kapcsolatban akar élni, amely több szabadságot enged neki – ez most nem úgy hangzik, mintha egy gyerekeknek szóló könyvről beszélnék, ennek az az oka, hogy a Lila királylány című kötetem meséi – azt hiszem – valójában felnőtt mesék.

Az ellopott zsiráf viszont igazi gyerekregény, amelyben a közös nyomozás összekovácsol egy gyerekcsapatot: barátságok szövődnek, még egy szerelem is, és közben jó hangulatban telik a nyári szünet. Iskolásként egész tanévben a vakációt vártam, és még rágondolni is dermesztő volt, hogy esetleg nem olyan kalandosan telik majd el, ahogy szeretném.

Legújabb regényedben egy lovagról olvashatunk, miért különleges az ő története? 

Nemcsak lovagtörténet ez a könyv, hanem családtörténet is: egy gyerekét egyedül nevelő anyuka, aki mellesleg királylány, éppen egy új kapcsolat küszöbén áll, s ezt vasgyúró fiacskája nem nézi jó szemmel. Persze miután az apukajelölttel – a sármos Igazi Lancelottal – közösen legyőzik a világvégét, némileg összecsiszolódnak. Szóval nem különleges ez a kis lovag, hanem nagyon is olyan, mint bármelyik gyerek. A maga módján mindenki legyőzi a világvégét, legkésőbb hatodikos korában, vagy legalábbis elképzeli.

Hogyan szoktál írni, és mit csinálsz, ha éppen nem írsz?

Nincs nagy trükkje. Ha van időm, és nem vagyok nagyon fáradt, akkor írok valamit. A Viharlovagon sajnos nem tudtam folyamatosan dolgozni, szakaszokban készült el. Ha éppen nem írok, akkor zenélek: mindig érdekelt a dobolás, karácsonyra kaptam egy cajon dobot*, azt püfölöm éjjel-nappal. Meg persze sokat olvasok; szeretnék írni egy drámát is, és dolgozom egy felnőtteknek szóló, kissé misztikus kisregényen is. Vagyis ha éppen nem írok, akkor is írok.

Mi akartál lenni kiskorodban, és milyen hivatást választanál most, ha nem író lennél? 

Csillagász szerettem volna lenni, de egyszer nagyon megfájdult a fejem, amikor a végtelenről gondolkodtam, és azóta már nem akarok csillagász lenni. Ha most választhatnék, akkor rockzenész lennék vagy villanyszerelő, esetleg felváltva. Meg szívesen kipróbálnám az autóversenyzést.

 

* Cajon dob: (ejtsd káhón dob) afroperui eredetű, fából készült ütőhangszer, amely leginkább egy nagy dobozra hasonlít.
Forrás: Mikkamakka
- 2017/2

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót