OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK : Ecsédi Orsolya

Ecsédi Orsolya

  2020.04.07. 14:17

Ecsédi Orsolya Budapesten él. Az első negyven évében olvasott, aztán írásra váltott. Ifjúsági regényei a Könyvmolyképző kiadónál jelentek meg, 2017-ben a Cirrus a Tűzfalon, 2018-ban a Banyavész, 2019-ben a Nyanyacraft.
 
Verseket is ír, gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt, amelyek antológiákban (pl. Dzsungeldzsem, Macskamuzsika) és folyóiratokban (pl. Élet és irodalom, Bárka) jelentek meg. Lakásétterem című novellája a 2018-as Álljon meg egy novellára! pályázaton első helyezést ért el.
 
A weblapon olvasható gyerekkönyvek

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A mesék újra gyermekké tesznek

Neked milyen emlékezetes olvasmányod van elsős-másodikos korodból?

Hagyományos mesékből akkor még keveset olvastam, egyből az ifjúsági irodalomra vetettem magam, amint megtanultam olvasni. Elsős koromban Winnetou volt a favorit, nagyon-nagyon sokszor olvastam újra. Szerettem a verseket is, Weöres Sándort, Tamkó Sirató Károlyt főleg, és az olvasókönyveim nagy részét szerintem még most is el tudnám mondani fejből, annyiszor olvastam át órák alatt. Gyerekkönyvek közül nagy kedvencem volt A kétbalkezes varázsló (akkor jelent meg!:)), Locspocs, a kis tengeri szörny, és A dzsungel könyve, amiben nem csak a történetek, hanem a versek is nagyon bevésődtek.

De másodikban, mivel akkor még nem léteztek a mostani életkori besorolások, olvastam már felnőtt történelmi regényeket is, jó sok gyilkossággal és intrikával, és azokat is imádtam. Lázár Ervin, Csukás István, Bálint Ágnes érdekes módon később váltak igazán kedvencemmé, tizenévesen, amikor könyv formájában is bepótoltam a korábban kimaradt meséket, amiket addig a tévében láttam.

Mit jelent neked a mesék, gyerekversek világa?

Otthonos környezetet. Nemcsak íróként, olvasóként is azokat a könyveket szeretem legjobban, amik nem teljesen realisták, hanem van bennük mesés-mágikus szál, vagy a valóság kiforgatásán alapulnak. A gyerekversekkel ugyanez a helyzet, többen mondták már, hogy még a felnőtteknek írt verseim is sokszor gyerekversre emlékeztetnek, csak éppen nem gyerek-kompatibilis témákkal.

Számodra miért izgalmas gyerekeknek írni?

Mert sokkal rugalmasabban gondolkodnak, mint a felnőttek. Ők simán el tudnak képzelni bármit, amit van bátorsága az embernek leírni. Teljesen mások a szempontjaik is, amikor eldöntik, hogy egy írás tetszik nekik vagy sem, és nagyon érdekes felnőttként megpróbálni eltalálni ezeket. Mert sokszor egészen apróságokon múlik, nem olyasmin, amit könnyű beazonosítani.

Forrás: Aranymosás Magazin

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót