OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK
KORTÁRS MAGYAR GYEREKKÖNYV ÍRÓK : Balázsy Panna

Balázsy Panna

  2020.04.15. 11:09

Balázsy Panna vendégként a Reggeli április 23-i adásában.
Író, tévés újságíró. Érettségi bizonyítványát és egyetemi diplomáját az Amerikai Egyesült Államokban szerezte, utóbbit a George Mason Egyetemen spanyol–nemzetközi kapcsolatok szakon.

Gyermekkorában szerepelt az Iskolatévé több kisjátékfilmjében, majd szinkronszínészként tevékenykedett. 1984 és 1993 között éaz Amerikai Egyesült Államokban élt és tanult. Hazatérését követően két és fél vig az eredeti szakmájában dolgozott a Nemzetközi Migrációs Szervezetnél. Később a médiában dolgozott, többek között a Danubius és a Juventus Rádiónál, az MTV Repeta című műsorában. Társ-producere volt az HBO saját gyártású Romazsaruk c. dokumentumfilmjének. 2013 óta az év PR ügynökségének választott Uniomedia munkatársa. Rendszeresen publikál, fordít, életeleme a változatosság.

A weblapon olvasható gyerekkönyvek

 

Szandra és a 3b sorozat

Balázsy Panna Szandra sorozatának fontos témája a társadalmi felelősségvállalás. Felelősséget vállalni a környezetünkért és a körülöttünk élőkért. Mindez egy harmadikos kislány szemén keresztül, aki szeretne nyerni az iskolai környezetvédelmi versenyen, a szüleivel jól érzi magát, ha kell, segít a barátnőjének, akinek válnak a szülei. A sarkon lakó hajléktalan bácsinak almát ad titokban és amikor az iskolában titokban meg kell szerelni a vécét, őt hívja, mert vízszerelő.

A végén az iskolai ünnepségen pedig őt is megünneplik, ahogy az osztály is nyer a versenyen, és még a portás néniről is kiderül, hogy igaziból jó fej. Amilyen vidám és helyes a borítója, olyan az egész könyv: kedves, aranyos, könnyed olvasmány kisiskolásoknak.

(1) Csuromvíz

(2) Csupaszív

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Balázsy Panna - Szandra és a 3.b - Csúcsszuper
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2015-ben jelent meg Balázsy Panna gyerekkönyve, a Csuromvíz. Szandra és a 3. b története annak a korosztálynak szól, amely már épp megtanult olvasni, és nekik való, érdekes sztorikra vágynak. Pannának ez az első könyve, de emellett még rengeteg dolgot csinál, amelyek közül talán a legérdekesebb a Globalista konyha.

Miért írtál könyvet, és miért ezt a korosztályt céloztad meg?

Abban a kiváltságos helyzetben voltam, hogy nem én találtam ki, hanem a kiadó keresett meg. Egy buliban beszélgettünk, és szó esett a gyerekeimről is, majd másnap felhívott, hogy épp ezekből a történetekből van hiány, az alsó tagozatos gyerekeknek szóló könyvekből. Mert sok gyerek már 7 évesen is olvasna, és érdekli a könyv. Nagy falatnak tűnt, mert azért egy egész könyvet megírni nem kis dolog, és kedvem persze lett volna, de nem tudtam, hogy képes vagyok-e erre, mert ez is egy szakma. Eltelt sok idő, aztán leültem otthon, amikor nem volt a lakásban senki, mert én csak úgy tudok bármit írni, ha nem akaszt meg semmi. Elküldtem nekik, azt mondták jó, folytassam. Én úgy írok, hogy ha megvan a fejemben a történet, akkor utána már könnyen és gyorsan megy. Egy jó ideig csak részletek voltak meg, a fő váza a történetnek még hiányzott. Aztán amikor kialakult, két hét alatt megírtam az egészet.

Beleolvasva elég realistának tűnik – nem valamiféle idealizált családot, illetve gyerekkort mutatsz be. Miért?

Nyilván benne van az én kilencéves életem, a gyerekeim, a saját családi életünkből is merítettem, és persze sok dolog a fantázia szüleménye. Az, hogy például beletettem a válást, az személyes tapasztalat, mert nekem is elváltak a szüleim. De megpróbáltam azért jobbára kívülről szemlélni.

"Nem akartam se Barbie-történetet, se habos-babos rózsaszín könyvet írni. Azt szerettem volna, ha szembesülnek a gyerekek azokkal a dolgokkal, amelyekkel mindannyian.

Például hajléktalanokat az is lát, aki abszolút burokban van, és sofőr visz az iskolába. A válás rengeteg gyereket érint. A környezetvédelmet pedig azért tettem bele, mert arról mindig becsomagolva beszélgetünk, azt szerettem volna, hogy vegyék a sorsukat a saját kezükbe, és csináljanak valamit, aminek eredménye van.

A saját gyerekeiddel elolvastattad?

Hogyne, amikor készült, akkor fel kellett olvasni fejezeteket, és hangosan hahotáztak. A kicsi várta jobban, ahogy az első kész példányt hazavittem, nekiült, és elolvasta. Pedig ő még csak másodikos, és néha még jobban szereti, ha mi olvasunk neki. És ő lett a kis marketingesem, mert az iskolában mindenkit elhívott a könyvbemutatóra meg a könyvesboltba.

Lesz folytatása?

Nem ez volt az elsődleges cél, de a kiadóval úgy állapodtunk meg, hogy legyen, a címében is benne rejlik, olyannyira, hogy le is kell adnom nemsokára a második történetet, úgyhogy még pár hónap, és az is megjelenik. Van még bennem egy másik, nem Szentesi Szandra-történet. Van egy Maurice című mese, amit minden este fejből meséltem annak idején a gyerekeknek, egy dél-franciaországi kisvárosban játszódó, felettébb elrugaszkodott fantáziájú krimi. Ezt még szeretném megírni.

Krimi, gyerekeknek?

Igen, néha még én is izgultam, súlyos titkok vannak benne. Kicsit aggódom is, hogy lehet-e a végén olyan megoldást adni, amely méltó a történet közben kialakult feszültséghez...

Forrás: szeretlekmagyarorszag.hu

Szandra és a csajok sorozat

Balázsy Panna - Szandra és a csajok 1. - Csini ?!(1) Csini?!

Balázsy Panna - Szandra és a csajok 2. - Cserediák(2) Cserediák

Balázsy Panna - Szandra és a csajok 3. - Csendháborítás
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Balázsy Panna sem sejtette, amikor 2015 áprilisában megjelent a Szandra és a 3.b-sorozat első része, a Csuromvíz, hogy mire a második rész ősszel megjelenik, addigra az elsőt már után is kell nyomni. Mint ahogyan azt sem, hogy a kötetekhez kapcsolódóan tanulmányi versenyeket szerveznek, ahol alsós osztályok, fiú és lányok vegyesen, nagyokat nevetve vetélkednek, hogy kiderüljön: ki tud többet Szandráról.

 
Balázsy Panna regényei nem csak a kisiskolásoknál találtak be, de szerencsére egyre több pedagógus fedezte fel, hogy milyen remekül lehet az osztállyal közösen feldolgozni Szandráék kalandjait.
 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót