OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
ANDERSEN-DÍJAS ÍRÓK
ANDERSEN-DÍJAS ÍRÓK : O’Dell: Kék delfinek szigete

O’Dell: Kék delfinek szigete

  2012.06.21. 17:24

FőképFordította: Csatári Ferenc
Kiadó: Animus, 2004
Oldalszám: 143

Maroknyi indián törzs él a kis Csendes-óceáni szigeten. A halászó, gyűjtögető közösség váratlanul fenyegető helyzetbe kerül, el kell hagyniuk őseik földjét. Egyvalaki, egy serdülő lány a szigeten marad.

Egyes egyedül küzd a létfenntartásért, az életben maradásért olyan veszélyek közepette, melyek kihívást jelentenének egy erős férfi számára is.

Hogyan éli meg e legsúlyosabb megpróbáltatást, az évekig tartó magányt? Érte jön-e a várva várt hajó?

 

Galógóczi Tamás

Won-a-pa-lei törzsével az Angyalok Városától délnyugatra fekvő szigetcsoport legtávolabbi tagján lakik. A sziget méretéből adódóan kevesen vannak, és főként gyűjtögetésből, halászatból, vadászatból tartják fenn magukat. Ismerik tágabb a környezetüket, a környező szigetek indián törzseit, és találkoztak már fehér emberrel is.

Egy orosz-aleut prémvadászhajó megjelenése, vidravadászata, majd a zsákmány elosztása feletti csetepaté után alig maradt harcképes férfi a faluban, így az idősek a kontinensen élő másfajta fehérek segítségét kérik. Az amerikaiak (mert róluk van szó), nem is haboznak, egy hajót küldtek a védtelenné vált indiánokért. Annak rendje és módja szerint mindenki útnak is indult az új élet felé, kivéve egy kisfiút, aki elbóklászott és így lekéste az indulást, valamint nővérét, aki leugrott a hajóról és visszaúszott hozzá. Ez 1835-ben történt.

 
Eddig terjed tudásunk az eseményekről, valamint még egy dátumot ismerünk: 1853-ban megtalálják és megmentik a lányt. A közben eltelt idővel a szerző próbál meg elszámolni, leginkább a saját képzeletére támaszkodva. A nőt egyébként, akinek története Scott O’Dell keze nyomán életre kel, a történetírás a „Szent Miklós sziget magányos asszonya”-ként ismeri.

Won-a-pa-lei visszaemlékezése nem kimondottan európai szemlélettel megírt napló, hanem egy olyan elbeszélés, amelyben a mesélő csak a számára fontos eseményekkel foglalkozik (vannak évek, melyek szóba sem kerülnek), az elvégzendő feladatokkal (élelemszerzés, menedék építése, eszközök készítése), és nem igazán szentel nagy teret a jövő és a múlt boncolgatásának.

A könyv legfőbb erénye ez az egyszerűség, és egy hihetően megidézett indián törzs élelemszerzési gyakorlatának, eszközkészítési módszereinek taglalása. S nem utolsó sorban az a bizonyos, elmúlásra hajazó hangulat, amit a népéből egyedül megmaradt kislány elbeszélése áraszt (bár ennek ő természetesen nincs tudatában, végig abban reménykedik, hogy hamarosan érte jönnek, és újra együtt lehet a többiekkel).
 
Forrás: ekultura.hu

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót