OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MESETERÁPIA
MESETERÁPIA : Meseterápia - Mesék a gyógyításban és a mindennapokban

Meseterápia - Mesék a gyógyításban és a mindennapokban

Boldizsár Ildikó - Meseterápia
Írta: Boldizsár Ildikó
Kiadó: Magvető, 2017
Oldalszám: 368
 
Boldizsár Ildikó könyve azoknak íródott, akik értik, vagy érteni szeretnék a meséket. A mesék a hagyomány által megszentelt tudás hordozói, s nemcsak vigaszt és bátorítást adnak, hanem arra is képesek, hogy bizonyos lelki és fizikai fájdalmakat enyhítsenek.

A szerző korábbi, nagy sikerű meseválogatásai után új könyvében a mesék gyógyító erejének titkát kutatja, s kutatási eredményeit rendkívül közérthetően tárja elénk.

Meseterápia című könyve bevezet a mesék hagyományába, rávilágít a közösségi meseélmény szertartásos, történelmi gyökereire, a népmese szerepére az egykori társas szabályrendszerek átadásában, és részletesen bemutatja azt a bölcsesség alapú terápiás eljárást – az általa kidolgozott Metamorphoses Meseterápiás Módszert -, amely hosszas kutatómunka eredményeként született.

A mese gyógyító erejének bemutatására a szerző saját praxisából hoz példákat, s hasznos tanácsokat ad azzal kapcsolatban, hogyan tehetjük mindennapossá a meséket életünkben. A Meseterápia eredeti végkövetkeztetésekkel gazdagítja olvasóját, legyen bár szakember vagy laikus érdeklődő.

 

Varázslatos paripák, gonosz boszorkányok és sárkányok, megmentésre szoruló királyleányok és égig érő fák már az ősidőktől fogva velünk vannak, szórakoztatnak bennünket. Az indián törzsekben éppúgy mesélnek a gyermekeknek, ahogy a modern ipari társadalomban.

Színes könyvek, mesehősöket ábrázoló plüssfigurák, tolltartók és pólók egész iparága alakult ki napjainkra, a televízióból is elárasztanak a rajzfilmcsatornák. Csak egy apró bökkenő van mindezzel: amiket manapság látunk, azok egyáltalán nem valódi mesék…

Mert mi is az igazi mese?

Az igazi mese nem csak szórakoztat, hanem elsődleges funkciója a tanítás, az életre való felkészítés, a problémák megoldásához való útmutatás. Nem mese, aminek nincsen tanulsága, amiben a mesehős nem kerül szembe igazi konfliktussal, és nem oldja azt meg saját erejéből (némi segítséget persze igénybe vehet).

Természetesen a mai tévés „meséknek” is van általában valamilyen szájbarágós tanulsága, csakhogy itt jön a másik fontos különbség. Az igazi mese a mesét létrehozó közösség összes tapasztalatát hordozza, az évszázadok alatt felgyülemlett tudásanyagot közvetíti, nem pedig néhány ízléstelen rajzfilmíró pszeudo-bölcsességeit.

Ilyen szempontból a műmese – amelynek egyetlen írója van a hagyományos népmesékkel szemben – sem számít valódinak, hiszen hiányzik alkotásából a közösség javító, kiegészítő munkája, amivel a meséket az általános emberi tapasztalatok egyfajta szimbolikus lecsapódásává teszi.

Ezen kívül még egy nagyon fontos dologra hívja fel a figyelmet a szerző: a mesék eredetileg nem gyerekeknek szólnak!

TARTALMA

I. RÉSZ
A MESETERÁPIA ELMÉLETE
Előszó – Tévhitek a mesékkel kapcsolatban
A Metamorphoses Meseterápiás Módszer bemutatása
Mi a meseterápia?
Milyen meséket használunk a meseterápiában?
A szaktudományos és a lélektani mesetipológia
A műmese és a terápia kapcsolata
Hogyan dolgozunk a mesékkel? – A képzelet és a fantázia
A gyógyító erő – A lélekgyógyászat homeopátiája
A páciens és a terapeuta kapcsolata
A magyar népmesék világszemlélete
Honnan erednek a mesék?
A magyar népmesék samanisztikus elemei
Sámánok és mesehősök
A magyar népmese megkülönböztető jegyei
A mese mint beavatás
A beavatás rítusa
Szimbólumok a beavatásban és a mesében
Profán és titkos tanítások
Visszatalálás a szellemi gyökerekhez
II. RÉSZ
A MESETERÁPIA GYAKORLATA
„Elindult szerencsét próbálni”
Az útnak indulás jelentősége
„Hol jársz itt, ahol a madár se jár?”
Konfliktusok és bonyodalmak
„Ment, amerre a szeme látott ...”
Kit nevezünk hősnek?
„Egy életem, egy halálom, megpróbálom!”
A próbatételek
„Kívánj bármit, teljesítem!”
Találkozás a segítővel
„Hogyan küzdjünk? Karddal-é vagy birokkal?”
Megküzdés az ellenféllel
„Hétszerte szebb lett, mint volt annak előtte”
Az átkelés és az újjászületés
„Én a tiéd, te az enyém”
Az ezerarcú nő és az irányt adó férfi
„Bárcsak lenne egy gyermekünk!”
Családok a mesékben – Mesék a családokban
„Mindennel, ami él, én beszélni tudjak!”
Látni a lehetségest – Élni a csodával
III. RÉSZ
HÁROM ESETTANULMÁNY
A nő, aki odaadta mindenét
H. C. Andersen: A kis hableány
Találkozás az Ősasszonnyal, Baba Jagával
Avagy hogyan lett Hófehérkéből Világszép Vaszilisza
A tiszta tudat meséje
A perfekcionista üzletember útja
A csillagszemű juhászig
IV. RÉSZ
MESÉK A TANÍTÁS SZOLGÁLATÁBAN – A MESÉLÉS MINT PREVENCIÓ
Az európai és a keleti mesék szemléletbeli különbségei
Mesék a születéstől a felnőtté válásig
A történetmondás
A mesék hatása kisgyermekkorban és az óvodában
Mit tanul a gyermek a mesékből alsó tagozaton?
Igazak-e a mesék a 10-12 éves gyerekek szerint?
A népmesék morális üzenetei 13 -14 éveseknek
Felnőtté válás a mesékben és az életben
A fák titkos szíve – Egy mese 700 befejezéssel
7-8 évesek
9-10 évesek
11-12 évesek
13-14 évesek
Középiskolások
Egy négytagú család
V. RÉSZ
UTÓSZÓ
Mesék és madarak – Gyökerek és szárnyak

 

Boldizsár Ildikó éveket töltött a mesék tanulmányozásával, néprajzi, pszichológiai és spirituális nézőpontok mentén is. Hitvallása szerint a mesék gyógyító erejűek, és azt a tudást pótolják, amit a közösségi élet a mai modern társadalomban már nem képes átadni az egyénnek, így az nem tud a különféle problémáival megbirkózni.

Ennek fényében hozta létre a szerző a Metamorphoses Meseterápiás Módszert, amely a meséken keresztül segíti elő az egyén gyógyulását illetve jobb alkalmazkodását környezetéhez.

Könyvében bevezeti az olvasót a meseterápia elméletébe, gyakorlatába, valamint esettanulmányokat mutat be. A módszer egyik alapgondolata, hogy minden élethelyzetre találunk megfelelő mesét, és hogy minden mesében megtaláljuk a megoldást, ha (szépen lassan) szembe merünk nézni vele.

Lenyűgöző olvasni, hogy egy ilyen „egyszerűnek”, netán „gyerekesnek” tűnő dolog, mint a mese, milyen komoly hatással van az emberi lélekre, és milyen pontosan tükrözi az élet legkülönfélébb kihívásait, melyekkel mindannyian szembesülünk életünk során.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót