OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
MESETERÁPIA
MESETERÁPIA : Hiszel a mesében?

Hiszel a mesében?

Ha ebbe a könyvbe belemerülne minden (magát nem föltétlenül annak tartó) lelki beteg, hagyná a gyógyszereit meg az ezoterikus tanácsadókat a csudába, és hanyatt-homlok rohanna meseterápiás foglalkozásra. 
 
Elsőre egyszerűnek tűnik minden. 
Aha! – gondolhatja a könyv láttán a potenciális olvasó -, most majd kiderül, hogy ha én királylánynak, szolgának, óriásnak vagy – elenyésző mértékben - gonosz boszorkának vélem magam, megtudhatom, hol siklott félre az életem!
 
Sajna, nem ilyen egyszerű, mert Boldizsár Ildikó szerint nem az a fontos, hogy kik vagyunk, hanem, hogy hol látjuk magunkat a történetben. Például a Hamupipőke esetében: a konyhában, a bálban, a lépcsőn menekülés közben vagy mégis inkább az udvar végében? Máskor meg a sűrű, sötét erdőben vagy a tisztás irányába törekedve?
 
Az égig érő fa közelében: reménytelenül ácsorogva a tövében, esetleg valahol feljebb megrekedve, ne adj’ isten, a csúcson elégedetten körülkémlelve? Csakhogy nem elég önmagunkat pozicionálni (a terapeuta szerint már itt elvéthetjük, mivel saját helyzetünkkel sem mindig vagyunk tisztában), de a „gyógyulás” érdekében az is megfejtésre vár, hogyan és miért keveredtünk oda, ahol éppen „vagyunk”.

 

Máris úgy tűnik, mintha közelebb lennénk a megvilágosodáshoz, de azért ne fűzzünk túlzott reményeket a könyv egyszeri elolvasásához, mivel a mű nem önterápiás gyorstalpaló, s nem adja lelki bajainkra a vásári bűnbocsátó cédulák olcsó megváltását. Ellenben megbizonyosodhatunk arról, hogy ami a mesékben áll, az nem „mesebeszéd”, illetve, hogy a mese korántsem a legkisebbek elalvás előtti privilégiuma. Sőt!
 
Ugyanis a mesékben – és elsősorban a népmesékben - minden élethelyzetnek megtaláljuk a megfelelőjét, ami már csak azért is valószínű, mert a Nemzetközi Mesekatalógus kétezer mesetípust szortíroz. Kell tehát némi rutin ahhoz, hogy értő szakember válassza ki az alanyra szabott, megfelelő sztorit, amelyikben pontosan azok az intelmek és túlélési stratégiák öltenek testet, amelyek a segítségére lehetnek. 
 
És persze az se mindegy, hogy a terápia folyamán melyik mesetípus kerül elő. Mert egyik a csalódás traumáinak feldolgozására alkalmas, másik az alkoholproblémák leküzdésére, harmadik a belső bizonytalanságból mutat kivezető utat (amelyekben a mesehőst nem annak látják, aki valójában), és így tovább. Az is megtörténik, hogy a páciens maga hozza a legkedvesebb meséjét, s ha jó ösztönnel választott, kezdődhet az önmegismerés.
 
Mert a mese tarka alakjai saját belső szerepeinknek és a bennünk lakozó - nem mindig segítő - erőknek a megfelelői. (Még a hétfejű sárkány is, nem véletlen, hogy annyit kell kínlódni a hét, gyakran még vissza is növő fej lenyisszantásával.) A helyszínek – például a sűrű, sötét erdő közepe, vagy ahol a madár se jár - valójában saját belső tájaink tükröződései. Boldizsár Ildikó arra is rámutat, hogy a hősök útja csak ritkán vezet horizontálisan, hiszen az üveghegy, az égig érő fa, a Nap, a Hold, a csillagok a magasba, az árnyékvilágban való megmerítkezés pedig a mélybe vonzzák őket a vertikális tengely mentén.   
 
Bár a szerző több ízben hangsúlyozza, hogy nem a mesék eredete, hanem a bennük rejlő szimbolikus tartalmak érdeklik, konkrétan az, hogy miféle tudást közvetítenek a mesék, kutatásai folyamatában a történeti/elméleti háttér feltérképezése is kikerülhetetlenné vált. 
 
Így dióhéjban mi is megtudhatunk egyet s mást például a mese és az álom, a mese és a mítosz viszonyáról, de leginkább a honfoglalás előtti sámán rítusok és a mesetartalom között kimutatható párhuzamosságokról, nevezetesen a mesei elemek és a beavatási szertartások párhuzamosságáról, s a csodás, megkülönböztető tulajdonságokkal rendelkező hős sámánéhoz hasonló determinációjáról.  
 
A Meseterápia úgy olvastatja magát, mint egy jó krimi, mert még a szakirodalmi utalásokkal alátámasztott okfejtések sem súlyosbítják az élőbeszéd lendületét magán viselő szöveg közvetlen hangvételét. Nyilván ennek tudható be, hogy az olvasó lapról lapra hozzáértőbbnek képzeli magát, de azért lassan a testtel, a terület szakmunkát követel. Ha úgy éreznénk, hogy mégis közelebb kerülünk saját frusztrációnk megértéséhez, az nem acélos önismeretünknek, hanem a szerző kéznyújtásának köszönhető, aki konkretizálva a „lélekgyógyászat homeopátiáját”, még három esettanulmányt is csatol. 
 
A könyvet semmiképp nem ajánlom azoknak, akik nem hisznek a mesében, viszont mindenkinek, aki még emlékszik rá, melyik volt a kedvence. Keresve sem találna jobb alkalmat, hogy megfejthesse, miért.

Forrás: revizoronline.com

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót