OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
PÖTTYÖS PANNI SOROZAT
PÖTTYÖS PANNI SOROZAT : 9. kötet: Pöttyös Panni - Rőzse néni kunyhója

9. kötet: Pöttyös Panni - Rőzse néni kunyhója

Megjelenés éve: 2010
Oldalszám: 88

Három kosár boldogsággal ért fel Pöttyös Panni kellemes meglepetése, amikor megtudta, hogy a nyarat egyetemista nagybátyjával tölti a "mesébe lógó" Jakab-pusztán. Sokat labdáznak, fürdenek, bicikliznek, ám a legizgalmasabb minden időtöltés közt az, ahogyan esténként át- meg átjárnak a mesebeli Rőzse néni kunyhójába.

Hogy miért éppen három kosár boldogság? Mert Laci, Panni nagybátyja kosarazó, és a kislány az ügyesen dobó "sportosok" között tölthette vidáman a nyarat, jó "felnőtt" barátságokra tett szert, és főleg rajongott tréfás kedvű, mindig szívesen mesélő nagybátyjáért.

 

Jakab-puszta fele bele is lógott a mesébe, de a másik fele a valóság kis örömeit hozta meg a számukra. Rőzse néni kunyhójának pedig azért nevezték el Panni kedvenc meséje nyomán, mert mintha a mesebeli jó tündér, aki néha kicsit Rőzse néni is volt, ott libbent-lebbent volna körülöttük. Majszi, a fürge nyuszi és Csiricsakk, a szemtelen, tolvaj csóka is náluk vendégeskedik, sok gond és öröm költözik velük a vidéki kis házba.
 
Győrffy Anna tréfás-kedves rajzai színesítik a kötetet, melyben Pöttyös Panni nagylány lesz, és elkezdődik az iskola.

Tartalom

Panni iskolás lesz 3
Majszi 7
Három kosár boldogság 16
A mesébe lógó Jakab-puszta 20
A hétvégi ház is a mesébe költözik 28
Mit csinált megint Csipp Selevér? 39
Burkus bácsi birodalma 44
Szökőnyúl 50
Repülnek-e a nyuszik? 57
Váratlan vendég 61
Sutyorgás 63
Hányan férnek el egy hétvégi házban? 66
Tábortűz 73
Fészekmeleg 77

 

Pöttyös Panni és társai fölött úgy elrepült a nagycsoportos év, mintha nem is a mesebeli „idôvonat”-on, hanem ûrrakétán ültek volna. Pedig sok minden történt közben a boldog, mégis szívfájdító ballagásig. Panni hüppögött egy kicsit, amikor elvált barátaitól. A legnehezebben Eszter nénitôl búcsúzott. De nem csak ô. Bácskai Csibi komolyan megpróbálta rábeszélni óvó nénijüket, hogy legyen szíves, menjen ô is tanító néninek, hogy továbbra is velük maradhasson.

– És akkor ki marad a Pöttyös óvodában? – kérdezte Eszter néni, s az ô szeme is gyanúsan csillogott.

Az egyik kislány, aki nem mehetett iskolába, olyan sírásba kezdett Bácskai Csibi kérésétôl, hogy alig lehetett elhallgattatni. Mind a két kezével belekapaszkodott Eszter néni szoknyájába.

–  Látjátok? – Eszter néni a karjába emelte a kislányt.

Látták. Eszter nénit nem lehetett elszakítani az óvodásoktól.

Panni egyedül Kabók Hajnit nem sajnálta, aki mindenért megsértôdött, s ha éppen nem volt haragban az egész világgal, akkor hencegett. Hogy neki van egy kék szemû, kormos fülû, kormos orrú sziámi cicája, nem olyan hûtlen, mint az a buta Kuksi Manó, Panni óriásira hízott nyuszija. Mintha Panninak nem fájt volna éppen eléggé, hogy elhagyta ôt. Megszökött. Valaki néhány percre nyitva hagyta az elôszobaajtót, és mire Panni hazaérkezett az óvodából, már nem találták sehol. Pedig mindenki kereste a lakótelepen.

Mintha eltûnt volna a föld színérôl. Panni naponta megsiratta. Amikor egy új nyuszit akartak venni, toporzékolni kezdett: neki csak az az egy kell! Neki a Kuksi Manó kell! Minden más nyuszit kihajít az ablakon! Igenis!

Panni tulajdonképpen mindig rendes, szófogadó kislány volt, de mostanában mintha megváltozott volna. Hamar dühös lett, s még attól is eltörött nála a mécses, ha görbén nézett rá valaki. Óvatlanul sürgött-forgott, a ruháit széthányta, és azért se tette azt, amit kívántak tôle. Hirtelen mozdulatainak elég sok tárgy látta kárát szép lakásukban. Ha cukorért nyúlt az asztalnál, felborította Imama, anyu vagy apu teáját, a saját kakaóját, vagy legalábbis a cukortartót.

–  Mikor tanulsz meg már vigyázni egy kicsit?! – szólt rá Imama.

– Mostanában aligha – szólalt meg Laci, anyu öccse tárgyilagosan, mialatt felitatta a tócsát az asztalról.

– Maholnap betöltöd a hatodik évedet, mégis úgy viselkedsz, mint egy elefántcsecsemô a porcelánboltban! – folytatta Imama boszszúsan.

– Túlpörög benne a motor – húzta a száját Laci, ami nála valami mosolyfélét jelentett.

Anyu öccse, Imama másik kedvence ugyanis kollégiumban lakott, amíg az egyetem tartott, de a nyarat a családjával akarta tölteni. Nyelvvizsgára készült, kosárlabdázott, úszott, atletizált, és olyan nyurga volt, hogy amikor a szobába lépett, a fejét rendszerint beütötte a szemöldökfába. Panni nagyon büszke volt rá.

Gyakran megvédte Pannit ez a nyurga, nem igazán felnôtt nagybácsi.

De azért ô is, akárcsak a család többi tagja, néha bosszankodott, és mérgében sedre Panninak szólította kis húgát. Panni elôször nem tudta, mi az, hogy sedre. Laci magyarázta meg neki, hogy hebehurgyát, meggondolatlant jelent. Olyasvalakire mondják, aki szélsebes mozdulataival mindent felborít, elsodor, összetör, hasra esik, és magára rántja a lakás egész berendezését. Azonkívül mindenbe beledugja az orrát, mint egy szaglászó kiskutya. Fogadkozásait, hogy legközelebb óvatosabb lesz, sohasem tudja betartani, mert a kezelába elôbb jár, mint a feje.

– Szóval a sedre pontosan olyan, mint te vagy! – tette hozzá Laci barátságosan. – Kedves név. Nekem tetszik. Neked nem?

– Nem – mondta Panni halkan. – Én nem akarok sedre lenni.

– Elhiszem – felelte elkomolyodva Laci. – De azért tenned is kellene valamit, például nem kellett volna sedreségbôl levágni a copfodat. – Azzal felkapta, és a tükör elé állította.

Panni rábámult a vézna, nagy szemû kislányra a tükörben. Kétségtelenül furcsa látványt nyújtott! Hátat fordított a tükörnek, a szá

ját kitátotta, és akkora hangerôvel zendített rá a sírásra, hogy még Csontos úr is, a nyugdíjas tanár, aki éppen sakkozni jött át Lacihoz, megkérdezte, mi a baj.

– Beteg a kislány? – kérdezte Csontos úr aggodalmaskodva.

– Csak a mécses tört el nála – nyugtatta meg Laci. – Tessék várni és nyugodtan figyelni. Stopperórával mérem, meddig bírja a sírást. – Laci hirtelen a szekrényrôl felemelt egy érmet, amit ô nyert egyszer egy versenyen, és Imama büszkén ôrizte. – Ha megnyered a síróolimpiát, feltûzheted!

–  Az enyém? – kérdezte Panni felcsillanó szemmel.

–  Kölcsönbe.

Panni újra sírni akart, de nem tudott. Morcosan bemászott az ágyába, és a fal felé fordult...

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót