OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
AZ IDŐ
AZ IDŐ : 1/2 GYERMEKÜNK ÉS AZ IDŐ

1/2 GYERMEKÜNK ÉS AZ IDŐ

  2012.08.19. 00:09

Nagyon érdekes felfedezést tettek a gyermekpszichológusok. Azok a gyerek, akik egészen korán megtanulták az idő múlását – és ezzel együtt az óra „kezelését”-, pontosabbak lettek, képesé váltak arra, hogy felmérjék az időt, érzékenyebben érzékelték annak múlását, illetve “időbeosztóbbak”, találékonyabbak lettek, mint a társaik.
 
A gyerekeknek nagyon nehéz az óramutatók világába beleszokniuk. Így van ez az élettel is. Tanítsuk hát meg őket minél korábban, az „ÓRA” rejtelmeire, és ezt legkönnyebben játszva érhetjük el.

 

Gyermekfejjel, kicsit nehéz felfogni, hogy egy nap huszonnégy órából áll, és hogy egy óra 60 percet tesz ki. Nem csak a gyereknek, néha még nekünk is! Sokszor halottam már, emberektől, azt: Úgy érzem, hogy ma 25 órát dolgoztam! S, mi történik akkor, ha ezt a gyermekünk is hallja… Egyszerűen összezavarodik. Hiszen sem a 24, sem a huszonöt fogalmával nincs tisztában. Az, sok vagy kevés? – kérdi majd. 

Ezért, próbáljunk meg egy műveletet, egy cselekedet, vagy egy – egy mozzanatot bemutatni a gyereknek, és ezzel érzékeltetni vele az időt. Példának okáért: ha jelzőlámpánál kelünk át, mutassunk rá mennyi időbe telik, míg világít a zöld, a sárga, vagy a piros… S, így lassanként… 

De játszhatunk is. 

Vegyünk elénk egy nagy faliórát – milyet ma mindenfelé fillérekért árulnak – és meséljük el a következő mesét. 

Volt egyszer egy Óra anyuka. Ennek az Óra anyukának három gyermeke volt. A vékonyka gepárd (a másodpercmutató), a hosszú zsiráf (nagymutató), és a kicsit kövérkés, lajhár (a kismutató). 

A lajhár lusta egy gyerek volt, lassan járt, alig mozdult meg, a gepárd, aki mindig futott rá sem hederített a két testvérkéjére. Szüntelen körbe-körbeszaladgált, és meg nem állt egész nap. 

A zsiráf is szeretet futni, ő is szaladt egész nap, kicsit lassabban ugyan, mint a gepárd, de futott. Szegény lajhár hiába ment, küszködött, a zsiráf testvérkéjét, mindig egy számnál tudta utolérni. 

De nem csak ennyi volt közöttük a különbség. Míg a lajhár egy nagyon becsületes igazmondó gyerek volt, és ha az egyesen állt meg, akkor egy órát mondott, míg a zsiráf, ha az egyesre ért, azt hazudta: öt. Ha a kettesre azt, hogy tíz, majd, húsz… így érve el a tizenkettesig, amikor is hirtelen igazmondó lett és bevallotta, hogy a lajhár testvérkéjének igaza van. 

Ha a mese nem válna be, alkalmazzuk a másik módszert – ajánlják a tudósok – rajzoljunk papír órákat, egyiket délre, a másikat fél nyolcra, a harmadikat, este kilencre, a negyediket délután ötre állítsuk be… és ezeket ragasszuk fel a gyerekszoba falára, míg föléjük egy igazi órát akasszunk. Azután pedig ha iskolába indulunk a gyermekkel, mutassuk meg neki: Ím fél nyolc lesz, mennünk kell az iskolába. Ha vasárnap dél van és megszólal a harang (természetesen magunkat is a pontos időre kell beállítanunk), újból mutassunk a rajzolt órára: Látod, most dél van, szól a harang, s mi ebédelünk… és így tovább. A gyermek, napokon belül meg fogja tanulni az óra használatát, és csak javára válik!

Sok sikert…

 Forrás: http://minelli.hu

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót