OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TÜKÖR-KÖNYVEK
TÜKÖR-KÖNYVEK : I/ 2 éves kortól - A Csúnya Kislány

I/ 2 éves kortól - A Csúnya Kislány

  2012.08.30. 22:54

 
 Írta és illusztrálta: Marék Veronika
Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2013
Oldalszám: 28
 
A gyerekek egy napon elhatározták, hogy jelmezbált rendeznek.
 
Mindenki lerajzolta, hogy minek fog öltözni.
A Csúnya Kislány tündért rajzolt. A gyerekek nagyot nevettek:

- Te akarsz tündér lenni? Hiszen még kislánynak is csúnya vagy!

Ám jó barátok segítségével még a Csúnya Kislány is megszépül.

 

 
 
A mese szövege:
 
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy ház. Ebben a házban sok gyerek lakott:

Ági a mackójával, Öcsi, Marika, Andris, Pocak Peti meg Mióka cica.

És lakott itt még valaki, a Csúnya kislány. Semmit sem szeretett, se mosakodni, se fésülködni, se fogat mosni.

- Minek az? Úgyis csúnya vagyok - mondogatta.

Játszani azonban nagyon szeretett. Sokat labdázott, sokat fogócskázott, sokat homokozott.

A gyerekek egy napon elhatározták, hogy jelmezbált rendeznek. Mindenki lerajzolta, hogy minek fog öltözni.

Rajzoltak virágot, labdát, gombát, cicát és lepkét. A Csúnya Kislány tündért rajzolt! A gyerekek nagyot nevettek.

- Te akarsz tündér lenni? Hiszen még kislánynak is csúnya vagy!

A Csúnya Kislány nagyon elkeseredett. Bánatában világgá ment. Egy rengeteg erdőbe jutott. Amint ment, mendegélt, talált egy törött fácskát. Elővette a zsebkendőjét, és bekötözte a törést.

Azután talált egy tócsát, és a tócsában egy katicabogarat. Keresett egy botot, és gyorsan szárazra húzta.

Azután talált egy madárfiókát, amelyik kipottyant a fészekből. Felmászott a fára, és visszatette a fiókát a testvérei közé.

Azután lefeküdt a fűbe, és szomorúan gondolta:

Hát rajtam ki fog segíteni? - És sírni kezdett.

Akkor odajött hozzá Misuli, a sün, és így szólt hozzá: - Gyere velem a sünik közé, ott mindenki szeretni fog.

A sünik nagyon megörültek a Csúnya Kislánynak. Hoztak neki virágot meg gombát meg szamócát, de a Csúnya Kislány szomorú maradt.

Elhatározták, hogy megvigasztalják. Bukfenceztek, felálltak egymás hátára, táncoltak is neki - de a Csúnya Kislány nem lett vidámabb.

Akkor Misuli elindult, hogy beszéljen a gyerekekkel. Amikor Misuli megérkezett, a gyerekek már mindenütt keresték a Csúnya Kislányt.

Misuli elmesélte, hogy milyen bánatos a Csúnya Kislány.

A gyerekek mindjárt írtak neki egy hosszú levelet, Misuli pedig futott, futott, és vitte a gyerekek levelét a rengeteg erdőbe a Csúnya Kislánynak.

Ez volt benne:

KEDVES CSÚNYA KISLÁNY ! NE HARAGUDJ RÁNK TÖBBÉ SOHASEM NEVETÜNK KI, CSAK GYERE VISSZA, MERT NAGYON HIÁNYZOL NEKÜNK!

A Csúnya Kislány nagyon megörült, aztán újra elszomorodott.

Hiszen ma van a jelmezbál! Így nem mehetek el, olyan csúnya vagyok!

Ha rám hallgatsz, szép leszel - felelte Misuli, és füttyentett egyet.

Akkor megjöttek a sünik.

Hozták: a szappant, a mosdótálat, a törülközőt, a fogkrémet, a poharat, a fogkefét, a fésűt és a kefét.

- Rajta! - kiáltotta Misuli.

És a Csúnya Kislány nekilátott Megmosdott, fogat mosott, meg is fésülködött. Azután megnézte magát a tócsában.

Nini - kiáltott fel Misuli -, hiszen te nem is vagy csúnya!

- Csak egy szép ruha kellene még! - sóhajtotta a Csúnya Kislány.

Meghallotta ezt a fácska, amelyiken a kislány segített, és így szólt:

- Én adok neked a leveleimből ruhát! Madármama virágokat hozott neki, a katicabogár segített öltözködni.

 Otthon ez alatt megkezdődött a jelmezbál. Mindenki felöltözött annak, amit lerajzolt.

Megjött a Labda, a Cica meg Mióka, a Virág, a Gomba, a Mackó meg a Lepke.

És akkor belépett egy tündér.

Senki sem ismerte meg. Megkérdezték tőle: - Ki vagy te?

- Évike vagyok. De lerajzolom, hogy ki voltam eddig. És lerajzolta a Csúnya Kislányt!

Hű, hogy csodálkozott mindenki! Aztán nagy-nagy jókedvük kerekedett, és vidáman táncolni kezdtek.

- Rajta, rajta! - kiabálta Misuli.

Nézd, örülnek a sünik is, hogy a mesének ilyen jó lett a Vége.

 

 

uveghegyentul

A Csúnya kislány nem csupán egy mese egy ápolatlan kislányról. A csúnya kislány komoly társadalmi problémára való felhívás. Bárkivel szemben, aki nem olyan kinézetű, mint az elvárható a társadalom általános magatartása lenéző.

Egy ember megítélése nagyban függ annak megjelenésével. Megjelenés alatt persze nem csak az öltözködését, higiéniai állapotát értem , hanem az egyéb veleszületett adottságát is (haja színe, bőre, súlya stb.).

A mese főszereplőjének csúnyaságát a tisztálkodás hiányos alkalmazása szüli. Egy napon, amikor a gyerekek jelmezbált szerveznek, a kislány tündér akar lenni, persze a többiek kigúnyolják.

A történet itt népmesei fordulatot vesz és a szegény lány világgá megy, ahol a három segítőnek köszönhetően végül széppé válik. Csodálatos történet arról, hogy mindannyiunkban van valami szép, valami értékelhető a felszín alatt.

Kiválóan alkalmas arra is, hogy rakoncátlan gyermekeket rá tudjunk vezetni a tisztálkodás rutinjára. Mesterművé pedig akkor válik, ha a gyerekek levonják, azt a következtetést, hogy a csúfolódás rossz. Hogy a sértegetés, gúnyolódás, a mások nevetségessé tétele nem játék, nem gyerekcsíny,hanem következményekkel járó magatartás.

Akár évekig vagy egy egész életen át hurcolhatjuk magunkban a gyermekkorban elszenvedett sérelmeket. Én is voltam "parókásnak" csúfolva, csupán azért, mert az átlagtól több hajam volt. Ebből kifolyólag tudom milyen kisebbségi komplexussal élni, tudom, hogy milyen nehéz és hosszú az az út amíg el tudjuk magunkat olyannak fogadni, amilyenek vagyunk.

Erre is kell, hogy tanítson,no meg arra, hogy a szépség belülről fakad!

 

 


 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót