OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK
KORTÁRS MESÉK MESEKUCKÓJA ÓVODÁSOKNAK : Szutyoksári (2) - Mindenkit kopaszra!

Szutyoksári (2) - Mindenkit kopaszra!

  2013.07.25. 12:42

Ebben a hőségben biztosan ti is legalább három gombóc fagyival vészelitek át a napot. Szutyoksári nemcsak fagyival hűsíti magát, de elmegy a fodrászhoz, hogy megszabaduljon a kócos-bozontos hajától is.

A frizura kicsit rövid lesz, de hát az nagyon jól hűsít. A végén pedig meg lesz a gyerekek kérése is, azaz a sokadik fagyi! 

 

– Most pedig elmész a fodrászhoz – mondta anyu –, mert olyan a hajad, mint egy madárfészek. Mondd meg a fodrásznak, hogy olyan rövidre vágja le, amilyen rövidre csak lehet.

– És útközben vehetek egy fagyit? – kérdezte Szutyoksári.

– Nem – jelentette ki anyu –, ma már kettőt is ettél.

– De olyan meleg van! – siránkozott Sári.

– Ha levágják a hajadat, majd nem lesz meleged, és akkor már hűsítő sem kell.

– Te jó ég, micsoda bozont! – kiáltott fel a fodrász. – Úgy áll, mint a szénaboglya! Mennyit vágjak le belőle?

– Amennyit csak lehet – mondta Szutyoksári –, és Koszmóknak is ugyanannyit, legyen szíves.

– Amennyit csak lehet? – kérdezte a fodrász. – Akkor teljesen kopaszra.

– Úgy van! – kiáltotta Szutyoksári. – Remek!

Félórával később Sári már az utcán sétált Koszmókkal. Mindketten teljesen kopaszok voltak, ami tényleg kellemesen hűsítő érzés volt.

Az utcán a gyerekek hangosan hahotáztak, amikor meglátták a kopasz Szutyoksárit a csupasz kutyájával. Szutyoksári azonban még náluk is hangosabban kacagott:

– Ez aztán istenien hűsít!

– Akkor mi is elmegyünk a fodrászhoz! – kiáltották a gyerekek.

Hirtelen sok munkája adódott a hajszobrásznak! Egy óra sem telt belé, és tíz kopasz gyerek meg egy csupasz kutya járta az utcákat.

– Támadt egy ötletem! – szólt hirtelen Szutyoksári.

Fogott egy filctollat, és mindenkinek egy-egy betűt rajzolt a fejére. Az egyik kisfiúra E betűt írt, egy kislányra F-et. Szépen sorban mindenkinek került egy betű a fejére, persze Sárinak is. Koszmóknak egy hatalmas felkiáltójel jutott. Eleinte senki nem értette, mire megy ki a játék, hiszen a gyerekek összevissza ugrándoztak. De amikor szépen egymás mellé álltak, így néztek ki:

AFAGGYIKEL!

Az utcán mindenki megrökönyödve bámulta őket. Még a tanító néni is, aki véletlenül épp arra járt. Dühösen odaszaladt Szutyoksárihoz.

– Hibás! – mondta szigorúan. – A kell szót két L-lel írjuk, tessék kijavítani, a fagyi pedig egy GY! Névelőre pedig semmi szükség, az A betű az elején felesleges!

– Igenis, tanító néni, úgy lesz – engedelmeskedett Szutyoksári, és gyorsan tisztára törölte Marcsi és Jani fejét, a G helyére pedig egy L betűt írt. Aztán már csak két gyereknek kellett helyet cserélnie, és a felirat összeállt:

fagyi

– Most hibátlan! – szólt a tanító néni elégedetten, és tovább sietett.

Szegény Janikának viszont nem jutott betű a fejére. Kiszorult a sorból, és a járda szélén ülve zokogott. Olyan rettentően bömbölt, hogy rögtön kapott is egy fagyit egy kedves bácsitól.

A többiek közben mind elmentek Szutyoksáriékhoz. Amikor anyu kinyitotta az ajtót, kilenc kopasz kölyök és egy csupasz kutya állt előtte.

– Segítség! – kiáltotta. – Mi történt a hajaddal, Sári?

– Nem azt mondtad, hogy amilyen rövidre csak lehet? – kérdezett vissza Szutyoksári. – És mutatunk még valamit!

Azzal minden gyerek hátat fordított, és akkor már anyu is látta, mi van a fejükre írva.

– Ugyan már! Aki nem tud szépen kérni, nem kap semmit. Ez a szabály. Most pedig irány a fürdőkád!

Kilenc gyerkőc és egy kutya lubickolt a fürdőszobában. Hű, mekkora fröcskölődés és zsivaj támadt! Mire mindannyian megfürödtek, apu is hazaérkezett. Akkor aztán mégis mindenki kapott egy nagy fagyit.kad

VISSZA A NYÁRI OLVASMÁNYOKHOZ

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót